ℬ𝒜ℬ 6🌹

41 17 0
                                    

POV Adyan

Misi aku dah selesai, jadi aku pun turun ke tingkat bawah menuju ke kereta. Sampai di bawah, aku melihat Aina dan Hafiz. Ehhh! Mana little angel? Tak habis lagi ke kerja dia? Aku menapak di hadapan Aina dan Hafiz dan bertanya.

" 𝑴𝒂𝒏𝒂 𝒍𝒊𝒕𝒕𝒍𝒆 𝒂𝒏𝒈𝒆𝒍? " tanya aku kepada Aina dan Hafiz sambil memandang mereka dan mencari Haura yang sudah menjadi tunang aku.

" 𝑻𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒉𝒖. 𝑫𝒊𝒂 𝒕𝒂𝒌 𝒌𝒆𝒍𝒖𝒂𝒓 𝒍𝒂𝒈𝒊. " kata Aina kepada aku.

" 𝑻𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒋𝒂𝒅𝒊 𝒏𝒊. " kata aku dan terus berlari masuk ke dalam bangunan itu semula.

" 𝑱𝒐𝒎 𝒊𝒌𝒖𝒕 𝒅𝒊𝒂! " kata Aina kepada Hafiz.

" 𝑱𝒐𝒎! " kata Hafiz dan mereka pun berlari masuk ke dalam bangunan mengikuti Adyan.

Beberapa minit kemudian, kami pun jumpa Haura yang duduk di kerusi dan tubuhnya diikat dengan tali manakala banyak musuh kami mengelilingi Kleiner Engel.

"𝑶𝒉! 𝑻𝒉𝒆 𝒉𝒆𝒓𝒐 𝒂𝒏𝒅 𝒉𝒊𝒔 𝒄𝒐𝒎𝒓𝒂𝒅𝒆𝒔 𝒉𝒂𝒗𝒆 𝒂𝒓𝒓𝒊𝒗𝒆𝒅 𝒕𝒐 𝒔𝒂𝒗𝒆 𝒕𝒉𝒆 𝒑𝒓𝒊𝒏𝒄𝒆𝒔𝒔. 𝑰 𝒕𝒉𝒊𝒏𝒌 𝒚𝒐𝒖'𝒓𝒆 𝒑𝒆𝒓𝒇𝒆𝒄𝒕 𝒃𝒆𝒊𝒏𝒈 𝒕𝒉𝒆 𝒔𝒉𝒊𝒏𝒊𝒏𝒈 𝒂𝒓𝒎𝒐𝒓 𝒕𝒉𝒂𝒕 𝒔𝒂𝒗𝒊𝒏𝒈 𝒉𝒊𝒔 𝒅𝒂𝒎𝒔𝒆𝒍 𝒊𝒏 𝒅𝒊𝒔𝒕𝒓𝒆𝒔𝒔. " kata salah seorang musuh itu sambil menepuk tangannya tanda kagum dengan semangat aku.

" 𝑳𝒆𝒕 𝒉𝒆𝒓 𝒈𝒐! " jerit aku dengan sedikit kuat kepada lelaki itu.

" 𝑾𝒉𝒂𝒕 𝒊𝒇 𝑰 𝒔𝒂𝒊𝒅 𝒏𝒐? 𝑾𝒉𝒂𝒕'𝒔 𝒚𝒐𝒖'𝒓𝒆 𝒈𝒐𝒏𝒏𝒂 𝒅𝒐 𝒂𝒃𝒐𝒖𝒕 𝒊𝒕? " kata seorang lagi lelaki yang berada di situ dengan senyuman mengejek.

Aku baru sahaja mahu membalas tetapi ada orang yang memotong percakapan aku.

" 𝑳𝒆𝒕 𝒎𝒚 𝒔𝒊𝒔𝒕𝒆𝒓 𝒈𝒐! " kata Hafiz kepada musuh kami.

" 𝑼𝒉𝒎𝒎𝒎, 𝒉𝒐𝒘 𝒂𝒃𝒐𝒖𝒕 𝒏𝒐? " ujar lelaki itu dengan sinis.

" 𝒀𝒐𝒖-! " kata Hafiz dengan geram. Ya! Walaupun ini idea aku, tapi aku tak akan ampunkan sesiapa yang melukai Haura! kata Hafiz dalam hati.

" 𝑳𝒆𝒕 𝒉𝒆𝒓 𝒈𝒐! 𝒀𝒐𝒖 𝒑𝒊𝒆𝒄𝒆 𝒐𝒇 𝒔𝒉𝒊𝒕! " ujar aku sambil mengacukan pistol ke lelaki itu.

" 𝑾𝒐𝒂𝒉! 𝑪𝒂𝒍𝒎 𝒅𝒐𝒘𝒏 𝒎𝒂𝒏. 𝑷𝒖𝒕 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒈𝒖𝒏 𝒅𝒐𝒘𝒏 𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖𝒓 𝒈𝒊𝒓𝒍 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒅𝒊𝒆 𝒃𝒚 𝒎𝒚 𝒉𝒂𝒏𝒅𝒔. " arah lelaki itu kepada aku sambil meletakkan pistolnya di belakang kepala Haura.

Aku berasa marah apabila melihat pistol itu berada di belakang Haura. I am a mafia and how dare he wants to hurt Mein kleiner Engel!!!! He wants to hurts what's mine? I won't allow it!

Aku mengacukan pistol kepada lelaki itu tetapi lelaki itu menekan dengan lebih kuat pistol itu pada kepala Haura. Aku hanya mendengar cakapnya dan meletakkan pistol aku di lantai.

" 𝑮𝒐𝒐𝒅! " kata lelaki itu kepada aku yang meletakkan pistol aku di lantai.

Aku pun berdiri tegak kembali selepas meletakkan senjata aku di lantai. Lelaki itu bersambung lagi.

" 𝑻𝒂𝒌𝒆 𝒂 𝒇𝒆𝒘 𝒔𝒕𝒆𝒑𝒔 𝒂𝒘𝒂𝒚 𝒇𝒓𝒐𝒎 𝒕𝒉𝒆 𝒈𝒖𝒏. " arah lelaki itu lagi kepada aku.

𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑨𝒅𝒚𝒂𝒏 𝒁𝒂𝒓𝒊𝒕𝒉:𝑯𝒊𝒔 𝑳𝒊𝒕𝒕𝒍𝒆 𝑨𝒏𝒈𝒆𝒍'𝒔  (SU)Where stories live. Discover now