Setibanya di perkarangan rumah keluarga Mawar, masing-masing sudah dilanda gementar. Kaki tangan semua sejuk belaka. Iyalah dah buat salah, cuba tak buat salah, tak adanya dua-dua gabra sampai macam ni sekali.
Selesai Seroja memarkir kereta, mereka berdua tidak keluar dari kereta. Hanya duduk termenung memandang bunga orked mama Mawar.
"Seroja, aku takut." Mawar memulakan perbualan setelah sekian lama mereka menyepi.
"Dah kalau kau anak dia pun dah takut apatah lagi aku pekerja dia." Balas Seroja
"Ish, pekerja apanya? Papa dah anggap kau anaklah. Ja, apa kata kita tak payah masuk, tidur je dalam kereta ke, apa ke?" Cadang Mawar.
"Gila kau, kau nak bapak kau mengamuk ke apa? Idea lainkali bernas lah banyak. Aduh tak apalah tadah jelah telinga." Seroja terus mematikan enjin kereta dan mereka berdua bergegas keluar dari kereta. Mereka berdua jalan beriringan menuju ke pintu utama rumah.
"Kau masuk dulu." Mawar menolak tubuh Seroja untuk mendahuluinya.
"Eh apa pulak, kau anak kandung dia kan? Aku anak angkat je so kau lah masuk dulu." Seroja pantas mengeraskan badannya dan menolak Mawar untuk berjalan terlebih dahulu.
Banyak cekadak muka dia, aku dah penat-penat jemput dia, bertumbuk dengan orang, tak kan jumpa bapak dia pun aku yang kena tadah muka dulu? Tak boleh jadi, biar dia masuk dulu.
Maka bermulalah aksi tolak menolak di hadapan pintu rumah mewah yang tersergam indah itu, tiba tiba...
"Ha! Baru nampak pintu rumah Mawar Yalina? Kamu pun Seroja Sajeeda, papa dah pesan kan kamu berdua kena balik sebelum pukul 11:00 malam. Cuba tengok jam sekarang pukul berapa!?" Sergah papa mawar, bila masa pintu itu terbuka pun mereka tidak perasan.
Terkulat-kulat dua gadis itu di hadapan Tan Sri Izham. Dua-dua membisukan diri, tak berani nak jawab. Hendak pandang muka Tan Sri pun tak sanggup, garang sangat.
"Aih bisu? Seroja Sajeeda sekarang pukul berapa?" Soal Tan Sri Izham
"Pukul 2 Pagi Tan Sri."
"Mawar Yalina masuk kelab lagi?" Tembak Tan Sri Izham.
"Ya papa." Jujur Mawar
Terbuntang mata Seroja mendengar jawapan yang keluar daripada mulut Mawar. Alahai memang meminta betul lah jawapan nya pun.
"Hah!? Apa nak jadi dengan kamu ni Mawar? Banyak lagi tempat berfaedah yang kamu boleh pergi kenapa kelab malam tu juga yang kamu tuju? Apa yang seronok sangat kelab malam tu Mawar?" bebel Tan Sri Izham.
Kedua-dua gadis itu hanya tunduk menekur memandang lantai. Sorang tangan memintal hujung tudung lagi sorang sibuk pintal hujung rambut.
"Dah masuk, mandi lepastu tidur. Pening kepala papa layan perangai kau orang berdua." Ujar Tan Sri Izham sambil mengurut pelipis dahi.
"Baik papa, sorry papa" balas mawar
"Saya balik dulu Tan Sri, maaf Tan Sri." Balas Seroja pula.
"Eh, nak balik mana kamu rumah kamu tu tengah renovate? Dah pagi dah ni, jangan lah tunjuk sangat blur tu Seroja. Dah masuk, lagi satu siapa Tan Sri?" Soal Tan Sri Izham sambil menggeleng kepala penat melayan karenah dua gadis ini.
"Ha? Tan Sri lah Tan Sri" Balas Seroja tak bersalah sambil menunjuk Tan Sri Izham dengan menggunakan ibu jarinya.
"Ya Allah, boleh naik darah tinggi papa ni seroja, berapa kali papa nak sebut. Ini papa. P.A.P.A papa. Sudah mari masuk. Haih, pening kepala papa." Pakej mengeja Tan Sri Izham nak mengingatkan Seroja.
YOU ARE READING
You : Beautiful Destiny
Romance🔥1st You Series🔥 Tuan Uzzam Yaqzan I Seroja Sajeeda "No woman wants a man who has eyes for other women." Start : August 2024