Bab 3 🌟

5 2 0
                                    

"Kenapa semua senyap? Papa bawa aura negatif ke masuk rumah?" Soal Tan Sri Izham sambil menjongketkan keningnya.

Kalut Mawar dan Seroja menggeleng sambil menggawangkan tangan ke kiri dan ke kanan untuk menidakkan kata-kata Tan Sri Izham.

"Mana ada papa bawak aura negatif, papa selalu bawak aura positiflah kan Seroja kan?" Mawar berkata sambil menolak-nolak bahu seroja untuk mengiyakan kata-kata Mawar.

"Betul tu betul." Setuju Seroja sambil menganggukkan kepalanya berkali-kali

"Tak ada borak apa pun bang, tengah layan anak dara dua orang awak ni gabra kenapa papanya tak muncul-muncul." Terang Puan Sri Cempaka sambil tersenyum melihat telatah anak-anak gadisnya

Terjongket kening Tan Sri Izham mendengar omongan isterinya. Kaki nya bergerak menuju ke sofa yang diduduki isterinya.

"Aih sejak bila punctual? Selalu papa nak jumpa pukul 8 pagi bantai kau orang lengah sampai 12 tengah hari." Ujar Tan Sri Izham sambil melabuhkan punggung duduk di samping isterinya.

"Mana ada Seroja tak punctual. Papa nak jumpa pukul 8, Seroja sampai dulu ye dari Mawar." Nafi Seroja.

"Okay, my bad. Seroja selalu mendengar kata." Balas Tan Sri Izham sambil mengangkat kedua-dua belah tangannya, mengalah dengan Seroja.

"Kau ni backup lah aku" Ujar Mawar geram apabila Seroja tidak menyebelahinya.

"Tak nak aku backup kau. Aku ni anak solehah kau apa tahu?" Sempat Seroja menjelirkan lidahnya ke Mawar.

Tergelak Tan Sri Izham dan Puan Sri Cempaka melihat telatah mereka berdua. Tidak sia-sia dia memujuk sahabatnya untuk melepaskan Seroja Sajeeda supaya bekerja bersamanya sekaligus menjadikan Seroja sebagai anak angkatnya.

Dengan kehadiran Seroja Sajeeda ditambah pula satu satunya anak kandungnya Mawar Yalina, meriah suasana rumah agam ini dengan telatah mereka berdua.

"Sudahlah tu bergaduh pening papa melayan"

"Tak suruh papa layan pun." Serentak mereka membalas, ini menyebabkan mereka menepuk tangan bersama.

Tan Sri Izham hanya menghadiahkan anak-anak gadisnya jelingan tajam.

"Okay, back to our topic. Last night, kenapa Mawar masuk kelab malam?" Tanya Tan Sri Izham serius.

"Macam ni cerita dia papa, tapi papa janji tak marah Mawar. Janji" Ujar Mawar sambil menghulurkan jari kelingking nya

"Okay, papa janji." Balas Tan Sri Izham sambil memaut jari kelinking anaknya itu.

"Oraite, macam ni cerita dia papa, mama. Semalam lepas Mawar teman Seroja dekat butik sebab nak settlekan order gubahan bunga dengan goodies, Mawar dapat satu invatation. Invatiton birthday party kawan lama Mawar, Asyikin. Mama kenalkan Asyikin anak aunty Durah?" Soal Mawar.

"Ouh anak Durah, kenal-kenal. Gila tak kenal orang yang selalu tipu mama tu." Balas Puan Sri Cempaka dengan nada tidak puas hati Tan Sri Izham hanya memandang wajah isterinya sebelum menyuruh anaknya menyambung kisah tersebut.

"Mula-mula Mawar nak ajak Seroja, tapi mengenangkan dia banyak kerja dekat butik Mawar tak nak lah ganggu. So Mawar ambil keputusan untuk ke sana seorang diri, alang-alang tu nak healing lah stress dengan Ammar yang tak faham-faham bahasa tu. Lepas dah sampai tu, pengawal tu bagi Mawar masuk, siap escort naik lif tau"

You : Beautiful DestinyWhere stories live. Discover now