Peatükk VII

2 0 0
                                    

Hommikul kontorisse jõudes tabas mind kohe Meron-Lauri lahkumise reaalsus. Tema laud oli nüüd tühi, kõik isiklikud asjad olid kadunud. Uueks ruumikaaslaseks oli nüüd Keidi — värskelt ülikooli lõpetanud noor naine, kelle laud oli kaetud erksavärviliste märkmike ja sülearvutiga. Võtsin hetkeks aega, et uue olukorraga harjuda.

Keidi esimesel päeval korraldasime suure koosoleku, et tutvustada teda kogu meeskonnale. Koosolekuruum oli nagu alati kitsas ja täis energiat. Keidi astus kindlalt ette ja alustas oma tutvustust. "Tere kõigile! Mul on väga hea meel teiega liituda," ütles ta naeratades. "Olen hiljuti lõpetanud ülikooli digiturunduse erialal ja mul on paar ideed, kuidas saaksime oma turundusstrateegiat veelgi efektiivsemaks muuta."

Kõik kuulasid teda tähelepanelikult. Nägin, kuidas mõned kolleegid noogutasid tunnustavalt, samas kui teised vaatasid teda pisut skeptiliselt. Ma mõistsin nende reaktsioone — uue inimese lisandumine meeskonda on alati natuke ebakindel aeg.

Pärast koosolekut anti Keidile tema esimene ülesanne: korraldada kampaania luksuskosmeetika brändile, kes soovis nooremat sihtrühma kõnetada. Keidi asus ülesande kallale kogu oma entusiasmiga, aga juba esimestel tundidel selgus, et kliendi nõudmised olid keerulised ja tähtaeg väga lühike. Tundsin, kuidas temas hakkas ärevus kerkima. "Kuidas edeneb?" küsisin talle, kui nägin, et ta oli süvenenud oma töösse, kulm kipras. "Ausalt öeldes, kliendi ootused on kõrged ja mul on tunne, et aeg hakkab otsa saama," tunnistas ta.

"Tead mis, meil on suurepärane meeskond," ütlesin rahustavalt. "Lähme teeme kiire ajurünnaku, et ideid koguda ja vaadata, kuidas saame sind aidata."

Kogusin kõik, kes vähegi said, kokku ja suundusime uuesti koosolekuruumi. Rosa, Meryil ja teised tulid kohale, kohvitassid käes ja märkmikud lahti. Oli tunne, nagu oleksime väikese kriisimeeskonna kokku kutsunud. Ideed hakkasid kiiresti voolama: interaktiivsed sotsiaalmeedia kampaaniad, emotsionaalse loo jutustamine brändi kohta ja isegi koostöö mõne tuntud mõjutajaga. Keidi kuulas ja tegi innukalt märkmeid, tema pingulolek hakkas tasapisi kaduma.

Kui Keidi sai oma projekti suuna paika ja asus tööle, ilmus ootamatult välja hoopis teine probleem. Rosa sai teate, et Rudale kodulehel on turvaauk ja võimalik küberrünnak. "Mitte jälle," ohkas ta, kui me koosolekuruumist välja kiirustasime. Sel korral polnud tegemist lihtsalt jaapanikeelse uudiskirjaga, vaid midagi palju tõsisemat. Pärast tunde kestnud pingelist tööd ja koostööd suutis Rosa turvaaugud parandada ja Rudale koduleht taastada. "See oli napikas," ütles ta lõpuks, kui me kõik kergendatult hingasime.

Päeva pingeline tempo pani mind mõistma, et meie meeskonnavaim on tugev, aga muutused vajavad kohanemist. Pakkusin välja, et läheks kogu meeskonnaga välja sööma, et saaks pisut lõõgastuda ja omavahel ka muud juttu rääkida. See oli õige otsus. Meie ühine lõuna kohaliku kohviku terrassil andis meile võimaluse vabalt rääkida, naerda ja jagada mõtteid väljaspool töökoormust. Keidi, kes alguses tundus pisut arglik, hakkas avanema ja rääkis oma varasematest kogemustest ja seiklustest digiturunduse agentuuris. Oli hea näha, kuidas tema silmad särama lõid ja ta naeratus laienes.

Poolteist tundi hiljem

Lõuna lõppedes saabus Õnnele ootamatu e-kiri ühelt meie pikaajaliselt kliendilt, kes teatas, et kaalub lepingu lõpetamist. Põhjuseks toodi uue teenuse ebapiisav tugi ja valesti mõistetud ootused. Meeskond vakatas, kui Õnne kirja ette luges. See oli šokk pärast kogu seda pingutust.

"Peame sellele kiiresti reageerima," ütlesin kindlameelselt. "See on võimalus oma teenust parandada ja oma strateegiat ümber mõelda." Koosolekuruum täitus taas ideedest ja ettepanekutest. Keidi tõstis esimesena käe ja pakkus välja julged ideed, mis esialgu tundusid riskantsed, kuid mille üle otsustasime põhjalikult arutleda. Keegi meist polnud valmis alla andma.

Päeva lõpuks tundsin väsimust, aga ka kergendust. Jah, meil oli olnud keeruline päev täis ootamatuid väljakutseid, aga me olime neist üheskoos üle saanud. Meie meeskond oli tugev ja ühtne, valmis uute väljakutsetega silmitsi seisma ja kohanema iga muutusega, mis meie teele tuli.

Päikese pooleWhere stories live. Discover now