BAB 5

44 2 0
                                    

Ting Tong!

"Siapa pulak yang datang pagi-pagi ni?"dengan malas Tengku Aideen Ridzhan bangun dari sofa itu dan berjalan menuju kearah pintu.

Sesampai sahaja di pintu, terus dikuak sederhana besar pintu itu tanpa melihat dahulu siapa yang datang.

"Kau!?"terkejut Tengku Aideen Ridzhan melihat wanita dihadapannya itu.

"A-awak? Awak buat apa dekat sini hah?"tanya Qaira Aqilah sambil mengjenkil kan matanya.

"Tidur lah! Buat apa lagi?"kata Tengku Aideen Ridzhan

"H-hah?"terkejut, setahu dia tadi Zahira Aleya kata Tengku Hafiz Aiman tidur bilik berasingan denganya dan mereka akan tidur sekali nanti lepas majlis resepsi.

"Tepi!"arah Qaira Aqilah sebelum terus masuk melulu tanpa memeriksa dahulu pintu bilik tersebut. Dan membuat Tengku Aideen Ridzhan menepuk dahi dengan tindakan melulu Qaira Aqilah.

"Apa kau buat ni?"tanya Tengku Aideen Ridzhan sebelum menarik lembut tangan Qaira Aqilah membuatkan wanita itu berhadapan dengannya. Membulat mata Qaira Aqilah apabila melihat tubuh Tengku Aideen Ridzhan yang tidak berbaju memperlihatkan six-pack nya.

Melihat muka terkejut Qaira Aqilah, membuatkan Tengku Aideen Ridzhan tersenyum lucu melihat wajah comel wanita itu sebelum bertindak mendorong Qaira Aqilah dan menguci gerakan Qaira Aqilah dengan tubuhnya dan dinding.

"Aa-uhmmm"Qaira Aqilah mengumam apabila mulutnya ditekup oleh Tengku Aideen Ridzhan.

"Kalau nak aku lepas, kau kena senyap dulu. Kalau kau tak senyap pun aku tak kesah, boleh kahwin free"dengan nakal Tengku Aideen Ridzhan mengenyit matanya sebelum menurunkan tangannya dari mulut Qaira Aqilah.

"Good girl"

"Tu lah masuk melulu lagi! Nasib baik iman aku kuat"kata Tengku Aideen Ridzhan sebelum melepaskan tawanya apabila melihat jelingan maut Qaira Aqilah.

"Mana tahu! Ingat ke ni bilik Leya.."
jawab Qaira Aqilah tak bersalah

"Huh? Eh gila ke apa..."kata Tengku Aideen Ridzhan tergantung. Kerana ada orang yang mengetuk pintu biliknya.

"Hmm apa kau nak?"tanya Tengku Aideen Ridzhan dingin apabila melihat Qasyah yang melihatnya atas bawah begitu.

"Boss buat apa? Macam dengar boss cakap dengan seseorang je tadi."tanya Qasyah pula. Soalan berbalas soalan.

"That's none of your business, just tell me what you want to tell me and get out of here"kata Tengku Aideen Ridzhan dingin dengan renungan tajam.

"Sorry boss.."

"This is information about the man, I have checked. His name is Zack living in America now"jelas Qasyah dengan serius.

"Hmm, nanti aku chat kau balik" kata Tengku Aideen Ridzhan sebelum memberi isyarat tangan kepada Qasyah untuk beredar dari situ.

"Kau boleh keluar sekarang"kata Tengku Aideen Ridzhan sedikit dingin.

Dengan pantas Qaira Aqilah keluar dari bilik Tengku Aideen Ridzhan tanpa dia sedari. Keychain gambar yang digantung pada handbag nya jatuh.

"Dah berpunya rupanya."kata Tengku Aideen Ridzhan perlahan apabila melihat gambar Qaira Aqilah dan Fairuz di keychain itu. Sebelum dia memasukkan keychain itu ke dalam poket seluarnya.

"Kau pergi mana tadi?"tanya Zahira Aleya dingin, tadi jam 9:30 Qaira Aqilah memberi tahunya sudah sampai di hotel, tapi jam 10:56 baru sampai di biliknya.

"Errrr a-akuu tersalah bilik tadi. Aku tersesat dekat bilik bontot ayam tu"perlahan sahaja suara Qaira Aqilah di akhir-akhir ayat.

"Hah?"

"Tak ada apa lah. Dah jom turun dah lambat dah ni"ajak Qaira Aqilah. Ya memang betul mereka sudah lambat. Tapi tidak lah lambat sangat, lebih kepada mahu menukar topik sahaja.

"Something wrong, lah kau ni"kata Zahirah Aleya sebelum memegang tangan kawannya itu bagi memimpin nya berjalan.

"You are ready?"tanya Tengku Hafiz Aiman lembut.

"Yes"jawab Zahira Aleya sebelum merangkul tangan Tengku Hafiz Aiman.

Tengku Hafiz Aiman memalingkan wajahnya kearah dua orang lelaki yang berada di pintu wedding hall itu dan memberi isyarat supaya membuka pintu itu, dan dengan perlahan-lahan pintu itu terbuka sebelum mereka mula melangkah bersama. Melihat sahaja pengantin sudah memasuki ruangan wedding hall itu, ramai tetamu yang memuji kecantikan pengantin justru mengambil gambar.

"Assalamualaikum dan hai gusy!"ucap emcee lelaki itu.

"Saya Aaryan Mikhael selaku emcee pada harini ini dan tujuan saya disini adalah untuk menghiburkan semua tetamu yang menghadiri majlis resepsi kedua cekodok pisang ini. Harap semua tetamu terhormat tidak bosan mendengar coleteh saya pada harini"sambung Aaryan Mikhael sebelum dia menutup mic dan memasang lagu buat seketika.

"Sial punya Aaryan! Dia boleh kutuk pengantin. Tunggu kau, habis majlis ni memang kena kau!"bebel Tengku Hafiz Aiman perlahan manakala Zahira Aleya hanya tersenyum lucu.

"Harini ini, pengantin kita nak buat surprise! Korang nak tengok tak?"tanya Aaryan Mikhael ceria sebelum mengatur langkah menuju kearah pelamin pengantin.

"Music onzzz!"kata Aaryan Mikhael sebelum seisi dewan itu menjadi gelap seketika, sehinggalah terdengar lirik lagu HARI BAHHAGIA dimainkan.

~Dipilih Tuhan
Kau yang pertama
Untuk masa depan
Dan selamanya..
Dialah cahaya
Tuntunan ke syurga
Dengarkan mereka
Tak berhenti berdoa
Aku yang kau pilih
Kamu yang ku pilih..
Cinta ini milik kita selamanya..
I'm gonna marry you
I know that you'll be mine
I'm gonna give my world
You're the only one
Tell them everything
This is just beginning
Jangan tinggalkan aku
Disaat ku jatuh...~

Dengan cahaya yang memancar kearah pengantin, terlihat wajah Zahira Aleya yang sedikit basah kerana air mata. Sungguh dia terharu dengan suprise yang dibuat oleh Tengku Hafiz Aiman kepadanya.

Tengku Hafiz Aiman yang melihat wajah sembab Zahira Aleya itu melemparkan senyuman manis sebelum menarik perlahan tangan mulus isterinya untuk berdiri dan menyanyi bersamanya. Tengku Hafiz Aiman merangkul pinggan ramping Zahira Aleya dan mendekatkan muka mereka sebelum melagakan hidung mereka.

Zahira Aleya tersenyum gembira sebelum mengambil mic dari tangan Tengku Hafiz Aiman dan dilekapkan ke mulut bagi menyambung lagu itu.

~You're the only one~

~Ku pilih kau jadi imamku
Bukan yang lain
Cinta ini hanya untukmu
Kau bukan main
Bersamamu aku hadir
Selamanya hingga akhir
Terima kasih 'tuk semua rasa
Yang kau berikan untukku
I'm gonna marry you
I know that you'll be mine
I'm gonna give my world
You're the only one
Tell them everything
This is just beginning
Jangan tinggalkan aku
Di saat ku jatuh...~

Mendengar sambungan merdu dari isterinya, Tengku Hafiz Aiman pula tersenyum gembira sebelum air mata menitis kepipi, air mata yang sedari tadi ditahan agar tidak tumpah akhirnya tumpah jua, sebelum dia mengucup sayang dahi Zahira Aleya dan mereka menari bersama mengikut rentak lagu kemudian menyambung semula nyanyian itu hingga akhir. Sungguh hari yang bahagia..

Done bab 5✓
Nak mintak 20 vote
untuk bab seterusnya, agak-agak
Dapat tak?

PENGARANG JANTUNG√TENGKU AIDEEN RIDZHAN Where stories live. Discover now