- Eins -

10 0 0
                                    

Hujan renyai-renyai itu menghidupkan malam untuk diri nya. Segalas wine di tangan di pandang kosong. Wine atau tangan yang berdarah yang dipandang oleh dia? 

Lelaki itu memusing kan badan memanghadap kebelakang, sekujur tubuh yang berlumuran darah dan tidak lagi bernafas itu di pandang dengan pandangan suka? Perlahan-lahan dia tersenyum, seakan puas melihat hasil kerja yang telah siap. 

"Duit boleh beli maruah, harga diri, pangkat tapi dia tak boleh beli nyawa. Jadi biar aku buat, nyawa di balas nyawa" kata nya dengan perlahan. Tubuh yang tidak lagi bergerak itu di angkat untuk ke dibawa ke bilik air. Di bersih kan tubuh itu dari darah yang ada . 

Dengan cantik dia memakai kan semula pakaian yang baru, tidak lupa seperti biasa, dia akan mengukirkan bentuk love yang berdarah di bahagian pergelangan tangan mangsa. Memandakan itu hasil pembunuhan dia. The masker heart killer, gelaran yang diberikan oleh orang sekeliling dan ia suka kan itu.

"Sleep well baby"

~ REVENGE ~

"Fuck, dah berapa lama mayat ni mati?"

"Sekitar 3 atau 4 minggu tuan"

Soobin membulat mata, terkejut dia mendengar kan laporan bawahan nya. Dia memandang tubuh mayat itu yang sudah mula membusuk.

"Tak kan ahli keluarga dia takde yang mencari dia? Kenalan rapat?"

"Menurut biodata mangsa, sudah sebulan mangsa tidak menghubungi ahli keluarga nya begitu jugak kenalan rapat yang lain. Mangsa hanya duduk seorang diri." Terang anggotanya nya panjang kebar.

 Kerana tidak tahan lagi duduk di situ, Soobin mengambil langkah untuk berjalan keluar dari bilik mangsa. Tarikan nafas di ambil lalu di hembus dengan lega, lama dia menahan nafas tadi. 

Soobin melihat kearah sekeliling kawasan rumah, dari pandangan nya dan keadaan rumah yang berselerak ia pasti ada aksi pergelutan dan aksi paksa-memaksa dari mangsa dan suspek. Melihat dari situasi pintu juga, mungkin mangsa kenal dengan suspek kerana tiada kesan pintu dibukak secara paksa. 

"Sorry lambat, membuang tadi." Soobin memandang ke belakang, Yeonjun kawan, abang dan atasan untuk nya. Yeonjun sedang bersusah payah memakai sarung tangan getah ya sambil berjalan kearah Soobin yang berada di kawasan dapur. 

"So laporan?"

"Aku rasa ni bukan kes pecah masuk rumah, kalau kau tengok pada arah pintu" sambil Soobin bercakap, dia berjalan kearah pintu yang dimasuki oleh Yeonjun tadi. 

"Kalau kau tengok betul-betul, tiada kesan bukak secara paksa itu bermaksud mangsa kenal dengan suspek. Kalau kau tengok pula kearah dapur, ada dua pinggan mangkuk yang berada didalam singki sedang kan mangsa duduk seorang diri. Kemungkinan mangsa mengajak suspek untuk makan kerumah."

"Motif?"

"Belum dikenal pasti lagi" 

Soobin memberikan mask mulut kearah Yeonjun, Yeonjun tidak banyak bicara hanya ambil dan dipakai. Soobin berjalan kearah bilik yang dimana adanya mayat mangsa disitu. Masuk sahaja kedalam Yeonjun terus menutup hidung nya. 

"Shit..." perlahan sahaja Yeonjun berbicara tapi didengari oleh Soobin. Soobin memandang kearah anggota bawahan mereka untuk memberikan keterangan pada Yeonjun. 

"Mangsa sudah mati 3 atau 4 minggu lebih, sudah sebulan mangsa tidak menghubungi ahli keluarga atau kenalan rapat. Menurut jiran-jiran yang dekat, mangsa memang duduk seorang diri, tiada roommate atau kawan yang menginap di rumah mangsa."

"sejak bila mayat ni dijumpa?"

"Sekitar 7 pagi tadi, ada yang membuat laporan ada bau busuk datang dari arah rumah ni"

"Tiada saksi?"

"Tiada tuan"

"Panggilan terakhir yang mangsa buat?"

"Telefon mangsa tak dapat dijumpai tuan. Barang berharga yang lain seperti ID card, lesen dan barang yang lain jugak tidak dijumpai." Yeonjun sudah garu kepala. Botak kepala lah kalau nak siasat identiti mayat ni dah kalau semua barang terpenting di ambil oleh pembunuh tu. 

"Jun tengok ni" Soobin berjalan kearah mayat tersebut, pergelangan tangan mangsa ditunjuk pada Yeonjun

"Fuck. The masker heart killer"

"Aku rasa, ini dari dia. Tapi aku tak tahu motif sebenar untuk dia buat semua ni. Alibi dia terlalu susah untuk di teka."

Yeonjun hanya angguk setuju. Sudah berapa lama unit Soobin dan dia cuba untuk menyelesaikan khasus ini. Unit detektif mereka di suruh oleh pihak atas untuk menyelesaikan khasus bodoh ni, dan yes akhir nya mereka botak kepala untuk menyelesaikan khasus ini. 

~ REVENGE ~

Pak! 

Fail di hempas dengan kasar, keluhan nafas dilepas kan. Khasus lama belum selesai tambah lagi kahsus baru. 

"Arghh fuck!!" masuk sahaja kedalam office, Yeonjun mencarut sepuas-puas nya. Soobin yang melihat hanya geleng kepala, kalau ikut hati dia mahu join Yeonjun mencarut pada pembunuh itu tapi di kuburkan sahaja niat itu.

"Apa motif heart killer tu? Kenapa dan apa yang membuat kan dia nak bunuh orang yang tak bersalah? Hobi? Suka-suka?"

"Atau dendam... Sini kau tengok ni" Yeonjun berjalan ke belakang Soobin yang sedang membukak komputer nya. Terpapar dilayar komputer itu kes-kes the masker heart killer. 

"Kau tengok pada setiap mangsa yang dia bunuh. Kim Jaeun, Baek Kaehoon, Goo Jin dan Kim Jakeun. 4 dari mangsa dia ialah anak orang kaya. Like, he knows who they are or maybe he knows them well"

"Maksud kau kenalan rapat?" 

"Mungkin"

"Maksud kau?"

"Maksud aku, mungkin mangsa-mangsa the masker heart killer tu kenal siapa dia dan mungkin the masker heart killer tu jugak bukan dari kalangan orang yang biasa-biasa"

"Tapi, Kim Jakeun? Kita baru je cuba mayat dia tadi kan? Aku tengok Kim Jakeun tu bukan orang kaya, yelah duduk dekat apartment biasa, duduk sorang dan pakaian dia pun bukan nya high class mana"

"Kau yakin? Kau baca ni"

"Kim Jakeun, 23 tahun, kelahiran Korea-Italy, anak pemilik restoran Bread's God......" Yeonjun terdiam, nama restoran cukup besar di Italy itu cukup membuat kan Yeonjun tergamam. Dia memandang Soobin. 

"Aku dah cakap, mangsa dia bukan orang biasa macam tu jugak dia. Aku yakin, sangat yakin the masker heart killer tu juga bukan orang biasa melainkan dia orang yang berada" kata Soobin sambil memandng Yeonjun dengan pandangan mata yang sangat banyak tanda tanya. 

''T B C''

Madness For Revenge [OG]Where stories live. Discover now