Yeonjun dan Soobin bergegas untuk ke hospital.
"Kita nak siasat kes apa ni? Sampai kena pergi hospital bagai" Yeonjun menghidupkan enjin kereta.
"Kau tak tahu ker?"
"Tahu apa?"
"Salah satu mangsa dari the masker heart killer ada yang terselamat"
Stret!
Yeonjun secara tiba-tiba menekan break kaki dengan mengejut. Soobin yang sememangnya tidak memakai seatbelt itu terdorong kehadapan. Yeonjun memandang Soobin.
"H-hah?"
"Apa yang hah nya? Kau ni nasib baik kat belakang takde kereta. Dah cepat lah jalan, nanti lama pulak yang lain tunggu"
"Yang lain?"
"Haihhh. Aku ada call, Yoongi hyung dengan Jin hyung untuk jadi saksi kita."
"O-ouh..." Yeonjun menekan semula minyak dan kereta itu berjalan menuju kearah hospital yang dikatakan.
~ REVENGE ~
Sesampai nya mereka di hadapan hospital. Dengan laju, Yeonjun dan Soobin berlari untuk ke wad yang telah ditetapkan oleh pesakit tersebut.
"Hyung" Yoongi dan Jin memandang kearah pintu. Soobin dan Yeonjun menunduk kecil dan melihat kearah pesakit. Teruk, sangat teruk.
"Tuan Heuning..." Heuning hanya angguk, dia tidak larat untuk membukak suara nya. Soobin memandang Yeonjun dan Yeonjun kembali memandang Soobin semula. Yeonjun mengeluar kan buku dan pen yang sentiasa di bawak oleh nya. Kerusi di capai dan dia duduk.
"Tuan Heuning, maaf jika saya nak bertanya pada tuan. Tuan ada ingat apa-apa? Kejadian malam semasa tuan diserang? Atau tuan ingat apa-apa persenoliti dia?"
Heuning diam seketika.
"Ge-gelakan dia jahat, dia kejam" tangan mengigil. Yeonjun cuba untuk mengengam tangan Heuning ingin menenangkan lelaki itu.
"Tuan, tenang tuan. Kalu tuan tak boleh nak cerita sekarang takpe tuan, kami faham keadaan tuan" Heuning hanya geleng kepala. Dia mahu meluah kan rasa ketakutan dia.
"Sa-saya tak berapa ingat dia macam mana, tapi yang saya ingat, dia ada pakai rantai. Rantai salib, dia pakai rantai salib warna silver. Dia tinggi, dan rambut dia..." Heuning memandang kearah Yeonjun.
"Sama dengan kau"
Soobin memandang kearah Yeonjun. Rambut yang berwarna hijau ke hitaman itu di sentuh. Yeonjun pulak sudah memandang Heuning Kai dan Soobin bersama.
"Tak kan lah tuan. Kalau tuan nak cakap dia, semalam dia ada dengan saya dekat pejabat polis tuan"
"Saya tak tipu tuan, saya cakap betul. Saya sangat yakin, rambut dia sama colour dengan rambut tuan" Yeonjun hanya angguk.
"Takpe lah kalau macam tu, kami beredar dulu terima kasih tuan sebab beri kerjasama dengan kami" Yeonjun, Soobin, Yoongi dan Jin menunduk kecil dan terus keluar dari bilik wad tersebut. Yoongi menutup pintu dan terus memandang kearah Yeonjun.
"Jun."
"Hyung nak tuduh Jun?"
"Bukan lah, kau ni pun. Aku cuma nak tanya, kau baru warna rambut ker? Aku pun baru perasan rambut kau ni warna lain. Hari tu tak silap rambut kau warna hazel kan"
"Saja nak tukar warna."
~ REVENGE ~
Seseorang berjalan masuk kedalam wad Heuning Kai yang telah ditetapkan oleh pihak hospital. Heuning Kai yang terasa ada yang masuk kedalam wad nya itu terus membuka mata untuk melihat sapa yang masuk. Dia tersenyum kecil dan cuba untuk bangun sedikit.
"Tuan, kenapa tuan masih dekat sini?"
"Takde apa, aku cuma nak lawat kau"
"Tuan.... Tuan unformal dengan saya?"
"Perlu ke untuk aku informal dengan kau herm? Ouh ye, tadi kau cakap kau nampak kan ciri-ciri dia"
"Siapa? The masker heart killer?"
"Erm dia" J angguk. Heuning tersenyum kekok, dia mengaru tengkuk tidak gatal. Dia rasa takut, dia meremang. Perasaan ni sama dengan yang dia rasakan malam dia diserang itu. Tak kan lelaki itu the masker heart killer?
"Kau nampak muka dia?" Heuning geleng kepala.
"How about his voice? Are you hearing his voice?" sekali lagi Heuning mengeleng. J tersenyum. Dengan perlahan, setapak demi setapak dia berjalan mendekat kearah katil Heuning.
"Macam mana kalau suara dia macam ni.......... Hello Heuning Kai" telapak tangan menutup mulut dan bercakap.
Tit tit tit tit tit tit tit tit
Mesin detakan jantung sudah mula berbunyi laju. Heuning terkejut mendengar kan suara itu. Pernafasan tidak teratuk, detakan jantung laju, detakan nadi lemah. J tersenyum lalu dia ketawa melihat Heuning yang sudah seperti ikan kena sekaratul maut.
"Hahaha, tak sangka kau selamat. Jangan risau sekarang jugak kau mati!" pistol tanpa bunyi di keluar kan.
Dush!
Tit tit tit titttttt
Tembakan tepat di kepala Heuning. Dia tersenyum lalu berjalan keluar dari bilik wad tersebut tanpa rasa peduli dengan tubuh Heuning Kai yang tidak bernyawa lagi itu. Sangat tenang dia berjalan dikhalayak ramai tidak mengesahkan orang-orang sekeliling selepas melakukan pembunuhan secara terbuka itu.
"Selamat petang tuan Heuning. Macam mana keadaan tuan seka----- AAAAAAAAAAA" Nurse wanita itu menjerit dengan sekuat hati. Terkejut melihat Heuning yng berlumuran darah di kepala nya. Yeonjun, Soobin, Jin dan Yoongi segera masuk kedalam wad itu kerana kebetulan mereka jugak ingin berjumpa dengan Heuning Kai.
"SHIT!" kata Yeonjun melihat tubuh tidak bernyawa sedang terbaring diatas katil.
"Fuck..." perlahan Soobin bersuara. Dia terkejut melihat pembunuhan tidak dirancang itu. Tanpa mereka sedar ada yang tersenyum miring melihat hasil kerja nya tadi dan kekacauan yang terjadi dalam wad itu. Nurse perempuan itu sudah lari keluar bilik untuk memanggil dokter.
' The next target is done ' kata hati J dengan senyuman miring.
"T.B.C"
YOU ARE READING
Madness For Revenge [OG]
Mystery / ThrillerHanya kerana dendam, dia menjadi seorang pembunuh, seorang sycho yang ditakuti penduduk. Hanya kerana dendam, dia membunuh semua orang yang tidak bersalah!? How fucking this men?! But it's never mind, no one know who he is. People only know the mask...