- Zwölf -

1 0 0
                                    

J berjalan dengan perlahan memasuki rumah nya. Gambar yang tergantung di dinding dipandangan. Mulut indah itu tersenyum melihat gambar tersebut. 

"Dia dah mati. Aku yang bunuh dia. Aku mintak maaf." itu yang di kata sebelum berjalan masuk kedalam bilik air untuk membersih kan diri nya. 

~ REVENGE ~

Soobin berjalan masuk kedalam bilik nya. Boleh naik gila lah lama-lama macam ni. Macam sial jer. 

Baju diletakkan pada kepala kerusi. Sebuah frame yang elok terletak diatas meja itu di pandang dengansebuah senyuman yang tenang. Namun ketenangan senyuman itu membuat kan mahu menangis. 

"Ah sial

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ah sial. Kenapa aku perlu syak itu kau Choi Yeonjun?" kata Soobin. Yer dia syak the masker heart killer itu Yeonjun, tapi dia tiada bukti yang kukuh untuk mengatakan itu sebuah kebenaran. 

Frame gambar tersebut diletak kembali ke tempat yang asal. Soobin berjalan keluar dari bilik untuk ke tandas. Baru sahaja ingin melangkah masuk kedalam tandas telefon yang berada di ruang tamu berdering menandakan ada panggilan yang masuk. 

Soobi berjalan dan mencapai telefon nya. 

"Hello"

"Choi Soobin, kalau kau nak Yeonju kesayangan kau i selamat kau datang ke sini. Nombor 1098 jalan xxxx. Ada hadiah untuk kau"

Panggilan di matikan dari pihak yang sana. Soobin terdiam di melihat nombor yang tak dikenali itu sebelum dia mencapak tuala nya ke tepi dan berlari keluar untuk ke tempat yang dikatakan oleh lelaki itu. 

Phone disimpan kedalam poket seluar, jam dan kunci kereta di ambil bersama sebelum memulakan enjin kereta. Soobin cuba untuk menelefonn Yeonjun untuk memastikan apa yang lelai itu kata kan tidak betul. Yeonju masih selamat di rumah itu aoa yang dia harap kan. 

"Mana pulak mamat ni pergi" Soobin cuba untuk call untuk kali terakhir. Dan yes panggilannya terjawap

"Hello Yeonjun hyung, kau okay tak? Aku dapat call dari someone suruh aku pergi jalan xxxx nom---"

"Soobin hyung, ni Beomgyu. Yeonjun hyung takde kat rumah. Dia tak bawah phone, dompet atau apa-apa lah. Dia cakap dia nak pergi rumah hyung"

"Beom-Beomgyu? Yeonjun mana? Tak kan dia langsung tak bagitahu kau dia pergi mana?"

"Tak hyung...."

"Takpe lah kalau macam tu"

Panggilan dimatikan dari pihak Soobin. Hati nya laju berdetak. Kuat dia mengatakan Yeonjun sedang dalam keadaan tidak bagus. 

"Tak... Tak kan lah" 

Di terus menurunkan break tangan dan menekan habis pedal minyak membuatkan kereta itu laju di bawa oleh nya. 

~ REVENGE ~

Soobin sampai dihadapan sebuah gudang yang sangat usang. Dia menjadi ragu. Dia berjalan masuk kedalam gudang itu dengan langkah yang perlahan. Dengan tangan ke belakang bersiap sedia untuk mengambil pistol untuk langkah berjaga-jaga.

"Ada orang tak"

"Mhm mhm mhm" itu suara yang didengari oleh telinga Soobin. Dia cuba untuk mencari kaki panjang itu berjalan lebih kehadapan untuk mencari suara itu. 

"Yeonjun!!!" Dia melihat Yeonjun yang sudah terikat dengan tangan keatas dan kaki melutut dan mulut di tutup dengan seletap. Yeonjun bergerak-gerak untuk menyapa Soobin. 

Soobin berlari tanpa berfikir panjang. Tanpa sengaja dia tersandung denga sesuatu yang menghalang ya. Dan datang seseorang dari arah belakang untuk memukul kepala lealaki itu. 

Perlahan Soobin membukak mata, dia melihat ke kanan dimana adanya Yeonjun yang sudah terkulai pengsan, dia memandang pula ke hadapan. Seorang lelaki sedang duduk di atas kerusi dengan kaki menyilang. 

"Choi Soobin, Choi Yeonjun. Korang ni bodoh kan. Kenapa korang beria sangat nak cari aku hah. Aku tak buat apa-apa kesalahan pun kat korang, so kenapa nak memburu pemangsa yang tak bersalah macam aku ni"

"Bodoh kau tak salah! Kau dah bunuh ramai orang pastu kau cakap kau tak bersalah! Argh sial kau!!" 

"HAHAHAHA, Choi Soobin, kau tengok muka aku. Kau rasa aku kesah ke dengan diorang? Diorang memang layak mati Choi Soobin, orang kaya yang tamak harta macam diorang memang patut mati Choi Soobin" lelaki itu masih setia duduk dikerusi tanpa bergerak sedikit pun.

"Apa motif kau hah sial!"

"HAHAHAHA takde apa. Cuma aku nak pesan, jangan percaya sesiapa walaupun tu orang terdekat dengan kau"

"Maksud kau apa hah?!"

"I'm just say that. Aku takut, nanti kalau kau tahu kebenaran kau yang merana atau kau akan kehilangan. Ya Choi Soobin, the masker heart killer dekat dengan korang ups salah maksud aku, dia dekat dengan kau. Aku tak boleh nak kata aku ni dia, sebab dia terlalu kejam, terlalu hebat, terlalu sempurna untuk aku mengaku dia tu aku. Tapi apa yang aku cuma nak cakap, dia...... Orang yang paling dekat dengan kau Choi Soobin" lelaki itu bangun dan berlalu pergi meninggal kan mereka. 

Secara tiba-tiba tali yang mengikat tangannya terlepas secara automatis begitu juga denga Yeonjun. Yeonjun suda jatuh lemah kelantai tidak sedar kan diri, dan Soobin cuba untuk memapah Yeonjun pergi dari situ. 

Masuk sahaja kedalam kereta, Soobin tanpa sengaja memandnag kearah atap bangunan usang itu. Lelaki yang tadi sedang menatap mereka dengan lambaian. Dia tahu, pasti lelaki itu sedang melambai sambil tersenyum walaupun dia tidak melihat senyuman milik lelaki itu. 

"T.B.C"

Madness For Revenge [OG]Where stories live. Discover now