Beomgyu baru sahaja menyelesaikan kerja nya. Dia bersiap-siap untuk pulang ke rumah. Baju kerja di bukak dan di simpan kedalam beg sekolah nya.
"Hyung, saya balik dulu"
"Hah okay okay, terima kasih sebab tolong harini"
"Nae, annyeong hyung"'
Lambaian di naik kan sebeleum lelaki tinggi itu berlari untuk pulang ke rumah. Dalam perjalanan untuk pulang dengan suasana yang sunyi dan langit yang gelap membuat kan Beomgyu sedikit merinding. Tapi dia cuba untuk tidak berfikir buruk.
Dalam perjalanan dia melepasi satu lorong yang gelap. Hanya biasa sehingga kaki nya terhenti kerana.
Bang!
Bunyi tembak an membuat kan Beomgyu terdiam. Dia mahu lari tapi entah kenapa kaki nya berjalan kedalam lorong itu. Dia mahu melihat apa yang telah terjadi. Seorang lelaki sedang mengacukan hujung pistol nya di dahi seorang wanita yang sudah tidak berdaya itu.
Bang!
"Ah!" Beomgyu tidak sengaja terjerit kecil. Dengan pantas dia lari dengan laju sebelum si pembunuh itu sempat memandang kearah belakang untuk melihat ya. Dia berlari masuk kembali kedalam kedai yang dia berkerja tadi.
"Hah hah hah"
"Aik? Beomgyu? Bukan kamu dah balik ke?"
"Erm.... Sa-saya tertinggal barang" Beomgyu cuba untuk mengawal suara takut dari didengari boss nya. Dia cuba untuk melawan rasa takut didalam hati dan rasa meremang di diri nya.
~ REVENGE ~
Klik.
Bunyi pintu yang dibukak dan ditutup dengan perlahan membuatkan Yeonjun terkejut. Dia bangun dari katil. Pistol khas milik nya yang disimpan didalam laci di ambil. Dengan perahan dia memegang tombol pintu bilik.
Dengan laju Yeonjun mengacukan pistol di bahu lelaki tu.
"Hyung ni aku hyung. Choi Beomgyu adik kau ni hyung" kata Beomgyu dengan takut. Yeonjun terdiam. Dia membukak suis lampu, dan benar itu Beomgyu adik nya.
Yeonjun menurunkan pistol nya dan memandang lelaki itu dengan pandangan tajam.
"Kau dari mana ni?"
"Ak-aku dari....Erm dari kelas" Yeonjun memandang Beomgyu, dia malas bergaduh dia hanya membuat muka dan berlalu ingin masuk kedalam bilik menyambung kerja yang tergendala sebentar tadi.
"Lantak kau lah, aku nak tidur" baru sahaja Yeonjun ingin masuk semula kedalam bilik. Tangan nya di tahan oleh Beomgyu.
"Hyung kejap hyung kejap. Cuba kau angkat tangan kau"
"Hah? Buat apa? Merepek lah kau ni"
"Ala kejap lah hyung angkat kejap jer" Yeonjun hanya meneruti sahaja, dia mengangkat tangan kiri nya.
"Bukan tu, yang ni" tangan yang sedang memegang pistol itu diangkat. Beomgyu menegakkan tangan itu, mucung pistol tersebut di acukan pada dahi nya.
"Apa kau ni, kalau aku terlepas nanti mati kau Choi Beomgyu" Yeonjun cuba untuk menurun kan kembali tangan nya tapi di tahan oleh Beomgyu.
"Sabar lah hyung, kejap" Beomgyu berjalan ke belakang setapak, dia berlari pula kearah tembuk dapur yang memisah kan ruang tamu dan dapur itu. Yeonjun sudah buat wajah pelik, dengan tangan yang masih sama Yeonjun meandang Beomgyu yang sedang bersorok di belakang tembok itu.
Badan Beomgyu menjadi meremang apabila dia melihat posisi Yeonjun yang seakan sama dengan pembunuh yang ia nampak tadi.
' Tak, tak kan lah Yeonjun hyung pulak kan? '
"Kau ni dah kenapa Beomgyu, kau penat ke apa. Mabuk? Dah lah aku nak tidur. Ngantuk kau tahu tak"
"Hyung.... Aku jumpa the masker heart killer" langkah Yeonjun terhenti. Dia memandang Beomgyu. Pandangan risau seorang abang membuat kan Beomgyu kuat mengatakan lelaki itu bukan lah abangnya.
"Kau okay?" Beomgyu hanya angguk sebagai jawapan.
"Kau pergi lah tidur, esok sekolah" Yeonjun terus masuk kedalam bilik nya. Sedang kan Beomgyu masih berlawan takdir untuk mengatakan lelaki itu bukan lah Choi Yeonjun, abang nya.
~ REVENGE ~
"Soobin kau dah dapat cari?" tanya Yeonjun sambil menghirup coffee pagi nya. Pagi ini dia datang awal kerana dia teringat cerita Beomgyu yang adik nya itu berjumpa dengan the masker heart killer.
Soobin masih menaip sesuatu di layar computer nya. Dia tidak melayan pertanyaan Yeonjun, hanya fokus dengan layar komputer nya itu.
"Yes! Aku dapat rakam CCTV yang berderkatan dengan tempat Beomgyu kata tu. Nah tengok ni. Aku dapat footage ni jer"
Yeonjun melihat footage dimana, Beomgyu memasuki sebuah lorong yang gelap dan mengambil masa 4 saat sebelum Beomgyu keluar semualadari lorong itu dengan berlari ketakutan.
"So memang betul lah Beomgyu nampak siapa the masker heart killer tu kan" Yeonjun hanya diam tepai dia angguk sebagai jawapan. Coffee di mulut ditelan.
"Soobin, nanti tolong ambik Beomgyu balik sekolah. Aku takut dia diapa-apa kan. Aku nak jumpa kawan aku kejap" Soobin memberi istarat 'okay' sahaja. Laju Yeonjun keluar dari balai dan berjalan kearah kereta milik nya. GPS di buka, locatian cafe yang telah di janji untuk bertemu dibukak, dengan pantas Yeonjun menekan minyak kereta dan berjalankeluar dari bangunan polis itu.
"T.B.C"
YOU ARE READING
Madness For Revenge [OG]
Детектив / ТриллерHanya kerana dendam, dia menjadi seorang pembunuh, seorang sycho yang ditakuti penduduk. Hanya kerana dendam, dia membunuh semua orang yang tidak bersalah!? How fucking this men?! But it's never mind, no one know who he is. People only know the mask...