- Drei -

4 0 0
                                    

Pak!

Yeonjun mengehinjut bahu terkejut kerana Soobin yang entah kenapa tiba-tiba sahaja menghempas file kes itu. 

"Kau kenapa setan!" 

"Aku tak boleh menang kes ni sial! Pihak mahkamah kata bukti yang aku dapat tak cukup dan tak kukuh untuk tangkap saksi tu!" raup Soobin stress. Yeonjun menupuk pundak Soobin perlahan. 

"Sabar-sabar, don't stress-stress lah kawan. Undang-undang Korea ni kan macam bangang sikit kau jangan lah stress. Kes apa yang kau tengah kerja kan?"

"Kes pembunuhan, kes yang kat kawasan perumah Gwanju yang kita jumpa 4 hari yang lepas tu"

"Ouh yang kita buat penyiasatan dengan tim forensik tu ker?"

"Yer, pihak atasan nak aku yang lead kes ni. Aku pun tak tau lah kenapa bangang sangat dorang mintak aku lead kes ni dan kena menang kan kes ni dekat mahkamah nanti. Sial lah, sekarang aku lost win sebab tak cukup bukti dan tak kukuh"

"Sabar, tak payah lah carut-carut giler."

"Takde lah, aku cuma nak menang kes ni and aku boleh fokus kat kes yang lain" 

Yeonjun diam seketika cuba mencari solusi yang lain. 

"Aku bawak kau jumpa denga abang sedara aku nak? Dia lawyer yang bertaraf tinggi. Kau kenal kan lawyer Jin?" 

"Kenal. Ouh tu abang sedara kau?"

"Haah. Nanti aku mintak tolong dia bantu kau untuk menang kan kes ni"

"Erm.. Thanks Yeonnie" Yeonjun tersenyum, dia memberikan satu pelukkan di bahu Soobin menenangkan lelaki itu dari api kemarahan di hati.

~ REVENGE ~

"Macam tu citer nya hyung"

Jin menganguk faham. Dia menyelak fail kes itu satu-persatu. Serius sahaja mata nya membaca setiap huruf yang berada didalam kertas itu. 

"So sekarang ni kau nak hyung tolong menangkan kes ni macam tu?"

"Lebih kurang macam tu lah" Jin memandang Yeonjun dengan pandangan tajam. Yeonjun menggaru kepala yang tidak gatal, penghawa dingin yang didalam bilik seperti tiada rasa sejuk, dia hanya kepanasan sehingga berpeluh sahaja sekarang ni pendek kata dia takut dengan pandangan tajam milik lelaki itu. 

"Erm.. Hyung, hyung kata hyung akan tolong Jun kalau Jun dalam kesusahan kan. Tolong menang kan kes ni untuk kitaorang boleh?"

"Hmmmm....Yelah, nanti hyung cuba sebaik mungkin nanti" Yeonjun tersenyum riang, dia memeluk tengkuk Jin dengan senyuman gembira. 

Hari bertukar hari. Hari yang di nanti-nanti kan akhirnya telah tiba. Hari dakwaan, hari dimana Soobin bakal menang kes ini. 

Kesemua orang telah tiba di mahkamah, hanya tunggu hakim untuk duduk di kerusi yang sepatut nya. Soobin menarik nafas selepas dia melihat hakim melabuh punggung nya di kerusi khas seorang hakim. 

Jin meepuk pundak Soobin memberi semangat untuk polis muda itu. Sepanjang pendakwaan, bermacam motif, bukti dan kata-kata yang cukup kuat untuk memenang kan kes ini. Banyak logik akal yang keluar dari mulut soobin atas bantuan Jin. 

Sejam berlalu, para tetamu yang datang menyaksikan pendakwaan tadi mula beranjak pergi dari mahkamah tersebut. 

"YAHOOOO" Jerit Soobin sekuat tenaga, dia berjaya memenang kan kes ini akhirnya. Yeonjun menggeleng kepala dengan senyuman yang terhias di wajah tampan detektif Choi Yeonjun itu.

"Taniah Soobin"

"Eoh?! Hyung!! Terima kasih hyung sebab sudi tolong soobin menang kan kes ni. Jadi sekarang Soobin boleh fokus pada kes the mask----"

"Tuan!!" seorang pengawai datang memotong percakapan Soobin dan memberi tabik kepada kedua orang atasan nya. 

"Kami dapat panggilan baru sahaja tadi, ada perjumpaan mayat di belakang mahkamah ni tuan!"

"Hah?!!"

~ REVENGE ~

Soobin menutup hidung nya sedang kan Yeonjun, dia sudah lari dari tempat kejadian tidak kuat lagi duduk di situ lama-lama. Mayat itu terlalu busuk untuk dia hendal kan. Sedang Soobin melihat kearah mayat tersebut, tidak sengaja dia terpandang sosok seorang lelaki yang berdiri tidak jauh dari kawasan hutan belakang mahkamah itu. 

"Siapa tu?"

"Yer tuan? Kenapa?"

"Hah? Aermm takde apa"

"The fuck siot, dah berapa lama dia mati bodoh. Busuk gila" ujar Yeonjun selepas berjaya mengambil nafas yang cukup segar di luar kawasan mayat itu. Pengawai itu mengeleng sebagai tanda tidak tahu. Yeonjun membuat wajah. 

Soobin tiba di sebalah Yeonjun dengan nafas yang tersekat-sekat. Dia menarik nafas segar dengan sangat-sangat dalam. Sumpah tak tahan weh. 

"Siapa yang buat laporan tadi?"

"Seorang ibu tunggal tuan." 

"Panggil dia saya nak jumpa" pengawai itu angguk, dia berjalan keluar dari belakang mahkamah untuk memanggil ibu tunggal yang membuat laporan tadi. 

Soobin memandang Yeonjun dengan jelingan mata. Dari tadi tidak habis-habis membuat wajah jutek itu sambil mengipas-gipas bahagian hidung untuk menghilang kan bau busuk itu. Dari tadi masalahnya weh tak berhenti-berhenti.  

"Apa?"

Soobin menjeling mata kearah Yeonjun dan menggeleng kepala. Dia malas nak layan si Yeonjun itu jadi dia terus berjalan pergi dari sana untuk berjumpa dengan pengawai yang lain. Yeonjun yang berasa aneh dengan Soobin itu hanya membuat wajah. 

"Gila ke mamat tu?" Yeonjun berlari mengikuti Soobin dari belakang, dia pun tak nak duduk situ lama-lama.

"Tuan ni orang nya" pengawai dan seorang ibu yang sedang mengedong anak kecil di pelukan nya itu dipandang oleh Soobin dan Yeonjun. 

Soobin memandang Yeonjun memberi isyarat untuk bertanya tentang mayat itu. Itu ialah kerja Yeonjun memandang kan Yeonjun ialah senior atas nya.

"Erm.. Punamaaf kalau saya bertanya, macam mana puan boleh berada di belakang mahkamah?"

"Saya kejar anak saya tuan."

"Maksud puan?"

"Anak saya ni buas tuan, dia suka berlari-lari. Jadi saya cuba kejar dia sehingga ke belakang mahkamah" Yeonjun angguk faham Dia menyilang kan tangan ke dada. Keluhan nafas berat di lepas kan. 

"Puan boleh balik. Terima kasih puan beri kerja sama pada kami" senyuman kecil diberi kan. Ibu itu angguk dan bow sedikit sebelum dia pergi dari situ. 

"Hmmm... Aku nak pergi tengok mayat" 

"Erm Yeonjun kejap" Yeonjun berhenti dari langkah nya kerana Soobin yang menarik jaket yang dipakai oleh nya dari belakang. Yeonjun membuat wajah tanda tanya.

"Tadi aku ada namapak seseorang dekat belakang hutan. Tak jauh dari kawasan mayat tu" Yeonjun angguk sebagai tanda faham

"Takpe, aku pergi check dulu" Yeonjun pergi dari situ, Soobin memandang permergian Yeonjun dengan pandangan mata sahaja. 

"T.B.C"

Madness For Revenge [OG]Where stories live. Discover now