Part 14 - Della

210 2 0
                                    

******************************
[1 tahun selepas itu]

"Kenapa susah sangat you nak terima I, Luqman? I sayang you..."
Della memegang erat bajuku. Mata kami bertentangan. Tangan Della perlahan-lahan mengusap pipi aku. "Luqman, bagi I peluang, please.." Aku cuba menarik diri daripadanya.

"Della, tolonglah..kau tak boleh paksa hati seseorang untuk kepentingan diri kau sendiri."

"I tak kira..I nak you jugak..I nak you, Luqman.." Della merapatkan dirinya pada badan aku, tangannya merangkul leher aku.

"Della stop.." Aku menarik diri dan menolaknya ke belakang sedikit.

"Why? Ke you dah ada orang lain?"

"Yes."

"Who's that? Oh..I see..Zaquan, right?" Kata Della sambil tersenyum sinis.

"You don't have to know who the fuck I'm in a relationship with."

"Pondan tu jugak jadi pilihan you kan?"

"Della..just stop."

"Kenapa? Patutlah..selama ni I nakkan you, tapi you selalu tolak cinta I..rupanya couple dengan pondan. Apa yang I takde sampai you jadi gay, Luqman?"

"You don't understand..he's mine..dia segala-galanya bagi aku. And kau takde hak nak judge orang. Please, jangan ganggu hidup aku lagi."

"No, no, no. You're mine, Luqman. I sanggup buat apa je asalkan I dapat you.."

"Aku taknak Della, tolonglah..aku dah taken..aku tak nak sakitkan hati Zaquan..Aku sayangkan dia.."

"And what about me? Hati I ni? You tak pernah nak jaga.."

"Della, dah banyak kali aku cakap..aku nak Zaquan sorang je..hati aku tak boleh terima mana-mana orang lagi.."

"It's fine. I tunggu, I akan tunggu you sampai you nakkan I.."

Aku terdiam seketika, cuba menstabilkan keadaan. Della memang degil orangnya..Memang tak nak mengalah untuk jadikan aku milik dia.

******************************

[4 tahun kemudian]

"Della!" Satu suara kedengaran familiar memanggil nama perempuan itu. Kami secara serentak berpaling ke arah suara yang memanggil itu tadi.

Naim.

"Della, Luq? Kenapa korang kat sini?"

"Takde la you, I tengah borak dengan Luq kejap." Kami berpandangan sesama sendiri.

"Borak pasal?"

"Uh, nothing serious." Jawab Della.

"Luqman, btw ni kad perkahwinan aku dan Della. Kitorang akan kahwin tak lama lagi." Kata Naim sambil menghulurkan kad perkahwinannya. Mata aku terbeliak apabila Naim berkata begitu. Perempuan macam ni ke taste Naim? Kalau lah dia tahu perangai sebenar Della. Mampus lah kau Della.

"What? Kahwin? Are you kidding me rn? Kau tunang pun aku tak tahu..Inikan pula tiba tiba je kahwin." Sedikit sindiran dalam nadaku.

"Haha, sorry do, bukan tanak bagitau tapi nak surprise..Btw bulan depan kitorang kahwin. Datang tau Luqman. Jangan tak datang." Naim mengengitkan mata, aku menjelingkan mata.

"Btw aku gerak lu ah, Luq.. busy sikit..maklumlah dah nak kahwin bulan depan.."

"Hm fine..take care ah. Semoga berbahagia."

Naim mengangguk dan melemparkan senyuman padaku, aku melakukan perkara yang sama

"Semoga berbahagia juga kau dengan si, Zaquan."
Naim tersengih lalu dia menarik tangan Della dan pergi meninggalkan aku keseorangan.

Undeniable Love Where stories live. Discover now