Episode:2🔫

81 15 2
                                    

▶️Sharina Foster

Jantung Nawra berdegup kencang
di tengah kekeliruan yang dia rasa,
Tiba-tiba ingatan pelik memenuhi kepalanya.

"Arghhh!jerit Nawra,menyentuh kepalanya yang berdenyut-denyut.

Tetapi kemudian satu demi satu
mendapat kenangan asing.

Sharina, papa tak nak tahu, kamu patut jadi polis, semua keluarga kita polis, jadi jangan fikir nak cari protes lagi.

perempuan tak guna, engkau hanya membebankan pasukan 1.

Kalau bukan disebabkan papa engkau, engkau takkan jadi polis lah !.

Jijik, terus berselindung di sebalik nama papanya.

Tangkap bodoh!!kau biarkan
Penjenayah itu melarikan diri.

Bodoh betul!

Mati sahaja !!!

Hahahaha

Argh!Nawra semakin memegang kepalanya yang berdenyut kesakitan,
sampai rasa macam nak pecah, tapi aku terdengar suara orang kertawa betul-betul melekat dalam ingatannya.

Nawra mendapat semua kenangan
Sharina semasa hayatnya, hingga ke akhirnya mati kerana tercampak ke dalam sungai ini.

Dup !

Dada Nawra tiba-tiba sesak, macam
menahan dua kesakitan sekaligus di dalam hati, tentang betapa malangnya dirinya dan betapa malangnya Sharina.

Mata Nawra pudar, dengan pandangan yang semakin redup dia memandang tubuhnya dirinya
' Adakah aku sudah mati'.

'Aku dah mati', lepas tu aku hidup dalam badan perempuan ni." rungut Nawra dengan susah payah
Sukar untuk dia cuba bangun, merangkak menghampiri tubuhnya.

Tanpa disedari, Nawra menangis, dia dan sharina seakan terikat dengan takdir.

"Saya bukan Nawra lagi, Saya Sharina, Saya Sharina," rungut gadis itu dengan air mata yang mengalir.
makin lama makin berat, malah sampai menitis jatuh di tubuh badan mayat Sharina yang terdampar di tebing sungai.

Dadanya terasa sangat sesak, seperti dihimpit seseorang dengan kuat.

"Tidak, saya tidak boleh tinggal di sini sahaja, saya perlu bangkit, saya perlu hidup untuk membalas dendam kita berdua, kak Sharina, saya akan hidup sebagai kamu, kami masih hidup belum mati," kata Nawra dengan wajah yang kelihatan risau dan keliru.

Nawra tahu, sekarang ini usia kak sharina telah hampir memasuki umur 28 tahun , beza 10 tahun dengan dia .

Segala kenangan sharina adalah miliknya juga ,ingat dengan jelas .Tetapi hanya tentang kesedihan yang paling dia banyak ingat.

Sharina dihancurkan oleh kegelapan, semasa dia kecil dia diculik dan
dikurung di dalam gudang yang sangat gelap.

Kegelapan seolah-olah membunuhnya
Perlahan-lahan Sharina memang tidak mahu Walaupun dia menjadi pegawai polis, dia hanya mahu menjadi guru tadika kanak-kanak.

Tetapi papanya tetap memaksanya, dan setiap kali dia bertugas, ketakutannya membuatkan dia tidak dapat bergerak.

Sehingga Sharina dianggap sebagai beban dalam pasukan 1.

Kerana papanya adalah ketua polis di daerah ini, Sharina sentiasa selamat dan tidak pernah dihukum. Itu yang membuatkan semua orang membencinya.

Sehingga akhirnya, 1 pasukan bersetuju untuk membuang Sharina ke dalam sungai pada malam itu, kemudian mengubahnya menjadi kemalangan dalam tugasan mereka.

Nawra masih menangis, dia dengan mahir mengangkat tubuhnya sendiri untuk bergerak lebih jauh, untuk bebas sepenuhnya dari air sungai tersebut.

"Sekarang, Saya Sharina, Sharina
Foster," rungut Nawra.

Kekuatannya masih belum pulih sepenuhnya membuatkan dia sesak nafas walaupun hanya bergerak beberapa langkah.

Setelah berjaya stabilkan tubuhnya sendiri . Nawra duduk di atas salah satu batu Cuba berfikir sebagai Sharina dan mencari bantuan.

Hingga akhirnya dia teringat satu nama itu pasti boleh membantunya.

"Aiman, Aiman Mikael," ucap Nawra.
bibirnya mula menguntum senyuman kecil . tanpa membuang masa dia berlari dari situ mencari jalan keluar.

Kebolehan fizikal Nawra digabungkan dengan kebolehan Sharina menganalisis, membuatkan gadis itu sangat lasak.

______________________________________

"Tolong!!" . Nawra menjerit dengan kuat, walaupun ada kereta semasa dia berlalu, dia segera berlari ke tengah jalan dan menghalangnya.

Nawra melutut dan menggenggam kedua tangannya dia terlupa itu saat ini.di dalam poket seluarnya, terdapat lencana polis sebagai pengenalan, dia menyangka dia masih budak kecil dan perempuan pelacur.

Perasaan Nawra lebih dominan
berbanding ingatannya terhadap Sharina.

"Tolong saya". rayu Nawra apabila pemilik kereta itu keluar.

Continued ______________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Continued
______________________________________

📌.saya minta maaf kalau terlalu bosan dengan cerita ini.
📌How about the 2nd episode.

MY BEAUTIFUL POLICE Where stories live. Discover now