Episod :3🔫

75 14 1
                                    

➡️Aiman Mikael
🥀🥀🥀🥀🥀🥀

Untunglah pemilik kereta ini
sudi menolong Nawra .Suami isteri itu malah membantu menghalang penunggang lain daripada menuruni gaung ke sungai.

Di manakah mayat Nawra berada?

Nawra menghubungi polis
menggunakan telefon bimbit orang yang menolongnya, untuk meminta pertolongan dan juga menghubungi aiman untuk mendapatkan bantuan.

Jenazah memerlukan seseorang untuk menjaganya dan Nawra akan membuatkan seorang lelaki menjaganya.
______________________________________

Kini Nawra  berada di hospital, baju basah yang dipakainya sudah kering di badannya.

Beberapa jururawat memberinya
rawatan untuk semua luka di seluruh badan.

Namun Nawra tidak sanggup apabila diminta baring di atas katil, dia tetap duduk dan membiarkan dua orang jururawat merawat segala luka di badannya.

Sesekali Nawra tersengih apabila terasa sakit .

Nawra tidak sedar apabila seorang lelaki masuk ke 'emergency room' segera memandangnya dengan pandangan yang begitu risau.

Aiman Mikael, kawan baiknya

Lelaki itu melangkah seluas -luas nya sehingga betul-betul di hadapan gadis itu.

Astaghfirullahaladzim, batin aiman.

Apa yang berlaku?" . Suaranya mungkin terdengar  acuh tak acuh, tetapi percayalah, dia sangat risaukan wanita ini.

Sharina yang menjadi kawannya sejak kecil membesar bersama sehingga berusia 28 tahun.

Melihat lelaki ini berdiri di hadapannya Nawra tidak biasa mengenali dengan segera .
Dia menghafalnya sehingga dia menemui nama.

Oh, ini Aiman, dia kawan kak Sherina, maknanya dialah kawan baik aku , dialah yang akan menjaga dan menguruskan jenazah aku  fikirnya Nawra.

“Aku  terjatuh ke dalam sungai ketika bertugas, kemudian menjumpai  mayat seorang wanita.Bolehkah kamu  menguruskannya untuk pengebumian ? Aku tak ada duit.” Tanya Nawra terus.

Sampai terpinga-pinga lelaki kacak itu berlari ke sini
dengan kerisauan yang teramat sangat, ternyata Sharina
minta dia uruskan hal lain.

Tunggu, fikir Aiman, semakin dia melihat kawan baiknya,entah kenapa dia merasakan sesuatu yang berbeza.

Cara percakapannya berbeza, Sharina tidak pernah bercakap dengan suara yang cukup tinggi seperti itu, Sharina begitu lembut.

Apa yang berlaku kepada dia semasa jatuh ke dalam sungai menyebabkan otaknya Shift ?. Aiman berfikir lagi.

“Mayat itu sangat berharga bagi Aku, dia dalah seseorang yang dihantar oleh Tuhan untuk menjadikan aku  sekarang “Aku masih hidup, jadi Aku mohon, percantikkan kuburnya,” pinta Nawra pula, kini wajahnya berubah sedih.

lagipun ia akan menjadi pengebumiannya sendiri

Adakah kamu mengalami kecederaan serius? tanya Aiman untuk sebarang kecederaan, dia memeriksa  seluruh badan Sharina sehingga salah seorang jururawat mengetepikan untuk memberi ruang kepadanya.

Sungguh, Aiman lebih risaukan Sharina daripada perkara lain

Namun baru sahaja dia hendak menyentuhnya, tangannya sudah dipukul oleh gadis itu.

Plak!!!!

"Aw!!apa yang awak buat sha?". ucap  Aiman tiba-tiba membuatkan Sharina sedar yang ini adalah Sharina.

Dalam ingatannya, dia mempunyai banyak masa dengan lelaki ini, bukan sahaja mereka bersentuhan antara satu sama lain, mereka juga sering berpelukan.

Hii, Nawra menggigil.

"Saya baik-baik saja, mohon jenazahnya diurus dulu",balas Nawra pula.

Aiman tidak boleh membantah, dia sudah biasa menuruti gadis ini jadi tanpa banyak soalan dia segera melakukan apa yang Sharina katakan.
______________________________________
Berita mengenai Sharina dihanyutkan di sungai di pinggir bandar telah sampai ke balai polis .Berita tersebar bahawa Sharina terselamat daripada tragedi itu.

Papa Lochy Foster berdiam diri dan tidak mengambil langkah untuk menemui anaknya. Sharina terselamat daripada tragedi itu.

Tetapi bagi pasukan penyiasat jenayah 1, berita itu benar-benar mencengkam .Dahalia dan Muiz membelasah Sharina hingga habis sebelum membuang gadis malang itu ke dalam sungai.

Sepatutnya perempuan tak guna tu lemas dalam air panas yang menggelegak baru cepat mati .

But what happens now?

Gadis itu sebenarnya selamat.

"Muiz, macam mana ni?" tanya Dahalia risau.

"Bertenang, apa yang dia boleh buat?" balas Muiz dengan santainya, malah tersenyum hina.

Selamanya ,Sharina hanya akan menjadi polis yang lemah.

Sherina terselamat dari pembunuhan pertama mereka.

itu bermakna mereka terpaksa
melakukan percubaan pembunuhan untuk kali kedua.

Senyuman ,Muiz kelihatan lebih mengerikan. dia merupakan ketua pasukan 1 , orang yang paling membenci gadis 'kolot' itu.
______________________________________

______________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

➡️Aiman Mikael

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

📌 Bosan kan? Mestilah sbb baru lagi dalam Wattpad 🥺
📌Saya rasa sampai episod 3 dulu 😌
Kalau ramai yang kata okey saya akan teruskan kalau kurang rasanya saya akan stop sampai disini dulu untuk proses pembelajaran.

MY BEAUTIFUL POLICE Where stories live. Discover now