ODRACZANIE NIEUNIKNIONEGO było czymś, w czym Marion Swift zawsze była najlepsza. Niezależnie od tego, czy odkładała książkę na kilka dni, aby uniknąć słodko–gorzkiego finału, czy też mówiła Lady Taylor, że będzie gotowa wyjść na kolację o szóstej, a jej przybycie nastąpiło raczej o siódmej. Ale opóźnienie nie zmieniło faktu, że ostatecznie wzięła udział w przyjęciu i skończyła książkę.
Siedzenie w tej długiej łódce i obserwowanie, jak Czarna Perła strzelała do szkieletowych piratów na pokładzie Interceptora podczas gdy one powoli dryfowały w stronę wejścia do jaskini, sprawiało wrażenie, jakby odkładano odwlekanie nieuniknionego. Obie dziewczyny nie pragnęły niczego bardziej, niż dotrzeć do Willa i zobaczyć, że jego oczy były nadal tak ciepło brązowe, a nie... No cóż, w jakie brązowe oczy się zmienią, gdy życie je opuści.
Modliła się, żeby nigdy się tego nie dowiedzieć.
Ale chociaż żadna z nich nie mówiła w tym języku, były przestraszone. Zdeterminowane, oczywiście. Ale im bliżej były jaskiń, tym mniej pewna siebie czuła się Marion. A co jeśli Will już nie żył? A co jeśli płynęły w pułapkę? Miały szczęście, że udało im się uciec za pierwszym razem. Nie miałyby tyle szczęścia ani chwili, zwłaszcza teraz, gdy Barbossa poznał ich tajną drogę ucieczki. Nie żeby miała ochotę jeszcze raz wspinać się po tej śliskiej ścianie.
Marion uspokoiła drżący oddech i wzięła wiosło. Miejmy nadzieję, że załoga rozważy na nowo swoje zobowiązania i pozostanie zakotwiczona na morzu, kiedy – jeśli – powrócą.
Elizabeth spojrzała na nią, jej twarz była blada i eteryczna w świetle księżyca. — Jesteś pewna, że chcesz to zrobić?
Marion spojrzała przez ramię na mglisty wodospad, którego krople lśniły niczym odłamki kryształu. Jej usta drgnęły. — Cóż, zaszłyśmy już tak daleko, prawda?
Wyraz twarzy Elizabeth odzwierciedlał jej własny. — Wyobrażam sobie, że jeszcze wiele mil pozostało do końca tej nocy.
Obie wpatrywały się w mrok, w stronę którego płynęła ich łódź, ich gardła podskakiwały, a serca cieszyły się z każdego uderzenia.
— Razem? — Szepnęła Marion, gdy woda je wciągnęła.
Pierś Elizabeth opadła, a jej palce splotły się z palcami dziewczyny siedzącej obok niej. Woda przywitała je wyciągniętą ręką, a one ruszyły w dół, zastanawiając się, czy kiedykolwiek jeszcze wypłyną na powierzchnię.
— Razem.
Cienie nawiedzały ściany jaskini, gdy spieszyły po mokrych skałach i ławicach piasku w stronę głównego tunelu. Marion, mimo że była tam już wcześniej, nadal była trochę zagubiona. Ciemność miała zwyczaj szeptania jej do ucha złych wskazówek. Ale dopiero gdy jej stopa ześlizgnęła się z krawędzi do płytkiej wody, ocierając się o coś ostrego, Marion zdała sobie sprawę, gdzie były. Gdyby pęknięcia w suficie przepuszczały światło słoneczne, znalazłyby pod sobą lagunę złota.
Marion brnęła przez wodę, na oślep szukając czegoś, czego mogłaby użyć. Nie była na tyle głupia, żeby przyjść z pomocą, mając do dyspozycji jedynie rozum. Elizabeth bez słowa podążyła za tym, co robiła i udało jej się chwycić dużą gaflę. Woda była zimna i wbijała się w jej skórę niczym ukłucia szpilką, ale ona nie przestawała szukać.
I wtedy to znalazła.
Jej palce zacisnęły się na rękojeści i wyciągnęła długie, smukłe ostrze. Był lżejszy, niż sobie wyobrażała, że miecz mógłby być. Choć wątpiła, czy mogłaby utrzymać go w jednej ręce bez walki, nie ciążąc jej tak bardzo. Czuła się jak to ostrze.
CZYTASZ
𝐃𝐀𝐑𝐊 𝐀𝐒 𝐓𝐇𝐄 𝐎𝐂𝐄𝐀𝐍 - jack sparrow
FanficOsierocona przez huragan Marion Swift dorastała pod troskliwym skrzydłem Lady Taylor w Port Royal. Prymitywna i przyzwoita, nikt by nie pomyślał że taka dziewczyna mogłaby kiedykolwiek zadawać się z piratem. Nawet ona sama. Jednak za skromną fasadą...