– Hű, de szép! – Ámulattal nézem a karácsonyfát, ami teljes pompájában ragyog, miután Apa feltette a csúcsot a tetejére, ahová én sajnos nem érek fel. Apa ezután már hajolna le az égősor kapcsolójához, de én gyorsabb vagyok nála, és megelőzőm őt:
– Légyszi, hadd kapcsoljam fel én!
– Ha szeretnéd! – Apa elneveti magát, én pedig rögtön meg is nyomom a kapcsolót, mire kigyúlnak a színes fények. Felállok, és hátralépek a kanapéhoz, hogy onnan csodáljam meg a karácsonyfát.
– Ha kiég valamelyik körte, megkereshetem én a rosszat? – kérdezem, mire Apa bólint:
– Lehet róla szó, de csak akkor, ha szólsz nekem előtte, hogy felügyelni tudjam. Rendben van, Mesi?
– Rendben, Apa, fogok szólni! – Tovább nézem a csillogó díszeket és a világító égőket, amik fenyő alakban ragyogják be a szobát. – Alig várom, hogy jöjjön a Jézuska!
– Biztos fog jönni nemsokára – mosolyog rám –, de szerintem előtte még megvárja, hogy segítsek Anyának a halászléhez passzírozni.
– Remélem, addig azért nem fog várni – durcáskodom, mire Apa elneveti magát:
– A türelem rózsát terem! Viszont most megyek a konyhába Anyához, hogy haladjunk – beszél hozzám kedvesen.
– Nem játszol velem, Apa? Most építettem kockákból a babaházhoz egy újabb erkélyt meg egy medencét! – próbálom őt itt tartani, de hiába.
– Játszok majd veled később, de előbb legyen meg a karácsonyi vacsora, mert az angyalkák, akik az éjjel itt jártak, azt mondták, hogy utána jön majd a Jézuska – kacsint rám, de aztán a konyha felé indul, ahonnan behallatszik a karácsonyi zene, amit Anya hallgat.
– Na jó, legyen. Addig csinálok egy karámot is a lovacskáknak – jön az újabb ötlet, majd a babaház és az építőkockás vödör felé fordulok, miközben Apa kimegy a konyhába Anyához.
Építeni kezdem a karámot, és szerencsére a megfelelő kockákat hamar meg is találom. Miközben összerakom a darabokat, azon gondolkozom, hogy a felnőttek mit szeretnek ennyire a halászlében. A bejgli és a sütemények sokkal finomabbak, mégis azokat már csak azután szoktunk enni, hogy jött a Jézuska.
Hamarosan kész is van a kerítés. A karácsonyfa melletti kis asztalhoz lépek, ahová még a játék lovacskáimat tettem, ekkor azonban látom, hogy az adventi koszorúnak kialudt az egyik gyertyája. Ráadásul pont a rózsaszín, ami a kedvenc színem. Mi lenne, ha meggyújtanám?
A gyufát nem is kell sokáig keresnem, mert Apa számítógépasztalánál megtalálom a felnőttes papírok mellett. Olyan sűrűn vannak azok teleírva, nem is értem, hogyan tudják elolvasni a felnőttek. Pedig én ügyes vagyok, a téli szünet előtt még egy piros pontot is kaptam Ildikó nénitől, mert szépen olvastam a tankönyvből, amiben szerencsére nagyobbak a betűk, és amiben képek is vannak.
YOU ARE READING
A tanúhegyek táltosai
FantasyVajon milyen titkot rejtenek Magyarország tanúhegyei? A tizenhét éves Emesének elképzelése sincs róla, bár intézeti szökevényként jobb dolga is akad annál, mint hogy ezen töprengjen. Napról napra próbál túlélni, végül azonban nem marad más választás...