– Anya, Apa, segítsetek gyorsan! Ég a karácsonyfa!
Rögtön nyílik is a konyha ajtaja, és egymás után lép be Anya és Apa a szobába.
– Úristen! Mit csináltál, Emese? – ordítja le a fejemet Anya, nem mintha ez már bármin is változtatna.
– Drágám, erre most nincs idő! Gyorsan kihúzom az égősort a hosszabbítóból, addig töltsd meg a felmosóvödröt, vagy bármit, amit találsz! – Apa próbál nyugodt maradni, de a hangján hallom, hogy ő is be van pánikolva.
Leülök a földre, és zokogni kezdek. Még mindig nem akarom elhinni, hogy ég az egész szoba. Anya és Apa eltűntek a konyhában, de innen hallom, hogy veszekednek. Korábban még sosem hallottam őket így veszekedni.
– Mondtam, hogy ne hagyd égve a gyertyákat, ha egyedül hagyod Emesét! – hallom Anya kiabálását.
– És mégis honnan tudhattam volna, hogy fel fogja gyújtani a házat? – kapja fel a vizet Apa.
– Mert talán egy hétéves gyereket nem hagyunk felügyelet nélkül, égő gyertyákkal a szobában! – szitkozódik Anya.
– Hiába kiabálsz velem, ez nem segít a helyzeten. Vidd gyorsan a vödröt, én addig feltöltöm a lavórt!
Anya lép be a szobába, kezében a teli felmosóvödörrel. Egy nagy lendülettel ráborítja a vizet a tűzre, mire füst teríti be az egész helyiséget. A tűz viszont tovább ég, a karácsonyfa és a függöny mellett pedig már Apa papírjai is lángra kaptak az asztalon.
– A fenébe már! – Anya fordul, Apa pedig váltja őt a nagy lavórral.
Amíg én csak tehetetlenül bőgök, addig ők a vizet hordják, miközben egymással kiabálnak, és főleg Anya nagyon csúnyán beszél. Miért történik ez? Miért?
– Így nem megyünk semmire! Hívom a tűzoltókat! – visít Anya.
– Hívjad, de gyorsan, mert hordani kell a vizeket. Legalább ne égjen már le az egész ház! – hallom Apa zaklatott hangját.
Anya hamarosan már a telefonba beszél, miközben Apa kiszalad a kert felé, hogy behozza a locsolócsövet, amivel el tudná oltani a tüzet. A sírás közben próbálom összeszedni magam, hátha én is tudnék valamit csinálni, de amint felkelek, Anya megfogja a kezemet, miután befejezte a hívást:
– Nemsokára itt vannak a tűzoltók – köhög a füsttől, miközben én is egyre nehezebben veszem a levegőt, és kaparja valami a torkomat. – Ezt már esélyünk sincs eloltani. Gyere, kislányom, nem maradhatunk itt, ki kell menni az utcára! – rángat magával.
Tovább bőgök, miközben magam mögött hagyom Anyával az égő házat. Miért történik ez? Miért? Csak ugyanazt tudom magamban ismételni.
YOU ARE READING
A tanúhegyek táltosai
FantasyVajon milyen titkot rejtenek Magyarország tanúhegyei? A tizenhét éves Emesének elképzelése sincs róla, bár intézeti szökevényként jobb dolga is akad annál, mint hogy ezen töprengjen. Napról napra próbál túlélni, végül azonban nem marad más választás...