Lilla hosszú másodpercekig méreget engem, de aztán leül a konyhaasztalhoz, mialatt Csongor visszaveszi a pólóját, és innivalóval kínálja a vendégét. Én nem megyek oda hozzájuk, hanem csak leülök az ágy sarkára, és onnan figyelem őket. Elfog a féltékenység, mert az előbb még hiába masszíroztam Csongor hátát, egyik pillanatról a másikra mégis parkolópályára kerültem. Lillának csak sikerült megint beleköpnie a levesembe.
Azt is nehezen akarom elhinni, hogy Csongor elfelejtette a születésnapját. Persze aztán lehet, hogy tényleg kiment a fejéből, de ha tudtam volna erről, akkor biztosan készültem volna neki valami meglepetéssel. Így viszont most Lilla térfelén pattog a labda, és nem is rest kihasználni a helyzeti előnyét, amint egy kisebb ajándékcsomagot nyújt át Csongornak.
Ezután csak bambulok előre, miközben Csongort hallgatom, aki a támadás részleteit ecseteli, és hogy egyre nehezebben bírja már. Minden gondját Lillára zúdítja, aki jó hallgatóságnak bizonyul. Nem tudom eldönteni, hogy ez jót vagy rosszat jelent: neki megnyílik és panaszkodik, míg nekem mindig csak az erős és rendíthetetlen férfit játssza. Vajon őt kedveli, hogy beszél neki a problémáiról, vagy engem, akinek sosem akarja a gyenge oldalát mutatni?
Csongor hamarosan az én beavatásomat is elmeséli, és hogy milyen ügyesen elhárítottam a veszélyt.
– Legutóbb nem is gondoltam volna, hogy te is közénk való vagy – fordul felém Lilla. – Gratulálok! Ha így folytatod, biztos nem kell attól tartani, hogy kitörne a Somló – dicsér.
– Köszönöm, igyekeztem! – nézek a szemébe, de aztán egy pillanat múlva lesütöm a tekintetem. Lilla ezután visszafordul Csongor felé, hogy tovább fűzze őt.
A beszélgetés egyre laposodik közöttük, ami számomra jó jel. Amikor az előbb összenéztem Lillával, bizonytalanságot véltem felfedezni a tekintetében: mintha csak attól félne, hogy mégis én leszek az, aki meg fogja hódítani Csongor szívét. Vicces belegondolni, hogy valószínűleg nemcsak én vagyok rá féltékeny, hanem ő is rám. Amint ezen töprengek, kezdem is magamat nyeregben érezni, mivel ha félretenném az irigységemet, akkor kettőnk közül én lehetnék az, aki uralni tudná a helyzetet, kellő magabiztossággal pedig már tutira én lennék a befutó.
A korán jött önbizalmam azonban hamar messze száll, amint Lilla témát vált:
– Készültem amúgy egy tortával is, csak azt otthon hagytam a nagy kapkodásban – magyaráz Csongornak. – De ha gondolod, eljöhetsz hozzám, aztán tudnánk ott ünnepelni kettesben – csábítgatja őt, mire nekem megfagy a vér az ereimben. Miért csak kettesben, engem már el sem hív?
– Hát, nem tudom. Lenne is kedvem, de fáradt is vagyok. – Csongor nem éppen határozott.
– Kocsival hamar ott vagyunk, meg majd haza is doblak – győzködi őt Lilla. – Támadástól úgysem kell tartanotok, hiszen ha most volt, akkor pár napig tutira nem is lesz. Meg amúgy is Emese vigyáz a házra.
YOU ARE READING
A tanúhegyek táltosai
FantasyVajon milyen titkot rejtenek Magyarország tanúhegyei? A tizenhét éves Emesének elképzelése sincs róla, bár intézeti szökevényként jobb dolga is akad annál, mint hogy ezen töprengjen. Napról napra próbál túlélni, végül azonban nem marad más választás...