4. Vajon maradhatok?

284 17 109
                                    

Egy örökkévalóságnak tűnik az a fél perc, mire kinyílik az ajtó

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Egy örökkévalóságnak tűnik az a fél perc, mire kinyílik az ajtó. Csongor faarccal bámul rám: látszik, nem számított arra, hogy be fogok hozzá toppanni.

– Szia, csak én vagyok az, Emese... Izé – próbálok valamit kinyögni.

– Már megint mit keresel itt? – méreget engem szúrósan, de aztán csak sóhajt egyet. – Miért nem mentél vissza az intézetbe?

– Mert nem szeretnék visszamenni... – A hangom megremeg, nemcsak a zavarodottságtól, hanem mert eszembe jut mindaz, ami az elmúlt tíz évben történt velem.

– Mit csináltál akkor egy héten keresztül? Basszus, te lány! – néz rám szánakozva, ugyanakkor egy félmosolyt is elereszt.

– Próbáltam túlélni az erdőben, de rájöttem, hogy nem megy. – Nagyot nyelek, és rátérek a lényegre. – Igazából azért jöttem, hogy esetleg lehetne-e arról szó, hogy esetleg itt háljak meg – dadogok összevissza.

– Ha nem mondod, ki sem találtam volna – flegmázik, de aztán megenyhül. – Gyere be. Ha látnád magadat, hogy nézel ki!

– Köszönöm. És tényleg ne haragudj... – Leszegett fejjel lépek be a jurtaszerű házikóba. A sáros és beázott cipőmet a lábtörlőhöz dörzsölöm, majd le is veszem, és csak a csuromvizes zokni marad a lábamon.

– Nem haragszom – jön a közömbös válasz. – A macska amúgy a tiéd? – kérdezi, miközben a lábamnál lófráló cicát figyeli.

– Kóbor macska, de magamhoz vettem. Galuskának hívják! – lelkesülök fel, de Csongor erre csak a szemét forgatja, mialatt Galuska kiszalad a sötétségbe, és kámforrá válik.

– Csukd be az ajtót, mert bejön a hideg. A macska visszatalál úgyis, ha akar – legyint. – Adok neked tiszta ruhát, amik meg rajtad vannak göncök, azokat kimosom. Úgy nézel ki, mint valami amazon, aki most jött a dzsungelből – mér végig.

– Végül is, nem áll messze a valóságtól – eresztek el egy halovány mosolyt, hogy próbáljam oldani a nyomott hangulatot. – De köszönöm a segítséget, tényleg – keresem a szemkontaktust Csongorral, de amint összetalálkozik a tekintetünk, rögtön zavarba jövök.

– Van más választásom? – vigyorog, bár valószínűleg csak kínjában. – Akaszd ide a fogasra a kabátod, tedd le a polc mellé a táskád, aztán ülj le a konyhaasztalhoz – mutat balra. – Mindjárt nézek neked valami ruhát a szekrényemben. Bár mindegyik nagy lesz rád, de még mindig jobb, mint ami most van rajtad. Utána meg adok enni- és innivalót, mert ahogy látom, rád fér.

– Rendben... – Lehuppanok az egyik konyhaszékre, miközben Csongor az egyik szekrényhez lép a lakás túloldalán. Mialatt kutakodik, addig alaposabban is szemügyre veszem a helyiséget: gyakorlatilag tényleg olyan az egész, mintha csak egy jurta lenne. Nincsenek is külön szobák elszeparálva, csak a kövezett és parkettázott padló szegélye jelzi a konyha és a hálórész határát. Csupán egy kisebb rész van fallal leválasztva egy cikkelyben, vélhetően az lehet a fürdőszoba. A konyha nem tűnik kifejezetten modernnek, ahogyan a szoba berendezése sem, de a faborításnak köszönhetően mégis otthonos hangulat árad. Ablakok nemcsak oldalt vannak, hanem egy a tetőn is, akárcsak egy valódi jurta kerek nyílása. Mellette egy kémény vezet ki a magasba, alatta pedig pattogva ropog a tűz a kályhában, amitől egy pillanatig viszont nem melegségérzet jár át, hanem a hideg futkos végig a hátamon.

A tanúhegyek táltosaiWhere stories live. Discover now