10 p.m.
Tengku Aurora memandang tajam kelab malam yang berdiri megah dihadapannya. Lepas sahaja kes Ameera diserang tempoh hari, Maya menggunakan kepakarannya untuk menggodam cctv yang berdekatan di tempat Ameera diserang untuk mencari rakaman cctv.
Rupa-rupanya yang menyerang Ameera adalah orang suruhan Miranda Albert, pemilik casino terbesar di Malaysia. Miranda bukan sahaja menyerang Ameera tetapi dia juga mencuri blueprint rekaan kapal terbang syarikat penerbangan milik Tengku Aurora.
Malam ini Miranda mengadakan parti semperna kepulangan Max Albert, suami kepada Miranda. Maya yang mendapat informasi tersebut terus memberitahu kepada Tengku Aurora, kerana itulah mereka berada di sini malam ini.
Maya juga menggodam sistem Miranda untuk menukarkan nama orang yang hadir dengan nama mereka supaya dapat menjalankan misi mereka malam ini.
"Pearl," Tengku Aurora mengerling sedikit melihat Sarah yang berdiri di belakangnya dengan wajah dingin.
"Are you ready?" Soal Sarah dingin. Dia tangan kanannya terdapat rifle dan dia tangan kirinya terdapat pisau belati yang tertulis 'Ruby' di pemegangnya.
"I'm always ready. Ruby, position," arah Tengku Aurora dingin. Tengku Sarah mengangguk sebelum pantas bergerak ke atap bangunan berdekatan dengan casino itu.
Tengku Aurora melangkah masuk ke dalam bersama Maya dengan wajah santai. Mereka berpakaian dress elegant mengikut tema parti tersebut.
"Welcome ma'am, may I know your name?" Soal wanita yang berpakaian suit itu. Mungkin dia pekerja Miranda.
"Tengku Aurora and Maya Aadriana," kata Tengku Aurora. Raut wajah yang tenang diubah seketika dengan senyuman nipis.
"Alright ma'am, let me check first," kata wanita itu. Tangan sibuk menekan papan kekunci laptop.
"Alright ma'am, you can go in now,"
"Thank you," kata Maya dengan senyuman manis di wajahnya.
Tengku Aurora dan Maya melangkah masuk ke dalam party hall sambil mata memerhati kawasan sekitar mereka. Mereka cuba mencari keberadaan Miranda Albert.
Seketika Maya memandang ke arah meja yang sedang diduduki ramai orang yang berpakaian suit dan dress elegant itu. Matanya semakin menajam memandang satu susuk tubuh yang mereka mencari saat ini.
"Pearl, I saw Miranda sitting at the table next to the main stage," Maya berbisik kepada Tengku Aurora. Tengku Aurora terus memandang ke arah yang dikatakan oleh Maya. Matanya terus menajam memandang ke arah Miranda dan suaminya yang sedang bergelak-ketawa dengan tetamu-tetamu jemputan.
"Felony, do your job now," arah Tengku Aurora dingin.
"Alright, see you later pearl," Maya terus bergerak ke meja yang sedikit tertutup dari orang ramai. Tengku Aurora bergerak ke meja bar yang terletak tidak jauh dari meja Miranda.
"What drink do you want, miss?" Soal pekerja lelaki yang bekerja sebagai bartender itu.
"It's okay," kata Tengku Aurora dan pekerja lelaki itu mengangguk sebelum meninggalkan Tengku Aurora. Dia tidak minum alkohol, dia masih tahu halal dan Haram.
"Ruby, macam mana?" Tengku Aurora menekan hearing aids di telinganya. Mata sesekali melirik ke arah Miranda.
"She's chatting with her investor, doesn't look suspicious,"
"Felony?" Maya pula disoal oleh Tengku Aurora. Mata melirik ke arah Maya yang duduk tidak jauh darinya.
"Tempat dia simpan blueprint itu dekat bilik kebal casino ni. Kalau kau nak pergi sana, kau akan ada banyak halangan," kata Maya
YOU ARE READING
Mia Moglie : Raja Adriel William [OG]
Losowe[ON GOING] RAJA ADRIEL WILLIAM | TENGKU AURORA ESTELLE Know as his moglie Raja Adriel William | Tenang & kacak, itulah luarannya yang mampu menarik perhatian para gadis. Berdarah kacukan jerman dan berusia 25 tahun. Wajah yang sentiasa disembunyi di...