𝐏 𝐀 𝐆 𝐄 2

125 88 22
                                    

"Even we are not destined together, I will be with you forever"

•••

Natalieya menguis-nguis nasi yang berada di dalam pinggan itu. Dia termenung sendirian mengingatkan kejadian siang tadi.

"Lie, okay tak? Ke aku masak tak sedap?" soal Rosalie dengan nada yang tercalit risau.

"Eh! Aku okay aje. Cuma mengingatkan kes petang tadi" adunya, jujur. Keluhan dilepaskan berat.

"Lie ku sayang, dah la tu fikirkan pasal jantan tak guna tu. Kau tengok je muka aku dengan Alaina dekat depan ni. Confirm hilang" kata Rosalie sambil menayangkan sebaris gigi putih miliknya.

Tergelak kecil Natalieya dengan kerenah mereka yang ada di depan mata.

"Kau orang ni, ada-ada aje lah. Dah makan" kata Natalieya

Mereka berdua mengagguk dan terus menyuapkan makanan ke mulut mereka.

"Lie, esok you pergi kerja tak? Kalau tak kita orang nak ikut. Nak siapkan kerja yang bertimbun atas meja tu" tanya Alaina sambil menyuapkan nasi ke dalam mulutnya.

"Pergi. You guys nak ikut ke?"

"Nak! Lagipun bosan duduk rumah dua orang. Dah penat nak berkarate dua orang." Ujar Rosalie

"Korang karate kat rumah aku?" soal Natalieya berbaur gurauan. Ada pernah ke dia berkarate bersama kawan-kawannya di rumah.

"Hehe! Kita orang bosan. So, kita orang karate lah!" Balas Alaina bersahaja

Geleng kepala Natalieya melihat gelagat dua orang rakannya itu.

"Esok aku nak bangun awal, nak pergi jogging dulu. Korang nak pergi?" tanya Natalieya kepada rakan-rakannya itu.

Mereka saling berpandangan lalu mengagguk.

"Pukul berapa?"

"Pukul tujuh sampai pukul lapan. So maknanya kita gerak pergi office pukul lapan empat puluh lima." Balasnya

Mereka hanya memberi anggukan.


"Xandrieya Natalieya Ayreen! Bangun!" Kejut Rosalie sambil melompat di atas katil kesayangan milik Natalieya.

"Ala! Lima minit lagi. Semalam aku tidur pukul dua sebab siapkan kerja." Kata Natalieya sambil meleretkan suaranya

"Tak ada lima minit. Bangun cepat sebelum aku dengan Alaina cubit bontot kau Xandrieya Natalieya Ayreen!" Kejut Rosalie bersama ugutan. Orang kejut tak nak!

Natalieya membuka matanya luas. Dengan pantas dia mencapai tuala yang elok tersangkut di papa penyangkut itu. Tak nak wey rasa kena ketam dengan Ros! Sakit!

"Tahu takut" Rosalie mula menayangkan aksi berlagaknya sambil dia mengangkat keningnya beberapa kali.

Sesudah Natalieya keluar dari bilik airnya, dia hanya memakai baju sukan jersey dan berseluar tight. Rambut yang berwarna Warm Brown itu diikat seperti ekor kuda.

Airpod juga diambil dan dipasangkan ditelinga.

Dia renggankan sedikit badannya supaya tiada urat-urat yang akan sakit apabila dia berjoging nanti.

Dia menapak turun ke bawah.

"Beb, aku tak masak pagi ni. Makan roti dengan Nutella je la ya," kata Rosalie sambil menyapukan Nutella di rotinya.

Natalieya mengagguk.

Roti disua ke mulut.

"Jogging dekat taman je kan? Bukan dekat bukit kan?" soal Alaina.

𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐊𝐢𝐭𝐚 𝐁𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚 | 𝐒𝐔Where stories live. Discover now