𝐏 𝐀 𝐆 𝐄 6

109 65 15
                                    

"Even we are not destined together, I will be with you forever"

•••

"Lie, tadi papa you call I. Dia suruh ajak you pergi parti dinner anak tiri dia." Tegur Rosalie bersama Alaina di sisinya.

"Aku malas nak pergi." Ringkas balasan Natalieya

"But you have to go Xandrieya Natalieya Ayreen. Kalau you tak nak pergi sekali pun at least you tunjuk muka you. Lagi pun kita orang faham yang perangai mak tiri you tu macam mak lampir," pujuk Alaina dalam masa yang sama, mengutuk ibu tiri Natalieya.

Keluhan berat dilepaskan.

"Okay, Aku pergi. Tapi sekejap je."

"Allright," balas Rosalie dan Alaina serentak.

"Bila majlis tu mula?" tanya Natalieya bersama matanya masib tertancap pada skrin telefon.

"Majlis start dalam 30 minit lagi," balas Rosalie sambil menilik jam ditangan.

"What?! Siap cepat!" Pantas Natalieya lompat dari sofa dan bersiap. Kalau lambat seminit mampus.

10 minit pun berlalu..

Sesudah Natalieya menyiapkan dirinya, dia menilik cermin besar yang ada di dalam biliknya itu.

Ditilik habis baju di badan. Takut-takut tidak kena dengan majlis malam ini. Dress putih yang cantik di badannya itu dipandang. Ditilik pula rambutnya yang berwarna Light Brown yang baru sahaja diwarnakan pada siang hari tadi. Makeupnya juga simple-simple sahaja, cukup dia hanya mengenakan Latina makeup. Dan cukup hanya untuk dia menampilkan dirinya di majlis itu.

 Dan cukup hanya untuk dia menampilkan dirinya di majlis itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dah, jom" ajak Natalieya. Beg ditangan dicapai.

"Oh my God Natalie! Cantiknya you malam ni beb!" Puji Rosalie yang duduk di sofa itu.

Natalie hanya tersenyum manis ke arah Rosalie dan Alaina yang sedang menunggunya itu.

Mereka bertiga masuk ke dalam kereta milik Natalieya.

Sepanjang perjalanannya Natalieya lebih banyak mendiamkan dirinya. Banyak perkara bermain di kepala sepanjang pemanduannya itu.

"Beb, you okay tak ni? Kenapa diam je? Ada masalah ke?" soal Rosalie dengan nada yang tercalit sedikit risau

"I okay je. Cuma risau takut I termarah anak tiri papa I je"

"Dia kan tak boleh orang marah dia. Risau pula I tertenking anak tiri kesayangan dia tu"

Keluhan yang kesikian kalinya di lepaskan.

Street!

Bunyi break kereta di tarik.

Natalieya mematikan keretanya dan keluar untuk masuk ke dalam rumah Tuan Zachary.

Benda pertama yang dia melihat ialah Qaish. Kenapa Rosalie dan Alaina tidak memberi tahunya bahawa Qaish pun ikut sama dengan majlis kali ini?

𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐊𝐢𝐭𝐚 𝐁𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚 Where stories live. Discover now