2. Eshaal:

23 2 2
                                    


Kuş, uçmak ve özgür olmak için yaratıldı; maceraperest ve cesur, durmaksızın binlerce gökyüzünü kat etmeye hazır, özgürce var olmak, yaşamak ve karşılaşabileceği tehlikelerden habersiz.

Kuş, esaret için yaratılmadı; ancak insan, sert ve zalim insan, kuşun sahip olduğu özgürlüğe duyduğu kıskançlık ve öfkeyle dolu, aynı özgürlüğü tadamamanın çaresizliğiyle kuşu acımasızca hapsederek, onu hayatta tutan tek şeyi elinden alır.

Farkında olmadan, insan, kuşun dünyasını küçültmek isterken, aslında kendi özgürlüğünü de kıskançlığıyla elinden aldığını anlamaz. Onu soğuk metal parmaklıkların ardına hapseder ve böylece bir zamanlar özgür ve görkemli olan kuşu, basit bir nesneye dönüştürür.

🕊🐦🕊🐦🕊🐦🕊🐦🕊

Eshaal'in kendine sürekli sorduğu bir soru vardı: Neden? Neden o? Bunu önlemek için ne yapabilirdi? Nerede hata yapmıştı? Her ne kadar bunun kesin bir cevabı olmasa da, Eshaal sürekli bu sorularla kendini tüketiyordu, neden başlamadığı bir intikamın bedelini ödemek zorunda kaldığını tekrar tekrar sorguluyordu. Ancak, bir şeyden emin; birçok insanın düşündüğünün aksine, bu onun suçu değildi.

Ne yazık ki, her zaman mağdura suç atılması, asıl suçluya değil, kaçınılmazdır, mağdurun hiçbir suçu olmasa bile. Eshaal ile aynı kaderi yaşayan tüm kadınlar ya duyulmadı ya da yalanlandı.

Belki de yaşı yüzünden, eve tek başına dönmenin tehlikesini fazla düşünmedi. Belki de onun saflığı ve masumiyeti, herkesin aynı derecede iyi olduğuna inanmasına neden olmuştu. Kendi dünyasında yaşadı, haksız ve zalim gerçeklikten uzak; saf ruhları yok eden bir gerçeklikten. Eshaal'in dünyası bir gül bahçesiydi ve bu yüzden sadece dedesinin tepkisi için endişelendi; tehlikenin yakın olabileceği fikri aklına bile gelmedi, başka bir erkeğin ellerinin ona dokunacağını asla düşünmedi, gelecekteki kocasından başka.

O gece, düşüncelerine öylesine dalmıştı ki, gerçekliğe dönmesi çok geç oldu. O zaman tüm kadınların bildiği bir gerçeği öğrendi; hiçbir kadın güvende değil. Hiçbir kadın gece yalnız başına eve dönemez ve hele ki kestirme yollar kullanamaz. Hiçbir kadın kendini güvende hissedemez, çünkü kestirme yollar çoğu kadına hayatına mal olur ve her durumda suçlu yine kadın olur.

Bu yüzden, birçok kadında olduğu gibi, başlangıçta suçlular yerine Eshaal suçlandı. Ve her ne kadar en büyük zararı gören kişi o olmasa da, suçsuz olduğu bir savaşın bedelini ödedi.

Onlar celladı yarattılar. Onun saflığını kopardılar, umutlarını yıktılar, neşesini söndürdüler. Boğazından yükselen her çığlıktan zevk aldılar, gözlerindeki her yakarışı hafızalarına kazıdılar ve içindeki her iyiliği çaldılar. Masum gözlerini, en büyük cezayı görmeye zorladılar.

Bu intikam onun değildi, ama artık bu onun oyunu ve onun oyununda kimse için affedilme yok.

Eshaal, kafesteki kuş.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin