3: Bölüm 1: Kurtlar.

22 1 4
                                    

"Yeşil kadın. Kim astı seni bu yalnızlığa? Seni denizin ortasında bir başına bıraktım kara, yağmura, sıcağa maruz kalmışsın hiç gelmeyen bir gemiyi bekliyorsun bu gurur, bu güç, bu duygu, mantıksız, yeşil kadın. Özgürlüğün kölesisin, ne garip. İlk defa ışıklı bir el görüyorum ve bu senin elin. Yeşil kadın, daha fazla bekleme. Geminin geleceğini hiç sanmıyorum."

-Yesim Ağaoğlu


"Özgür, güçlü ve eşsiz olmak istiyorum; ama mükemmel, kadınsı, itaatkar ve sevgi dolu olmalıyım. Bir kadın olmalıyım."

Eshaal'ın gün boyunca düşündüğü tek şey buydu, bu yüzden ata binmeyi severdi. Dörtnala koşmak onu sakinleştirir ve ne kadar küçük olursa olsun her türlü sorunu unuttururdu.

Kollarını bir kuşun uçuşunu taklit ederek hareket ettirirken, esintinin çıplak tenine değmesini severdi. Ve siyah, kıvırcık saçlarının etrafında şakacı bir şekilde dalgalanması onu güldürürdü. Ve sonunda bunun tadını çıkarabilirdi.

Uzun bir kıştan sonraki ilk sıcak gündü. Güneş tekrar parlıyordu ve gökyüzü tamamen açıktı, parlak bir baharı karşılıyordu.

"Sonunda," diye düşündü, büyükannesinin kısrağını dizginlerken.

Sonunda herkesten uzakta, ailesinden, sorunlardan ve bağırışlardan uzakta bir özgürlük anı yaşadı. Artık özgür olabilirdi, kimse onu azarlamadan.

Eshaal kısraktan inerken zorluk çekmediği için çevik bir şekilde indi. Aile'ye ilk kez binmiyordu, ancak boyutu onu hala korkutuyordu.

Eshaal'in Aile'de en çok sevdiği şey yeşil gözleriydi. İpek kadar yumuşak olmasının yanı sıra güneş ışığında da parlayan siyah kürkü. Yürüyüşü bile o kadar görkemliydi ki ona asil bir hava veriyordu. Büyükannesi gibi bir kadına layık bir kısraktı. Eshaal Aile'ye her baktığında büyükannesinin hatırası onu ele geçiriyordu. Aile'nin bakışlarındaki bir şey Eshaal'in büyükannesini hatırlamasına neden oluyordu. Ve hayvanlar sahiplerine birçok kez benzediğini söylediğinde insanlar onu deli sansalar da, Aile'deki bu hatıraya tutunmaktan kendini alamıyordu çünkü onu sonsuza dek unutmaktan daha iyiydi. Bu yüzden büyükbabasının kısrağa binmesini yasaklaması onu incitiyordu çünkü bu büyükannesinin tekrar kendisinden alınması gibiydi.

Eshaal'ın gözlerinde yaşlar birikiyordu, dışarı taşmakla tehdit ediyordu ve anıların acısından boğazında kocaman bir yumru oluşmaya başlamıştı. Kendini sakinleştirmeye çalışarak, yorgun bir şekilde soluk soluğa kalan zavallı kısrağı okşadı. Saatlerdir at sırtındaydılar ve zeytinliği görene kadar ne kadar yol kat ettiğini fark etmedi.

Tataroğlu topraklarına girmişti, bir Atinoğlu'nun olabileceği en tehlikeli yerdeydi, adeta tekrar cehenneme girmişti. Bir Tataroğlu bile onu görseydi, ciddi bir belaya bulaşırdı. Orada olmaması gerektiğini gayet iyi biliyordu. Ama anlaşılmaz bir şekilde, sanki bir şey onu çağırıyormuş gibi her zaman o yerde buluyordu kendini.

Arkasından gelen bir dalın çatlama sesi Eshaal'ı düşüncelerinden çıkardı ve en kötüsünden korkarak telaşla arkasını döndü. Ancak arkasında bir Tataroğlu yoktu.

Parlak mavi gözler ona sevgiyle baktı ve sonunda gözlerinden yaşlar akmayı başardı. Yaşlı kadın önünde güzel bir şey görmüş gibi gülümsedi ve o içten gülümseme Eshaal'ın dudaklarından bir soluk çaldı. Tıpkı son görüşmelerindeki gibi gök mavisi bir etek ve ceket giymişti.

Eshaal bu rengin ona çok yakıştığını düşünürdü hep.

Başında, güzel siyah saçlarını örten siyah bir başörtüsü vardı ve yanlarından inci küpeler çıkıyordu. Yanakları onu her zaman ele verirdi; öfkeliyse kırmızıya dönerdi, mutluysa pembeye dönerdi ve üzgünse kar gibi beyaza dönerdi. Ve o anda yüzü güzel bir pembeye dönerdi.

Eshaal, kafesteki kuş.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin