H&H|BAB 1

15 1 0
                                    

SEPARUH NAFASKU

𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟𓆝 𓆟 𓆞 𓆝

Knock,knock,"Tuan Lik!",Hazrin yang sedang sibuk membuat kerja laptop nya dan juga sedang mengangkat talian bersama salah satu rakan baik nya,Hazrin mematikan talian  nya dan berkata kepada anak buahnya itu,"masuk".

Anak buahnya memasuki bilik tuannya itu dan menundukkan sedikit badan nya untuk tanda hormat kepada majikanya itu.

"Apa?" soal Hazrin kepada anak buahnya itu."Puan Maleeqa panggil Tuan Lik untuk turun kebawah"kata anak buahnya Hazrin membalas "kata kat mummy nanti aku turun bawah dan kau boleh keluar".

Anak buahnya menundukkan sedikit badan nya dan keluar dari bilik itu".

Hazrin mengemas laptop nya dan juga,bahan kerja nya,setelah selesai Hazrin turun kebawah menaiki lift,setelah sampai ke bawah dia liat mummy nya sedang memegang satu frame gambar.

"Gambar apa tu mummy" soal hazrin kepada mummy nya,"Sini lah,tenggok"kata Puan Maleeqa nya.Hazrin duduk bersebelahan mummy nya,Hazrin melihat gambar itu dan berkata "rin kan tu".

"Iya itu kamu dengan Hawa".

hazrin mengangkat kening,"siapa hawa mummy?",Puan Maleeqa memukul paha anaknya dengan lembut "kamu lupa hawa melda!??!?","who is he?????".

"Astaghfirullahalazim allazi,rin rin,oh yeah rin,mummy nak pergi office daddy ni",Puan sarah mengusap rambut anak pertamanya itu "mummy pergi dulu",Puan Maleqaa bangun dan pergi ke bilik nya bersama Tengku Hafiy.Hazrin bermain dengan pikiranya beberapa minit.

"Who is Hawa Melda?"

𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟𓆝 𓆟 𓆞 𓆝

"Astagifurallah ,"Kenapa aku mimpi itu lagi" Hawa melihat waktu di phone nya itu yang sudah mau memasuki azan subuh,Hawa merenggangkan badan nya dan bangun dari katilnya.

Setelah selesai solat subuh Hawa mendoa kepada allah.

"Ya Allah Ya tuhanku,hari demi hari ku jalani hidup ku dengan sengsara, kejadian itu masih bermain main di dalam minda ku. Terlalu berat ujian yang kau berikan kepada hamba mu ini Ya Allah. Tidak terdaya hamba mu ini untuk
menanggungnya, berikan lah aku kekuatan untuk melupakan kejadian itu Ya Allah. Tenangkan lah jiwa ku, kuatkan lah iman ku, ampun kan lah dosa dosa ku, kau berikan lah jalan penyelesaian yang terbaik buat ku Ya Allah, sesungguhnya kau lah tuhan yang maha berkuasa. Makbul kan lah permintaan ku ini.
Aamiin Aamiin Yarabbal A'lamin."

Hawa bangun dari sejadah nya itu dan melipat telekung nya dan sejadah nya,Hawa bersiap untuk pergi ke campus nya.

Hawa mengeluarkan kereta nya iaitu bmw 3 series  di garage keretanya,setelah sampai di campus,Hawa berjalan ke kelasnya.setelah tamat semua kelasnya ,Hawa berjalan ke keretanya untuk pergi ke kedai bakery nya.

Hawa ternampak ada seorang lelaki di hadapan kereta nya,Hawa bergerak dengan pantas,ketika uda sampai di keretanya,Lelaki itu menampar Hawa dan berkata "Kenapa kau tak balas chat aku,aku nak duit nak beli dadah".

Hawa memegang pipi nya yang terasa sakit akibat ditampar oleh lelaki itu.

𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟𓆝 𓆟 𓆞 𓆝 𓆟𓆝 𓆟 𓆞 𓆝

"Siapakah lelaki yang menampar hawa itu?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Siapakah lelaki yang menampar hawa itu?"

SEPARUH NAFASKU

SEPARUH NAFASKUWhere stories live. Discover now