"Sayang------!"
Junkyu yang di panggil pun menoleh kemudian tersenyum.
"Boleh tak jangan menjerit watanabe haruto" Junkyu
Haruto memeluk junkyu dari belakang.
"Sayang tengok apa?" Haruto
"Tu" Junkyu menunjuk pada arah yang daritadi lagi ia lihat. Seorang budak lelaki sedang bermain belon buih.
Haruto turut menoleh seketika ia turut tersenyum.
"Comel kan. Baby kita pun mesti comel macamni" Haruto
Junkyu membalik badan menghadap haruto.
Wajah haruto ditenung lama.
"Kenapa?" Haruto
"T-tak. Takde apa" Junkyu ingin berbalik badannya semula namun haruto menahannya.
"Sayang pandang saya" Haruto
Junkyu yang tadinya menunduk dengan was-was ia mendongak kembali.
"Saya tau apa yang sayang fikir. Saya sama macam jeongwoo, tak kisah ni anak siapa. Saya mungkin kene belajar banyak dari jeongwoo--- cuma, saya perlukan masa untuk biasa dengan situasi sekarang. Yang saya kene berkongsi kesayangan saya ni. Semua ni jadi berpunca dari saya. Nak taknak saya kene terima atau saya akan kehilangan orang yang paling saya sayang ni tapi saya tak rasa saya boleh hidup tanpa dia" Haruto memeluk junkyu dengan lebih erat.
Junkyu perlahan membuka mata. Ia mengusap kedua matanya. Junkyu melihat di kiri dan kanan sudah ada haruto dan jeongwoo yang tidur memeluknya. Mana dengan masing-masing tak berbaju lagi. Junkyu memegang kepalanya yang sedikit pusing cuba ingat hal sebelumnya.
FLASHBACK
Di bar alih-alih meja junkyu duduki lagi-lagi menjadi pusat perhatian orang ramai.
Kalini haruto tak keseorangan, ia turut didatangi kedua teman jepang nya.
"Ramainya. Maaf kitaorang lambat" Asahi dan yoshi turut duduk di meja tersebut.
Dalam keadaan bising dengan muzik agak deras junkyu yang tadinya hanya bersandar di sofa kini menatap asahi dan yoshi secara bergiliran.
Asahi dan yoshi yang ditenung dibuat jadi salah tingkah.
"Ada yang tak kene ke dengan kitaorang?" Yoshi
Junkyu tersenyum cukup-cukup manis.
"Dah kenapa tengok dorang macamtu?" Jeongwoo
"Dorang hensem. Macam anime" Balas junkyu bersahaja.
"Dah. Tak payah nak mengada" Haruto menutup mata junkyu dengan tangannya.
"Ishhh tepi. Bagilah saya nikmati keindahan dunia" Ujarnya lagi cukup-cukup susah untuk alihkan pandangan dari menatap asahi dan yoshi secara bergiliran.