"Sabarlah! Adoiiii------" Hyunsuk akhirnya membuka pintu yang diketuk bertubi-tubi.
Klekkkk!
"Mana junkyu?!"
"Wahhh! Tengok geng siapa datang. PARK JEONGWOO" Hyunsuk
"Selagi aku bercakap baik ni tolong" Jeongwoo
"Kalau tak?" Hyunsuk
Jeongwoo tersenyum remeh. Ia sudah cuba menahan sabar namun ia juga tau hyunsuk orang yang susah untuk bercakap baik ditambah pula jeongwoo kesabaran yang setipis tisu.
Buffffff!
Jeongwoo terus menendang membuatkan hyunsuk jatuh ke lantai.
"Mana junkyu?!" Tegas jeongwoo dengan meraih baju hyunsuk .
"Dia tengah bersedap--------" Hyunsuk
"Kau memang celaka!" Jeongwoo melepaskan tumbukan ke muka hyunsuk sehinggakan sudut bibirnya berdarah.
Beberapa kawan hyunsuk bingkas bangun namun.
"Jeongwoo--------" Junkyu dari lantai atas.
Junkyu menuruni tangga namun saat di tangga terakhir tangannya ditahan.
"Lepaskan abang aku! Kalau tak aku takkan teragak-agak suntik benda ni dekat dia!" Junghwan entah bila turut keluar dari bilik.
"Jung jung-hwan-------" Mata junkyu mulai berair. Junghwan melingkari leher junkyu dengan satu tangannya manakala satu tangan lagi memegang suntik yang jarak sangat dekat dengan perut junkyu.
Jeongwoo yang tak terima tentu saja melepaskan hyunsuk dengan mudah.
"Kau jangan apa-apa kan junkyu. Dia tak salah" Jeongwoo berjalan selangkah demi selangkah kedepan.
Namun hyunsuk bukanlah orang yang mudah berdamai.
Buffffff!
"Jangan!!!!" Jerit junkyu bila jeongwoo ditendang dari belakang.
Disaat jeongwoo jatuh ke lantai ia naik ke tubuh jeongwoo. Tumbukan dilepaskan bertubi-tubi malah disepak terajang oleh beberapa temannya yang lain.
"Jangan! Jangan pukul jeongwoo hiksssss---------"
"Junghwan tolong hiksssss--------- tolong suruh dorang berhenti"
"Jeongwoo hiksssss---------"
Jeongwoo tak melawan disaat ia dihajar cukup-cukup. Airmatanya mengalir bukan asbab sakit tubuh badan tapi hatinya remuk bila junkyu meronta menangis sedemikian.
Junghwan juga tak sampai hati mendengar tangisan histeria junkyu. Tanpa sedar tangannya beralih dari leher junkyu.
Junkyu bergegas ke arah jeongwoo dan mendorong tubuh salah satu teman hyunsuk.
"Berhenti hiksssss---------"
"Junkyu-----"
Salah satu dari teman hyunsuk mengheret junkyu.