Hoofdstuk 8

105 9 0
                                    

-Michael pov-
Langzaam loop ik weer het ziekenhuis in.
Als ik haar kamer inloop is ze helemaal wakker.
"Sukkel" zeg ik terwijl ik tegen de muur leun.
"Ik weet het..." Zegt ze verdrietig terwijl ze naar haar handen staart.
"Maar wel míjn sukkel" zeg ik, ik loop naar haar toe en sla mijn armen om haar heen.
"Ben je nog boos?" Vraagt ze angstig.
"Nee hoor, maar je moet wel stoppen met dit rare gedoe" zeg ik streng.
Ze knikt van ja.
Ik laat haar los als er op de deur wordt geklopt, ik doe de deur open en je kan al raden wie er staan, Luke, Calum en Ashton.
"Je hebt bezoek" zeg ik terwijl ik ze binnen laat.
"Hola" zegt Calum terwijl hij als eerste naar binnen stapt.
Calum gaat in het raamkozijn zitten, terwijl Ashton op de stoel waar ik eerst op zat gaat zitten.
Luke gaat op de laatste stoel zitten, daarom ga ik naast Desie in haar bed liggen.
Ik sla mijn armen om haar heen en sluit mijn ogen.

-Desie pov-
Als Michael inslaap is gevallen laat ik mijn hoofd op zijn hoofd rusten, zijn net gewassn haar ruikt heel sterk.
"Jullie zijn schattig samen" zegt Calum die van zijn telefoon opkijkt.
Zachtjes ga ik met mijn hand over Michael zijn arm.
"Ik wil Michael niet kwijtraken" zeg ik verdrietig.
"Je zal hem ook niet kwijtraken" antwoordt Luke.
"Maar straks moeten jullie weer verder" zucht ik.
"De tour duurt nog maar 3 weekjes, dan komt Michael terug" zegt Ashton geruststellend.
Luke staat op en gaat op het voeteneinde van het bed zitten.
"Maak je niet zo'n zorgen, alles komt goed" zegt hij terwijl hij me doordringend aankijkt.
Ik knik van ja terwijl ik naar Michael kijk.
"Probeert wat te slapen" zegt hij, dan staat hij op en gaat weer zitten op de stoel waar hij op zat.
Langzaam sluit ik mijn ogen, na een tijdje val ik in een onrustige slaap.

-Michael pov-
Ik word wakker van Desie, die onrustig ligt de draaien.
Slaperig duw ik mezelf overeind.
Er hangt een briefje aan de muur:
Wij zijn naar het hotel, bel maar als we je moeten komen ophalen!
X Cal, Ash en Luke
"Deesje, wat is er?" Mompel ik tegen Desie.
Als ze niet antwoordt begin ik haar door elkaar te schudden.
Ze opent haar ogen en vliegt me dan om mijn hals.
"Had je een nachtmerrie?" Vraag ik terwijl mijn armen om haar heen sla.
"Ik droomde dat je weg was" zegt ze, ze trilt trouwens als een rietje.
Geruststellend wrijf ik over haar rug.
"Je paarse punten zijn bijna verdwenen, zal ik je haar eens opnieuw verven?" Fluister ik in haar oor.
Ze grinnikt en knikt van ja.
"Ik ga vragen wanneer je naar huis mag" zeg ik terwijl ik opsta.
Ik loop de kamer uit en ga naar de balie.
"Aha, ik zag dat u hier bent voor mevrouw Desie? Ze moet naar een psychiator en let op die sneeën, ze mag nu met u mee naar huis" zegt de man achter de balie terwijl ik nog niks had gezegd.
Ik knik en draai me weer om, dat was raar.
Snel loop ik de kamer weer in.
"Kom, we gaan haarverf kopen" zeg ik terwijl ik haar help met opstaan.
Ik sla mijn arm om haar heup heen en begeleid haar de kamer uit.
Snel lopen we door de gangen.
Als we buiten staan zie ik in de verte al een supermarkt.
"Daar verkopen ze vast wel haarverf" zeg ik terwijl ik naar de winkel wijs.
Ze knikt en gelijk lopen we naar de winkel.

-Desie pov-
"Nee niet oranje!" Zeg ik lachend tegen Michael die oranje haarverf laat zien.
"Groen?"
"Nee"
"Blauw?"
"Nee"
"Rood?"
"Oke dan" zeg ik schouderophalend.
Snel rekenen we af en dan lopen we naar buiten.
"Hoe komen we bij de bu-" halverwege mijn zin komen de jongens opeens de hoek omgescheurd.
Ze stoppen met piepende remmen voor de winkel.
Calum doet zijn raampje omlaag en kijkt ons met een grijns aan. "Hola" zegt hij lachend.
"Hola" antwoordt Michael.
We stappen in de auto en gelijk trekt Ashton, die achter het stuur zit, op.
"Wat hebben jullie gekocht?" Vraagt Ashton dan.
"Haarverf" antwoordt Michael.
"Oh nee he, niet alweer Mikey!" Zegt Luke met een zucht.
"Dit is voor mij" zeg ik lachend.
"Dan is het goed" zegt Calum giechelend.
Binnen 5 minuten zijn we bij de bus.
"Holy shit..." Mompel ik als we de bus inlopen.
"Vette plek he?" Zegt Michael met die domme grijns van hem.
Michael pakt mijn hand en trekt me mee naar de achterkant van de bus.
"Hier staan mijn kindjes, dit is Nintendo, dit is xbox en hier is Fifa, het kindje van xbox" zegt Michael terwijl hij me trots al zijn games laat zien.
Lachend kijk ik hem aan.
Michael pakt mijn arm en sleurt me mee naar de badkamer.
"Ga op de wc zitten" zegt hij terwijl hij de bril dicht klapt.
Ik ga zitten, dan kijk ik toe hoe Michael een bakje uit een kastje pakt dat onder de haarverf zit en de nieuwe haarverf er in doet.
Hij doet de handschoenen die in de verpakking zaten aan en pakt een kwast.
"Eindelijk kan ik het doen" zegt Michael terwijl hij met een grijns naar mijn haar kijkt.
Net als ik wil antwoorden begint Michael met verfen.
"Niet mijn hele haar he?" Waarschuw ik hem.
"Neehee, geen zorgen"
Na een kwartiertje duwt hij mijn hoofd onder de kraan en spoelt de overige verf eruit.
Hij pakt de fohn en begint mijn haar te fohnen.

-Michael pov-
Als ik klaar ben doe ik een stapje achteruit om het resultaat te bekijken.
"Ik heb het goed gedaan" zeg ik goedkeurend.
Desie staat op en bekijkt haar haar.
"Dit verband is irritant" moppert ze, haar complete pols zit in het verband.
"Je moet maar eens naar bedje gaan" zeg ik terwijl ik haar meetrek naar haar bed.
"Ik ben nog nie-"
"Je bent wel moe, nou kom" ik duw haar in haar bed en leg de dekens over haar heen.
"Weltrusten Deesje" ik druk een kus op haar lippen en klik dan het licht uit.
"Je bent te overbezorgd" lacht ze zachtjes.

You're my dream. -dutch 5sos story-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu