Nee, dit kan niet gebeuren en gaat ook niet gebeuren. Ik kan niet wéér verliefd raken op vakantie. Vorig jaar was dat ook al. Maar Aaliyah is zo anders. Haar hele lichaam heeft een gezellige warme sfeer af. En haar blonde haren gecombineerd met die mooie bruine ogen. Ze ziet eruit als een engel. Ik zag hoe ze naar me staarde, of een blik van haat, of een van verliefdheid. Dus ik greep de kans om met haar te praten. Waar ga jij eigenlijk naartoe? Zeg ik. O, ik? Ik ga samen met wat vriendinnen naar Zwitserland. Echt? Ik ook! Wat vet! Ze kijkt me aan alsof ze net een spook heeft gezien. D-dat is echt leuk, ja. Stilte.
Om de stilte te breken vraag in naar welke stad gaat. Ik ga naar Bern in Zwitserland, en jij?
Ze zwijgt even, maar dan zegt ze dat ze óók naar Bern gaat. Wat? Dit is echt zo grappig! Wat nu? Hetzelfde hotel? Grinnik ik. Zij neemt het serieus en zegt dat ze naar hotel "swisshotel" gaat. Ik ben verbijsterd. Wat? Zegt ze. Ik, ik ook. Allebei kijken we elkaar geschrokken aan. En dan barsten we in lachen uit. Ik heb nog nooit zoveel toeval gehad! Dit is echt zo lachen! Zij denkt er hetzelfde om. Goh wat kan ik fijn lachen met haar. Ik ben blij dat ze in hetzelfde hotel als mij is, ik ga proberen heel veel met haar af te spreken. Waar zijn je vriendinnen eigenlijk? Het is eruit voordat ik er erg in had. Ze knikt naar rechts. Ik zie drie meiden naast elkaar zitten, die samen aan het roddelen zijn ofzo. Wat ben ik blij dat ik naast Aaliyah zit en niet hun.