Pov:Nika": vliegveld

5 1 0
                                    

Eindelijk, ik ga op vakantie met Kate en Saar. En Aaliyah. We zitten alle vier in de auto van mijn vader opweg naar het vliegveld. Gelukkig zet mijn vader niet van die gênante muziek op. Ik zit voorin en Kate, Saar en Aaliyah achterin. Kon ik maar met Aaliyah ruilen van plek, lekker naast mijn twee besties. Maar Ze schoof snel op de achterbank. Volgend met Kate en Saar. Dus ik ging voorin zitten. Niemand zal het eigenlijk fijn vinden om met je vriendin haar vader voorin moeten zitten, dat is toch mega gênant? Gelukkig was het niet heel ver weg naar het vliegveld. Ik gaf mijn vader snel een paar kusjes en toen reed hij weg. Vrijheid! Oké, zeg ik. Ik ga de tickets uitdelen, dan gaan we kijken op dat ene bord daar waar we naar toe moeten. Oké? Alle drie knikken braaf. Ik deel ze de tickets uit en we lopen met onze bagage naar het bord. We kijken alle drie zoekend naar Zwitserland-Bern. Hier is het! Roept Saar. Super, o nee hè. Onze vlucht heeft vertraging! Hij gaat 4 uur later pas! Nou ja zeg! Kate kijkt me aan alsof ze water ziet branden. Je meent het? Ik kan hier niet 4 uur zitten niks doen. Ik heb een leven! Aaliyah staat daar maar, alsof ze er juist blij mee is. Na de ontmoeting van gister is ze nóg dunner geworden. Hoe kreeg ze dat voor elkaar? Ze is net zo dun als Kate. Maar nu kan ik me daar geen zorgen over maken want we willen denk ik allemaal niet 4 uur zitten wachten. Ik kijk nog eens naar het bord. O wacht, kijk er gaan 2 vluchten naar Zwitserland! Saar, je hebt de verkeerde gezegd, gelukkig maar is het deze en die gaat gewoon om de normale tijd. Gelukkig maar, zegt Kate. Saar kijkt een beetje beschaamd naar de vloer. Saar, het maakt echt niet uit. Het kan iedereen gebeuren. Laten we nu onze bagage inchecken. Ik vrees dat de lijn super lang is. We sluiten aan bij de rij. Die echt fucking lang is! Kunnen ze niet meerdere van die balies ofzo maken? Ze zijn toch al rijk. Om de tijd te doden pak ik mijn telefoon. Af en toe schuifelen we een stukje naar voren. We hadden besloten dat we omstebeurt in de rij staan terwijl de andere even op het bankje gaan zitten. Aaliyah was als eerste aan de beurt. Na een tijdje ging Kate. En daarna Saar. Toen ik aan de beurt was waren we echt al bijna bij het begin dus we gingen met ze allen in de rij staan. Tjonge jonge, ik kan niet geloven dat we er zijn. Mompelt Saar. Ja dat was echt super snel, zei Saar sarcastisch. Toen waren wij aan de beurt. We stopten allemaal onze bagage op de band en toen ging die weg. Doei doei mijn mooie kleren, tot op vakantie! We pakken onze handbagage en gaan onze paspoorten laten checken. Ik hoop dat de rij daar veel korter zou zijn. Ik kijk achter me. Kate en Saar zijn druk in gesprek over ene jongen Sem. Ik zucht. Kate had vorige vakantie verkering gekregen met hem, maar toen had hij het de laatste dag uitgemaakt. Ze is er zo te zien nog steeds niet helemaal over. Ze hoopt dat hij dit jaar ook naar Zwitserland is gegaan voor vakantie, maar ik denk dat ze hem alleen gaat tekenkomen in haar dromen.

StilteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu