Nicky wordt de volgende ochtend wakker door gestamp op de trap. Oh nee, denkt ze, nu gaan we het krijgen... Ze wil net opstaan om te gaan kijken door het raam in haar deur als de deur wordt opengesmeten. De deur komt tegen haar hoofd aan en haar oog en voorhoofd doen veel pijn, maar ze laat het niet merken. Ze kijkt haar vader en zegt 'Goedemorgen vader, lekker geslapen?' Bij het laatste deel ging haar stem wel heel erg omhoog merkt ze. Vast door de angst voor haar vader. Ze slikt een keer en kijkt hem weer aan. 'Opstaan lelijk wicht. En vertel vandaag niemand, maar dan ook niemand wat er gebeurd is, begrepen?' Hij keek Nicky dreigend aan. Nicky wist niet beter dan reageren zoals haar vader wilde horen. 'Ja vader, ik zal het niemand vertellen.'
Nicky loopt met knikkende knieën door de gang richting Jessica. Oh laat Jessica er nog zijn, denkt Nicky. Ze klopt aan. 'Jessica?' vraagt ze. 'Ja Nicky, wat is er?' Jessica maakt de deur open en ziet Nicky's blauwe oog en grote buil op haar hoofd. 'Wat... Wat is er... met jou gebeurd?' Jessica leek helemaal in shock. 'Papa maakte de deur open ten ik ervoor stond.' zei Nicky rustig. 'Je liegt toch niet hè? Want anders help ik je niet meer.' 'Nee ik lieg niet.' Jessica liet haar naar binnen en pakte haar make-up spullen. 'Hoe was het gisteren met Chris?' vroeg Nicky. 'Ach zoals altijd, hij doet lief tegen me en probeert me dan in bed te krijgen.' zegt Jessica. Nicky ging er maar niet verder op in, want ze wist dat ze dan binnen de kortste keren werd afgesnauwd. Jessica begon allemaal spul op haar gezicht te smeren tot dat het niet meer opviel. Ze deed ook nog mascara, oogschaduw en lipgloss bij haar op. 'Prachtig.' zei Jessica trots. 'Dankje Jess, je bent de beste!'
Toen Nicky naar school moest werd ze bang, wat nou als het toch nog opviel? Wat moest ze dan zeggen? Ze dacht lang na. Moest ze gaan liegen of een soort van de waarheid vertellen. Ze ging maar voor een soort van de waarheid vertellen, oftewel de waarheid een beetje verdraaien.
Nicky moet altijd door een steegje om bij school te komen, ze weet dat er altijd van die rokende jongens staan, maar daar trekt ze zich niks van aan. 'Hey schoonheid, waar ga jij naartoe?' vraagt een van de jongens. Hij heeft een petje op en een stoer leren jack. Hij gaat voor haar staan en bekijkt haar van top tot teen. 'Jij bent wel geschikt voor ons project hè jongens?' Ze beginnen allemaal heel hard te lachen. Opeens pakt iemand haar vanachter vast en raakt haar borsten aan. 'Blijf van me af!' schreeuwt Nicky. Ze rukt zich los en rent hard weg. Ze krijgt tranen in haar ogen, waarom zit haar ook alles tegen?
Als ze eindelijk op school aankomt ziet ze Glenn staan. Oh nee, denkt ze, nu moet ik het ook nog uitmaken met hem... Glenn komt aanlopen en geeft haar een kus. 'Hey beauty, hoe is het schat?' Nicky glimlacht naar hem en knikt alleen. Glenn begrijpt er niks van, het zal wel, denkt hij.
In de les kan Nicky zich niet concentreren. Haar oog doet ook zo een pijn! Ze heeft niet door dat haar leraar tegen haar praat. 'Mevrouw Slegers, wat heeft u daar op te zeggen?' 'Huh? Op wat?' De hele klas ligt dubbel. Nicky staat op en rent de klas uit, de school uit, op weg naar huis. Maar daar kan ze ook niet heen...
En dat was hoofdstuk 2, laat weten wat je er van vindt in de comments please!
JE LEEST
Mishandeld - La Tortura serie
Mystery / ThrillerNicky is een gewoon meisje op school, maar als ze thuis komt is het hel. Ze wordt elke dag mishandeld door haar ouders, to dat haar ouders worden vermoord op een gruwelijke wijze. De politie verdenkt haar van de moord, maar ze kan maar niet uitlegge...