Nicky liep met Glenn mee. Ze wist niet of het wel een goed idee was, en wat had hij dan voor belangrijks te vertellen? Waarom voelde ze zich niet veilig? Ze stopte met lopen. 'Nicky schiet op! Het is belangrijk!' siste Glenn. 'Nee, niet voordat jij vertelt waar het over gaat.' Hij keek haar geïrriteerd aan. 'Goed, over je ouders, nu goed?' Nicky verstijfde. Haar ouders? Wat weet Glenn daar nou van? Ze stormde op hem af. 'Wat weet jij over mijn ouders?! Zeg op!' Glenn was veel sterker dan Nicky, maar hij moest veel moeite doen om niet om te vallen. 'Ho, rustig!' Nicky gehoorzaamde en begon kalm te worden. 'Er is iets dat je moet weten. Jij zit onnodig vast in de bak, omdat je zus het heeft gedaan.' Nicky keek hem aan. 'Ja weet ik, maar ze heeft alleen mijn moeder vermoord.' Glenn keek verbaast. Maar Nicky zag schuld in zij ogen. 'Weet jij wie mijn vader heeft vermoord?' Hij schudde zijn hoofd. 'Ik moet gaan.' zei hij, en hij liep weg.
Als ze die avond bij het politiebureau aankomt, merkt ze dat Jessica er nog niet is. De agente die haar verhoord had, keek best bedroefd. 'Het spijt me als ik u stoor, maar wat is er aan de hand?' vraagt Nicky aan de agente. 'Weet je dat dan nog niet?' Nicky schudde haar hoofd. 'Je zus heeft zelfmoord gepleegd. Het spijt me voor je verlies...' Nicky kijkt haar verbijsterd aan. 'Dit meen je hopelijk niet... het is iemand anders toch?' De agente schudde haar hoofd. 'Nee, maar ze liet een brief voor jou achter en een voor de politie. In onze brief stond dat zij haar moeder had vermoord en niet jij. Er stond ook in dat jij je vader ook niet had vermoord, maar iemand die jij goed zou moeten kennen.' Nicky had haar hoofd in haar handen verscholen. 'Het kan gewoon niet...' Ze staat op en loopt naar de cel waar haar brief ligt. Ze begint te lezen.
Mijn allerliefste Nicky,
Als je deze brief leest, heb je het nieuws waarschijnlijk al te horen gekregen. Ja het is waar lieffie, sorry voor dit nieuws. Ik hou echt heel veel van je, maar ik kan niet met dit schuldgevoel blijven lopen. Door mij zit jij in de cel en ik gewoon vrijwillig... Liefste Nicky er is nog iets dat je moet weten, degene die papa heeft vermoord is dichter bij dan je denkt... Ik weet niet of hij het al bekend heeft, maar dat zal hij denk ik snel doen.
Lieffie, hou je taai! Ik zal altijd bij je blijven, ook al zie je me niet, ik ben er toch.
Jess.Nicky leest de brief keren opnieuw. Waarom deed ze haar dit aan? Ze begon te huilen. Als ze moet gaan eten, voor de laatste keer in de cel, komt iedereen naar haar toe. Na het eten pakt ze haar spullen en loopt naar voren. Daar staan een paar agenten klaar. Opeens ziet ze iemand verschijnen in de deuropening, Glenn. Hij kijkt haar aan en zegt 'Ben ik te laat om me aan te geven?' Nicky en de agenten kijken hem verbaasd aan. 'Aan te geven voor wat Glenn?' vraagt ze wanhopig. 'Ik heb de vader van Nicky vermoord...'
JE LEEST
Mishandeld - La Tortura serie
غموض / إثارةNicky is een gewoon meisje op school, maar als ze thuis komt is het hel. Ze wordt elke dag mishandeld door haar ouders, to dat haar ouders worden vermoord op een gruwelijke wijze. De politie verdenkt haar van de moord, maar ze kan maar niet uitlegge...