Hoofdstuk 12

24 4 0
                                    

Nicky keek verbijsterd naar Jessica. 'Jess... Dit meen je toch hopelijk niet? Zeg me dat het niet waar is!' Maar Jessica begint nog harder te huilen. 'Het is waar, ik heb haar vermoordt omdat ik er gek van werd dat ze jou altijd sloeg.' Nicky staart voor zich uit. 'Heb je papa dan ook vermoord?' Jessica schudt haar hoofd. 'Nee, ik kan het toch nooit aan. Mama was niet moeilijk...' zei ze. 'Hoe heb je haar dan vermoord?' Jessica keek op. 'Met het mes dat ze vast had en wat vergif.' Nicky keek haar verbaasd aan. 'Toen jij je ogen even dicht had heb ik heb mes in haar buik gestoken. Het vergif zat in haar drinken dat ze aan me vroeg. Snap je?' Nicky knikt, dit snapte ze wel ja. Maar hoe kon Jessica er zo snel zijn... of was het allemaal verbeelding?

Die avond woelt Nicky in haar slaap. Ze snapt het niet. Waarom? Waarom deed Jessica zoiets? Dit was niks voor haar, en wie had haar vader dan vermoordt? Was dat dan Jack ofzo? Nicky moest het weten. Door al haar gedachtes viel ze uiteindelijk toch in slaap.

'Wakker worden lompe hoeren!' schreeuwde de bewaker van de cellen. 'Julliemogen vandaag allemaal naar jullie eigen school! Dus hop, hop, hop!' Nicky kreunde zachtjes, ze wou niet dat de bewaker het hoorde. Ze stond op en trok haar kleren aan. 'Waarom? Ugh...' mompelde ze. Jessica werd wakker. Ze zag er erg slecht uit. 'Morge.' zei Nicky. 'Ja, morge...' mompelde Jessica. Nicky liep naar de voorkant van de cel en wachtte tot de deur open ging.

Eindelijk op school merkte Nicky dat niemand tegen haar praatte. Logisch, dacht ze, iedereen denkt dat ik mijn ouders heb vermoord. Bij haar kluisje ziet ze dat er een briefje in haar kluisje ligt. Er staat op 'Kom vanmiddag naar de oude eik, ik moet je wat belangrijks vertellen. G.' Wie was G? dacht Nicky. Ze liep naar de les, haar leraar keek haar eng aan. Hij was bang voor haar. Nicky maakte haar huiswerk, toen ze opeens te horen kreeg 'Nicky, nablijven jij!' 'Maar ik heb niks verkeerds gedaan! Ik maakte gewoon mijn huiswerk!' Een paar leerlingen gniffelde. 'Vermoord hem niet hè? Dan hebben we geen leraar meer!' Iedereen begon te lachen. Nicky stond op en rende de klas uit. Waarom deed iedereen toch zo gemeen? Haar ouders eerst en nu al haar vrienden, leraren en leerlingen. Ze rende weg, weg van iedereen.

Wat vonden jullie van hoofdstuk 12? Zeg het me in de comments, tips zijn altijd welkom!

Mishandeld - La Tortura serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu