𝑩𝒆𝒍𝒍𝒂 𝑫𝒆 𝑺𝒆𝒓𝒂 𝑬𝒑 𝟒 : 𝑻𝒖𝒍𝒊𝒔𝒂𝒏 𝑴𝒆𝒓𝒂𝒉

9 0 0
                                    

Selepas pertemuan nya bersama Aaron Smith tadi, edrick langsung pulang ke rumah dgn hati yang kecewa dan gundah fikiran kacau dan teringatkan  kisah yg diceritakan oleh sahabatnya Aaron Smith mengenai gadis yg masuk ke dalam mimpi  itu iaitu Bella de sera.

Walaupun hanya sekadar  lewat mimpi tapi bagi seorang edrick Michael gadis itu telah berjaya menawan hati dan fikiran nya .

My Mi Amor De Luna.. Edrick secara tiba tiba menyebutkan perkataan itu dari mulutnya dgn fikiran yang kacau entah dari mana ia dapatkan perkataan itu .

Tak Mungkin Kau Dah Mati...  Kalau Kau Dah Mati Kenapa Kau Muncul Dalam Mimpi Aku! Whyyyy!!  Jerit edrick dgn jiwa yang kusut.

Secara spontan sebuah buku entah dari mana dan kepunyaan siapa berada di kamar edrick michael di buku itu  tertulis beberapa perkataan asing dgn tulisan  berwarna merah iaitu espérame, volveré mi alma sigue contigo yang bermaksud  tunggu aku, aku akan kembali , jiwa aku bersama kau.

Hal itu membuatkan edrick terkejut dan merinding seketika.

Lalu edrick bertanya  es cierto que volverás , pero cuando llegará ese momento? Ujar edrick ia tau itu adalah jiwa Bella yang masih menyala sehingga detik ini.

Artinya: betulkah awak akan kembali , bila waktu itu akan tiba.

Tulisan itu menjawab setiap perkataan nya Llegará el año 30 de mi muerte, que es exactamente la fecha de tu 30 cumpleaños. Jawabnya.

Artinya:  tahun ke 30 kematian aku waktu itu akan tiba, tepat pada tarikh hari lahir kau yang ke-30.

Edrick hanya tersenyum tipis mendengarnya.

Tienes que estar ahí cuando nací, quiero que celebres mi nacimiento. Ujarnya lagi.

Arti nya: kau harus ada waktu aku dilahirkan , aku nak kau yang sambut kelahiran aku.

Edrick menganggukkan kepala nya dan tulisan itu pun menghilang dgn sendirinya.

Hati dan fikiran edrick mulai tenang dgn kata kata yang tertulis di sebuah buku di kamar nya.

Aku akan tunggu kedatangan kau Mi Amor De Luna. terkekeh edrick perlahan.

Bukan kerana dendammu tapi  kerana aku mencintaimu .

Kau perempuan pertama yang mampu membuatkan aku jatuh cinta , kedatangan kau di mimpiku seolah olah syurga bagi aku untuk selalu melihatmu.

Edrick Michael mengucapkan kata kata cintanya untuk Bella De Sera, Walaupun Jiwa Bella Mendengarkan nya atau tidak bagi edrick itu salah satu cara untuk mengungkapkan betapa besarnya cinta seorang edrick michael  kepada Bella De Sera.

Dan aku juga tau pasti ada sesuatu yang terikat antara kita, tak mungkin kita tidak saling kenal , tidak pernah berjumpa secara tiba-tiba kau muncul dalam mimpi ku tanpa aku tau siapa dirimu, tapi itu dulu setelah aku diberi tau oleh seseorang mengenai dirimu , aku mulai tau serba sedikit tentang sejarah hidup mu.

Aku berjanji jika  bila nanti kau dilahirkan kembali, aku akan menjaga mu akan melindungi mu dari kejahatan manapun - Edrick Michael.

Kerana kau milikku selamanya milikku My Mi Amor De Luna.

Mi Amor De Luna ( Short Story)Where stories live. Discover now