Assalamualaikum aunty " edrick memberi salam diluar rumah puan Maria.
Waalaikumussalam" jawab puan Maria.
Eh edrick meh masuk " dah lama aunty tak nampak kamu apa kabar? ujar puan Maria tersenyum.
Alhamdulillah baik puan " jawabnya pula.
Puan apa kabar ? tanya Edrick pula
Alhamdulillah baik juga
Tak perlu lah kamu berpuan puan dgn saya ,
panggil je aunty okay " dah jom kita masuk dalam . Suruh puan Maria kepada Edrick.Edrick mengikuti langkah puan Maria.
Mereka berdua melabuhkan punggung di atas sofa.
Ada apa kamu datang rumah aunty ni? tanya puan Maria lagi.
Saya datang ni ada hajat aunty " ujarnya.
Hajat apa? puan Maria mengangkat kening penasaran.
Saya nak meminang anak aunty untuk jadi isteri saya . ujar edrick berterus terang
Puan Maria tersenyum lalu berkata .
Kamu serius ke ? Kamu tak main mainkan ujar puan Maria lembut.
Tak aunty saya serius . lagipun saya dah lama sukakan Bella anak aunty. Jawabnya tulus.
Aunty tau dari first time aunty jumpa kamu di hospital tu aunty dah tau yang kamu sukakan anak aunty. Kata puan Maria.
Hehehe aunty izinkan ke saya meminang anak aunty? tanya Edrick penasaran.
aunty okay je ' takde masalah , aunty rasa uncle dgn Bella pun setuju dgn lamaran kamu ni sebab mereka berdua ni ikut je apa apa yang terbaik . Jelas nya.
Kamu dah ada niat nak memperisterikan anak aunty' aunty dah bersyukur sebab Bella pun dah masuk 20 tahun , aunty takut seumuran dia boleh salah pilih kawan dan akan jadi benda benda yang tak diinginkan " sebelum jadi macamtu , alangkah baiknya aunty terima lamaran kamu ni . atleast nanti dah kawin kamu boleh jaga dia " katanya panjang lebar.
aunty jangan risau saya akan jaga anak aunty " kata edrick
Baguslah jadinya aunty terima lamaran kamu ni dari pihak uncle mikael dan bella . Ucapnya senyum.
Terima kasih aunty " jawabnya membalas senyuman.
Sama sama " oh yea kamu nak buat majlis macam mana? tanya puan Maria
Kalau saya nak yg ringkas je aunty " akad nikah pastu cukuplah kita buat yg wajib dulu. Jawab edrick sopan.
Betul tu " ujar tuan Mikael yg entah dari mana datangnya tiba tiba bersuara.
Eh abang ada bukannya abang keluar ke? kata puan Maria memandang wajah suaminya
tak jadi harini " jawabnya.
Kamu nak kawin dgn anak uncle ke? Ujar tuan mikael teruja.
Yer uncle" insyaallah saya akan jaga bella sebaik mungkin .
alhamdulillah baguslah uncle setuju sangat . jawab tuan Mikael.
uncle dgn aunty dah setuju apa kata kita tetapkan tarikh sekarang. suruh tuan mikael
Kalau dari saya , saya nak nikah besok uncle ,aunty . katanya ingin mempercepatkan majlis.
Besok? Cepatnya " kita belum fitting baju pengantin dgn buat surat jemputan untuk jemput jiran jiran semua " ujar puan Maria terkejut.
Kenapa tergesa-gesa sangat edrick ? tanya tuan Mikael.
Saya takut bella di ambil orang . edrick menjawab"
Hahaha lah macamtu yer , okaylah kalau kamu nak nikah besok , kita buat majlis ringkas ringkas je buat yang wajib dulu nanti waktu bersanding baru kita jemput jiran jiran . kata tuan Mikael beserta anggukan dari puan Maria.
Lagi pun baju nikah saya dah beli untuk Bella ini dia , edrick memberikan beg kecil yang dalam nya ada sepasang baju nikah wanita berwarna putih .
Beg kecil itu diterima oleh puan Maria .
Nanti aunty beri pada Bella , lagipun Bella takde ni dia jumpa kawan . Beritahu puan Maria.
Edrick hanya mengangguk tanda faham.
thanks you edrick , malam ni kamu datang rumah aunty " aunty nak pakaikan kamu inai dgn bella sekali , kalau nikah tak pakai inai aunty rasa macam takde seri perkahwinan tu. suruh puan maria.
Baik aunty nanti saya datang lagi " kalau macamtu saya minta diri dulu assalamualaikum " edrick menyalam tangan tuan Mikael dan beranjak keluar dari rumah puan Maria.
Waalaikumussalam " jawab puan Maria dan tuan Mikael sambil tersenyum ramah
To be continue.
YOU ARE READING
Mi Amor De Luna ( Short Story)
FantasyShe Will Come For You- Aaron Smith Segalanya akan terlunaskan jika dia dilahirkan semula Kegelapan Akan Menjadi Terang Kedatangan Seperti Ribut Taufan Yang Membawa Seribu Keadilan Dia Bella De Sera. Status: On going Start : 29Sep2024 genre: Dark W...