EP 9
15 Tahun Kemudian....
Bayi perempuan yang dilahirkan oleh puan Maria kini sudah menganjak usia 20 tahun " yang dinamakan Bella De Sera ,gadis itu tumbuh dgn ceria dan memiliki hati yang baik .
Morning mummy and daddy ujar bella kepada puan Maria dan tuan mikael .
Morning too" ujar mereka tersenyum ke arah Bella.
Cantik cantik ni nak pergi mana? Tanya puan Maria .
Bella nak jumpa kawan kejap " hehehe jawab Bella .
Puan Maria menganggukkan kepalanya.
taknak sarapan dulu ke? Makanlah dulu baru keluar " kata puan Maria .
It's okay mummy" Bella makan kat luar je , bye mummy ,daddy Bella pergi dulu . Ujarnya sambil mencium pipi puan Maria dan tuan mikael lalu berjalan keluar dari rumah nya .
Hati hati tau" jangan balik lambat " jerit puan Maria .
Sebuah grab tiba di hadapan rumahnya .
Bella menaiki grab tersebut dan menuju ke suatu tempat .Skip...
Bella tiba di sebuah tempat pertapaan untuk berjumpa teman nya .
Bella berjalan mendekati tempat itu ,Bella melihat sekeliling tempat itu setahunya dia pernah ke sini tapi bila dia langsung tidak mengingat nya.
aku rasa aku pernah pergi tempat ni tapi aku tak ingat " gumam Bella perlahan.
Bella pun malas untuk berfikir lebih dalam lagi ia pun duduk di sebuah batu besar sambil menunggu ketibaan teman nya.
Secara tiba-tiba ada sekumpulan lelaki berpakaian istana datang mendekati nya dgn berwajah tegas lalu di tangan mereka memegang tombak tajam .
Bella langsung terkejut dgn situasi itu .
Sekumpulan lelaki itu menghalakan tombak ke arah leher Bella sontak hal itu membuatkan Bella ketakutan.
SIAPAKAH KAU WAHAI GERANGAN !! BERANI SEKALI KAU MASUK KE DALAM KUBU KAMI !! UJAR MEREKA TEGAS !!
Saya datang sini untuk jumpa kawan saya ,dia suruh saya datang sini " jawab bella ketakutan.
Awak siapa ? Kenapa halakan tombak pada saya " tanya Bella ragu ragu .
KAMI PEMILIK KUBU INI !!!!
KAU BIADAP MASUK KE KUBU KAMI TANPA IZIN !! KAU HARUS DIBUNUH !!! Sorak mereka serentak .
Saya minta maaf sebab datang sini tanpa kebenaran awak semua
saya mohon jgn bunuh saya " mohon Bella .TIADA KEMAAFAN DARI KAMI UNTUKMU GERANGAN !! Ucap ketua mereka .
PENGAWAL BUNUH DIA !!! Suruh lelaki itu .
Saya merayu tolong jgn bunuh saya " saya janji saya takkan datang sini lagi . Tutur Bella memelas .
Salah seorang dari mereka yg berada di kubu itu sudah membuka sebilah pedang tajam untuk membunuh Bella .
sewaktu pedang itu ingin ditusuk ke arah Bella secara tiba-tiba jiwa Bella yang penuh dgn dendam itu masuk ke dalam tubuhnya dan mengawal diri Bella .
BUNUH DIA SEKARANG PENGAWAL !! Arah ketua mereka .
Sontak bella tertawa dgn sinis mendengar kan kata kata dari mulut ketua mereka .
Kalian mau bunuh Beta ??? HAHAHA kalian Mau bunuh Beta !! Beta sudah kembali
Ini bukan Bella De Sera di kehidupan sekarang tapi ini Bella De Sera di kehidupan lalu !!! Crown Princess Of Knight Lord De Sera !!! HAHAHA ujar bella berjiwa pemimpin .Kata kata Bella itu membuatkan mereka terkejut dan tidak menyangka puteri makhota knight lord de sera sudah kembali.
T- tuan puteri ? Bukan tuan puteri sudah wafat 30 tahun lalu .... Tutur mereka gerun dan melutut pada Bella.
YER BETA SUDAH WAFAT 30 TAHUN LALU " TAPI JIWA BETA MENGINGINKAN KEADILAN BUAT DIRI BETA , KELUARGA BETA SERTA RAKYAT JELATA BETA!!!!!
Ujar bella dgn tegas . keperibadian Bella yg lembut dan takut tadi sudah hilang kini berganti dgn jiwanya yg dulu penuh tegas dan dendam pada satu nama iaitu Mario Gonzalez.BETA KEMBALI UNTUK MEMBUNUH MARIO GONZALEZ!!
Pengawal Istana yang menghalakan tombak ke arah Bella itu langsung mencampakkan tombak tersebut menurut mereka Bella yg ini sungguh gerun dan kelihatan penuh dendam .
YOU ARE READING
Mi Amor De Luna ( Short Story)
FantasyShe Will Come For You- Aaron Smith Segalanya akan terlunaskan jika dia dilahirkan semula Kegelapan Akan Menjadi Terang Kedatangan Seperti Ribut Taufan Yang Membawa Seribu Keadilan Dia Bella De Sera. Status: On going Start : 29Sep2024 genre: Dark W...