SHC -2

20 4 0
                                    

Airport Addu City, Maldives

Setibanya orkid di Maldives terlihat seorang gadis menunggu di situ sambil memeluk tubuh...

Ya itu kawanya Sarah Danielle gadis kacukan Arab yang sudah tinggal di Maldives hampir 25 tahun karena mengikut ibu bapanya ...

Orkid berlari kearah Sarah dan memeluknya ... Sarah tersenyum dan menarik tangan orkid ke arah keretanya
Mereka pun meninggalkan airport itu .

Rayden dan Haiyan juga keluar dari airport. mereka perlu bersiap karena harus membawa kapal terbang lagi. Jadual mereka esok ke Beijing China dan Soul Korea .

Pada malam hari

Wei Haiyan panggil rayden meleret . Haiyan memandang rayden tajam lalu mengangkat keningnya . Rayden tersengih lalu bilang aku bosan lah dengan tak makan lagi macam puasa sehari kau tau .

Haiyan mengeluh "jom keluar"ujar Haiyan lalu rayden pun tersenyum awal lagi dek baru pukul 10 malam flight mereka esok pukul 12 tengahari.

Walaupun mereka berbeza agama tapi mereka sahabat yang sangat rapat dek karena mereka berkawan hampir 20 tahun .

Keesokan paginya .

Rayden bangun dengan keadaan mamai apabila jam nya berbunyi rayden gelabah apabila jam menunjukkan pukul 11:15 tengahari... Ya dia terlelap bukan dia sahaja Haiyan juga...

Mereka pantas mandi dan bersiap ke airport sampai di airport mereka berlari ke gate 2 gate khas pilot .

Di sisi orkid:

Orkid bangun lah kejut Sarah hampir sepuluh kali namun orkid tidur mati.. Hendak saja Sarah mengambil air di dalam baldi lalu curah di atas muka orkid namun itu tidak baik.

Sarah mengeluh kerana sudah pukul 12 tengahari . Orkid tidak mandi, bangun dan solat sangat pemalas ya kawan kawan.

Sarah melempang muka orkid pantas orkid bangun lalu Sarah tersenyum sinis "bangun pun ingat dah meninggal baru nak baca yasin dengan solat jenazah" ujar Sarah pedas.

Eh sedap kau je knp kau nak baca yasin dengan solat jenazah HAHAHAHA kau kan piyed mana boleh HAHAHAHAHA Ujar orkid dengan gelak jahat.

Sarah hanya jeling dan menyuruh orkid solat dan mandi . Selepas itu mereka pun keluar karena tiada siapa pun dirumah Sarah.. Keluarga Sarah yang lain pergi ke Hongkong bercuti.

Kecuali Sarah karena dia punya kerja banyak yang tertunggak ...

Lusa aku kena pergi Amsterdam ujar sarah pada Orkid yang sedang membaca novel itu... Orkid memandang pelik lalu kening diangkat...

Parents aku suruh pergi sebab diorang cakap ada dinner family aku wajib pergi ujar Sarah sambil mengeluh yaa dia malas mahu berjumpa dengan sepupu sepapat dia yang perangai macam ...

Dah kau macam mana pulak takkan nak cuti Maldives lama lama tanya Sarah pada orkid . Aku balik Malaysia ujar Orkid sambil melihat ticket flight di app booking.com

Ooh aku beli tiket flight malam pukul 10:40 malam ujar Sarah lalu bergerak mengemas barangnya.

Kau pergi Amsterdam berapa hari? tanya orkid . " Seminggu ujar Sarah sambil melipat baju untuk dimasukkan ke dalam luggage nya.

Aku dah siap kemas semua barang aku ujar orkid. Flight aku esok pukul 9:00 pagi ujar Orkid .

Ooh esok aku hantar kau yelah flight kau esok ... flight aku lusa hahahaha berpisah kita Yee ujar Sarah dengan senyuman tawar..

Alah nanti jumpa lagi kalau aku free ujar Orkid lalu duduk di sebelah Sarah yang sedang mengemas baju.

Keesokan harinya

Pukul 7:30 pagi

Orkid bangun ujar Sarah yang sedang mencekak pinggang sambil memegang senduk kayu.

Haih dia yang nak naik flight aku pulak yang kena kejut dia bangun ujar Sarah dalam hati sambil mengejut Orkid yang tidur mati.

ORKID EL-NAURA BINTI MUHAMMAD OSMAN!!!! jerit Sarah ... sebaik bilik mereka soundproof kalau tidak mau kena marah dengan jiran.

Orkid bangun dengan wajah terkejut ooh reti pun bangun kalau tidak memang kau terkejar-kejar lah flight ujar Sarah dengan wajah sinis.

Sekarang pukul berapa tanya Orkid. Sarah hanya jeling " Pukul 8:20 ujar Sarah tenang lalu turun kebawah dan bersiap

HAH? APEEEEE!!!!!  Jerit Orkid lalu berlari untuk bersiap. Dia hanya memakai Hoodie set berwarna hitam dan juga shawl chiffon putih.

Sarah hanya diam lalu masuk ke dalam kereta dan memulakan enjin.

Orkid berlari memasukkan luggage nya kedalam kereta Mini Cooper milik Sarah dan mereka pun bergerak dari rumah Sarah sebaik rumah Sarah dan KLIA hanya 20 minit.

Orkid hanya make up di dalam kereta dengan sedikit touch up. Lalu Sarah membawa luggage Orkid kedalam KLIA hanya berapa minit sebelum Orkid berlepas.

Mereka pun memeluk dan berjejak kasih sebentar. Sarah hanya menghantar sosok tubuh Orkid terbang.

Sarah berjalan pergi dari tempat berlepas .. lalu tubuh nya dilanggar oleh sosok tubuh tegap dan tinggi lampai yaa itu Rayden Edward lelaki yang mengejar nya walaupun beza agama.

Hey are you okey Ultimo amore??

Qusyairi's PrideWhere stories live. Discover now