SHC - 6

8 2 0
                                    

Haiyan panggil Luqman lembut, bila kau sambung kerja tanya Luqman dek kerana sudah hampir sebulan Haiyan bercuti.

Lusa jawab Haiyan yang sedang melipat baju untuk dimasukkan ke dalam luggage.

Kau pilot Haiyan,aku bangga dengan kau ujar Shareen pula. Hanya Haiyan yang mampu belajar hingga luar negara dengan biasiswa penuh.

Haiyan hanya tertawa kecil. Kita semua sama, sebab kita adik-beradik ujar Haiyan dengan senyuman manis.

Eh salah aku dah kahwin. Korang belum ujar Shareen lalu tertawa sinis.

KURANG AJAR BETUL!!! Ujar mereka berdua serentak.

Papa!!! Panggil Ayyadh dengan kuat, sambil berlari kearah Shareen.

Ye yadh papa kat sini je jawab Shareen sambil mendukung anak tunggal nya.

Papa, mama mengandung ujar Ayyadh sedikit pelat. Ha apa!!! Jerit Shareen pulak.

Bagus lah tu like father like son, bapak nya suka menjerit anak nya pun sama, ujar Luqman sambil tergeleng-geleng.

Abang, saya pregnant!!! ujar Tasneem sedikit teruja. Terima kasih sayang ujar Shareen lalu mencium pipi isterinya.

Abang ni malu saya, ujar Tasneem lalu menepuk dada bidang suaminya. Haiyan dan Luqman memandang sesama sendiri lalu membuat gaya seperti ingin muntah.

Sayang diorang ni JELES, ujar Shareen sambil menekan perkataan jeles itu. Sudahlah aku ada kerja lagi ni jumpa lagi ujar Luqman sambil menaiki Ducatti panigale V4r nya.

Aku pun nak keluar ni ujar Haiyan lalu masuk ke dalam keretanya. Aku dengar kau tengah jatuh cinta ujar Shareen dengan senyuman sinis.

Memang ya , nanti kau tunggu kad jemputan aku ujar Haiyan lalu menghidupkan enjinnya. Siapa wanita bertuah tu Haiyan?? tanya Tasneem pula.

Orkid El-Naura jawap Haiyan lalu dia meluncur dari kawasan rumah agam itu.
Orkid El-Naura? Tanya mereka berdua serentak lalu memandang sesama sendiri.

Hah! Anak Dato Osman ujar mereka serentak lalu mengukir senyuman nipis.
Tak sabar lah nak makan nasi minyak ujar Shareen lalu membawa anak dan isteri nya masuk kerumah.

Dirumah Orkid

Bondaaaa panggil Orkid meleret, Adik kenapa tanya Datin Aryana dengan senyuman nipis. Bonda kenal Nik Haiyan Qusyairi?? tanya Orkid lembut. Setahu Walid dia anak bongsu Dato' Nik Hassan dengan Datin Sharifah.

Kenapa adik tanya? Tanya Dato Osman dengan tenang. Adik suka dia ujar Orkid lalu membawa pinggan yang sudah kotor kedalam singki lalu pantas membasuhnya.

Adik² ujar Dato Osman sambil tersenyum, sebenarnya dia sudah tau bahawa anak tunggal nya sedang jatuh cinta dengan anak kawan baiknya sendiri.

Apa kata adik kenal² tanya Datin Aryana dengan senyuman nipis. Macam mana tanya Orkid pula , soalan balas soalan.

Esok kita jumpa Keluarga Haiyan nak?? tanya Dato Osman, Orkid hanya menggaguk . Dalam hati sudah mahu menjerit malu.

Keesokan harinya

Sebenarnya dia mahu mengajak Sarah untuk menemaninya tapi Sarah tiba tiba saja beritahu dia ada di Arab Saudi . Haish si Sarah kalau boleh setiap bulan semua tempat dia pergi selalu saja menghilang.

Assalamualaikum kedengaran suara dari luar rumah agam itu. Haiyan siapa tu cuba pergi buka ujar Datin Sharifah yang sedang memegang senduk kayu itu.

Waalaikumussalam eh Dato Osman ujar Haiyan dengan senyuman nipis , namun pantas bertukar menjadi manis apabila kelihatan gadis yang telah mengambil hatinya.

Ya Orkid El-Naura ada disitu dengan baju gaun berwarna putih corak bunga dan shawl chiffon putih.

Erm jemput masuk Dato dan Datin maaf lama berdiri diluar, sampuk Luqman apabila melihat adiknya sedang angau.
Selesai mereka keluarga masuk kedalam
pantas Luqman menepuk kasar kepala Haiyan.

Tahulah kau gila kat Orkid tapi jangan lah tunggu macam kebulur sangat ujar Luqman lalu pergi masuk ke dalam sekali.

Haiyan hanya menahan muka malunya.

Mummy dengan daddy mana tanya Dato Osman tenang. Diorang keluar jumpa client sekejap lagi diorang balik jawap Luqman dingin.

Shareen ada? Dia dah balik semalam yelah, anak dia sekolah harini. Ooh Ayyadh ke tanya Dato Osman lagi , ye sorang je anak dia jawap Luqman lagi.

Dato dan Datin dah sampai tuan muda ujar Bodyguard nya yang tengah membuka pintu kereta.

Eh kenapa tak cakap nak datang tanya Datin Sharifah yang sedang datang kearah mereka itu.

Maaf lah Pah aku busy, jaga butik ujar Datin Aryana dengan senyuman manis.

Kenapa korang datang ada benda terjadi ke? Tanya Dato Nik Hassan.. ada benda anak aku nak cakap ni ujar Dato Osman.

Apa anak kau yang mana? tanya Dato Nik Hassan. Adoi Hassan anak aku sorang jaa tu ujar Datin Aryana sambil menunjuk kearah gadis yang sedang senyum nipis kearah mereka.

Orkid El-Naura ujar Mereka berdua sekali lafaz.

Anak kau ada tiga kan tanya Dato Osman. Ye 1 dah berkahwin, yang lagi bala 2 orang tu belum satu dah jatuh cinta satu lagi hati beku jawap Dato Nik Hassan.

Mana satu yang dah jatuh cinta tanya Datin Aryana... Nik Haiyan Qusyairi siapa je tak kenal anak bongsu aku tu ujar Dato Nik Hassan.

Pantas Orkid mengangkat mukanya, terkejut dan malu semua bersatu takkan dia nak suka orang yang ada crush.

Dia suka siapa tanya Dato Osman, Anak kau Orkid ujar Datin Sharifah dengan senyuman manis.

Macam tu tak sangka ye berbesan lah kita ujar Datin Aryana dengan senyuman nipis.

Luqman tu dah berpunya? tanya Dato Osman, dia hati batu bukan senang nak jatuh cinta and dia tak pernah suka kat siapa pun ujar Dato Nik Hassan tenang.

Orkid pergilah bercakap dengan anak aunty ujar Datin Sharifah dengan senyuman nipis.

Baik aunty ujar Orkid lalu naik keatas. Dia naik keatas lalu kelihatan ada balkoni besar,pantas dia duduk di situ.

Tak sangka kita jumpa lagi ya Orkid El-Naura ujar suara garau itu dengan senyum nipis.

Haiyan gumam Orkid perlahan. Apa perasaan kau lepas kau tahu aku suka kau tanya Haiyan sebenarnya dia sudah mendengar dari awal sampai terlompat lompat.

Luqman hanya mengurut pelipis nya aduh boleh migrain aku dengan budak ni ujar Luqman lalu masuk ke bilik.

Gembira ujar Orkid sepatah, dia harus mengontrol perasaan nya yang gugup dia tak pernah bercakap dengan lelaki berduaan.

Erm Orkid El-Naura panggil Haiyan dengan lembut. Pantas Orkid berpaling dengan senyuman nipis.

Dah cinta hati panggil takkan tak pandang korang ada ? Takde lemah masalahnya author pun takde .

Sudikah awak jadi menjadi sehidup semati saya tanya Haiyan sambil memegang sebuah kotak kecil berwarna merah.

Erm saya tak nak ....





Qusyairi's PrideWhere stories live. Discover now