SHC-10

5 0 0
                                    

Sayang bangun solat subuh ujar Haiyan dengan mamai lalu bangun untuk mandi.
Saya tak boleh solat ujar Orkid lalu sambung tidur membuat kan Haiyan tergelak kecil.

Ok sayang tidur lah ujar Haiyan lalu bergerak untuk solat. Masak apa tu bonda tanya Haiyan apabila melihat

Datin Aryana sedang memegang senduk. Nasi goreng ... Bonda malas nak masak banyak banyak sebab sarapan .

Haiyan pergi panggil yang lain sekali ujar Datin Aryana lalu mencedok Nasi goreng dari dalam kuali. Haiyan naik keatas lalu mengetuk pintu bilik mummy nya dan terakhir Luqman dan Darel liat betul nak bangun.

Oi anak teruna bangun lambat jerit Haiyan sambil bercekak pinggang melihat Darel yang sedang memeluk bantal golek yang tidur di bawah buas.

Manakala Luqman sudah mandi, Rajin kan Luqman btw dua dua redflag.

Buas betul tidur ni kalau bagitau mak kau uish mahu kena tibai ujar Haiyan lalu menyuruh Luqman mengejutkan Darel.

Haiyan berlari untuk berjumpa isteri tercintahh. Sayang jom makan pastu kita jalan jalan kat sawah kejut Haiyan sambil menggoyangkan  lembut tubuh ramping Orkid.

Assalamualaikum beri seorang wanita,
waalaikumussalam KAK TASNEEM jerit Orkid lalu menarik tangan Tasneem duduk di kerusi makan.

Assalamualaikum bonda, Walid mummy daddy and semua kat sini maaf Tasneem balik tak bagi tahu ujar Tasneem lalu mengusap perut nya yang besar itu.

Semua memandang kearah Ayyadh sayu kehilangan ayah di umur 5 tahun bukan mudah.

Kedengaran bunyi seorang turun dari atas bukan sorang tapi duo. UNCLE LUQMANN jerit Ayyadh lalu memeluk tubuh Luqman.

Membuatkan Luqman mengukir senyuman manis. Ya anak buah kesayangan uncle ni, kenapa tak cakap nak balik tanya Luqman lalu tersenyum kecil kepada kakak iparnya.

Mama ni lah tiba tiba je ngadu Ayyadh pada Luqman. Jikalau Haiyan ada kerja Luqman yang akan menghantar Ayyadh ke tadika.

Ni siapa tanya Ayyadh lalu menunjuk kearah seorang lelaki sebaya Haiyan.
Ni kawan uncle Haiyan ujar Haiyan yang  baru turun.

Selamat pengantin baru Orkid dan Haiyan ujar Tasneem dengan senyuman nipis. Wanita pilihan abangnya tidak salah memang baik, wanita itu yang selalu membantunya membuat assignment di universiti dulu.

Sekarang dah berapa bulan? Tanya Dato Osman lalu duduk di sebelah Dato Nik Hassan.

8 bulan dah Walid bila bila masa je boleh meletup ujar Tasneem mendapat tawa hangat dari mereka.

yadh rindu papa gumam Ayyadh namun masih dapat didengari oleh mereka. Membuatkan suasana yang riuh itu bertukar sendu.

Ayyadh ada kitaorang ujar Orkid lalu memeluk tubuh Ayyadh. Ayyadh ada tokdy, tokmy , nenek , atok uncle Luqman. Uncle Haiyan Aunty orkid semua ada dengan Ayyadh dan ibu Ayyadh.

Ayyadh melakarkan senyuman pahit ya dia rindu papa nya yang selalu menghantar nya ke sekolah mahupun mengambil.

Hallo uncle ujar Ayyadh lalu memandang tajam iris kelabu Darel. Saya Nik Ayyadh Taufiq.

Me? I'm Tengku Darel Hazim ujar Darel beku, namun Ayyadh hanya beriak biasa.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 12 hours ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Qusyairi's PrideWhere stories live. Discover now