(I detta kapitlet har Josef och Alex en hemlig relation med varandra sedan en tid tillbaka. Det är fortfarande mycket tidigt och ingen annan vet om det. Det handlar för det mesta om ren passion, men självklart finns det underliggande starka känslor där också. Om man inte gillar att läsa om den romantiska sidan av Jolex så ska man DEFINITIVT skippa denna delen lol)
Kopieringsrummet 11.00 Måndag
Det är måndag och alla på kontoret verkar vara ganska trötta efter helgen som varit... Alla utom Alex och Josef. När det var dags att åka hem i fredags hade Josef bett Alex sticka hem och packa en väska eftersom han hade en överraskning till henne... Alex är inte ett jättestort fan av överraskningar i vanliga fall, men det är svårt att säga nej till Josef. Det visade sig att Josef hade bokat in dem på Villa Ro som är ett spa som hade en betydande roll i en av deras mordutredningar för ett tag sedan. Då hade Josef skämtat om att de skulle boka in sig på en romantisk weekend, och eftersom de har inlett någon slags relation nu tyckte Josef det var på tiden att de faktiskt åkte dit!
Alex är ensam i kopieringsrummet och väntar på att hennes kopior ska bli färdiga. Tankarna färdas snabbt tillbaka till helgen som varit och hon ler stort för sig själv. Det är egentligen konstigt att hon har så mycket energi som hon har idag, med tanke på hur lite sömn de faktiskt fick i helgen, hon och Josef... Minnena från helgen får henne att rodna, och hon tackar omständigheterna för att hon är ensam i rummet. Plötsligt väcks hon ur sina dagdrömmar när dörren öppnas och hon vänder sig snabbt om för att se vem som kommit in. Leendet blir om möjligt ännu bredare när det visar sig vara Josefs snälla, trygga blåa ögon som möter hennes lysande gröna. Han ger henne ett brett leende tillbaka innan han snabbt sticker ut huvudet i korridoren för att försäkra sig om att ingen annan är på väg mot kopieringsrummet eftersom det inte går att låsa dörren. När kusten är klar stänger han försiktigt dörren och går långsamt fram mot henne med ett sexigt leende på läpparna. Alex känner hur knäna nästan viker sig under henne, och hon backar in mot kopiatorn i takt med att han kommer allt närmare. Om hennes rodnad var illa förut, vill hon inte ens veta hur det är nu.
Josef placerar försiktigt sina händer på hennes höfter samtidigt som hennes händer greppar tag hårdare i kopiatorn bakom sig för att inte riskera att falla ihop av upphetsning. Han lägger direkt märket till hennes rodnad och det hoppar till lite av spänning i hans maggrop. Undrar om hon också tänker på helgens äventyr? Tänker Josef och böjer sig fram för att viska i hennes öra. "Du glömde en sak i min resväska i helgen" Viskar han tyst nära hennes öra och hon måste kväva ett stön när hans läppar plötsligt placerar en mjuk kyss på hennes hals precis under örsnibben. Sedan tar han tag i hennes ena hand från kopiatorn och lägger något mjukt i hennes handflata, innan han sluter hennes fingrar runt objektet. Han står fortfarande nära med ansiktet tryckt mot hennes hals, vilket gör att hon inte kan se objektet i sin hand ännu, men hon anar vad det kan vara... Hon trycker försiktigt undan honom lite för att kolla ner i sin handflata och där möts hon av sina nya spetstrosor som hon köpt här om veckan och letat efter ända sedan de kom hem från Villa Ro igår morse.
Alex flämtar till och stoppar snabbt ner trosorna i bakfickan på sina jeans innan hon tittar strängt på honom. Däremot kan Josef se att hon kämpar med att hålla tillbaka ett brett leende. "Josef, vi är på kontoret!" Viskväser hon mot honom och han skrattar lite lätt innan hans händer finner hennes höfter igen. "Du kunde inte ha gett mig dem när vi kommer hem sen?" Nu ler hon också och virar sina armar runt hans hals för att dra honom tätare intill sig. Deras andetag synkas och blir djupare i takt med att deras blickar flackar mellan varandras ögon och läppar. Just som deras ögon sluts och deras halvöppna munnar ska mötas, hörs ett ljud utifrån korridoren och Josef flyger skräckslaget bakåt samtidigt som Alex vänder sig mot kopiatorn för att dölja sitt illröda ansikte. Dörren öppnas och in kommer Martin leende med några papper i handen. "Oj här var det trångt! Hej Josef, jag hann aldrig hälsa på dig imorse!" Martin ler åt Josef som ler tillbaka och hoppas på att han inte ska märka hur häftigt han andas. "Tjenare! Nej men nu ska jag ut och jobba lite! Tack för informationen Alex, hoppas att min input kan vara till hjälp!" Säger Josef och ger Alex en diskret blinkning innan han försvinner ut från rummet och lämnar henne ensam med Martin...
YOU ARE READING
Alex och Josef på kontoret
FanfictionI Beck-filmerna får vi en inblick på hur det är för Beckgruppen under pågående utredningar, med andra ord: Det är mycket action! Hur ser det ut mellan utredningarna? Hur är det "helt vanliga" kontorsarbetet? Mötena i fikarummet, skämten i korridorer...