Hanna mengambil IPhonenya yang berada dalam poket seluarnya . Dia berniat untuk memberitahu Khai tentang apa yang terjadi tadi .
Sungguh tidak dia sangka benda yang sama akan terjadi Khai dijodohkan , dan dia juga dijodohkan . Tertekan dia dibuatnya apabila hubungan tidak direstui oleh kedua - dua keluarga , namun mungkin ada sebab disebelik semua ini . Tanpa melengah dia mendail nombor Khai satu deringan , dua deringan TUP"Hello?" - Khareena yang dikenali sebagai bakal isteri Khai atau lebih mudah sepupu Khai . Khai dijodohkan dengan sepupunya .
"Khai?" panggil Hanna , pelik takkan suara Khai , macam suara perempuan
"Ohh , Khai tengah mandi who's you ? Kenapa cari dia ?" - Khareena
"WHAT MANDI ?! , habistu kau buat apa dengan phone dia ? i'm his girlfriend !" Tegas Hanna dengan terkejutnya
"Oh HAHA , you la yang Khai tergila gila kan tu ?" - Khareena
"Whatever , ni apahal phone Khai boleh ada dengan kau ?" - Hanna , masih tidak puas hati kerana soalannya tidak dibalas
"HAHAHA , funny girl , his my future husband , i kan menantu pilihan family , you lupa ke ? Gila bayang lagi erk ?" - Khareena
Hanna tidak membalas , hanya diam , kini dia rasa seperti mahu membaling phonenya ke dinding .
"Bisu dah ?" - Khareena
"Kau tak payah nak berangan boleh dapat dia la , sedar diri family dia tak pernah setuju and terima kau , lainla macam aku , menanti pilihan . HAHAHAHAH uuu - KhareenaTUP TUP TUP
Hanna menutup panggilan , tidak mampu lagi dia bercakap dengan perempuan tu .Dia berbaring di atas katil miliknya , banyak soalan yang bermain di fikiran sekarang .
Ting ! - Notification masuk . Tidak lama Hanna memandang skrin IPhonenya , lalu dia membuka lock dengan memasukkan password . Memandang mesej yang dia terima itu , hatinya hancur , hanya dia yang rasa . Dia tidak tahu hendak percaya atau tidak .
-For your information , kalau Khai betul betul sayangkan kau , dia takkan rela tidur sebilik dengan aku . Khai ♡︎
-Cukuplah berangan ya , aku akan pastikan kau takkan dapat kahwin dengan dia , lagipun kitaorang dah...
Khai ♡︎
Jelas Khareena menggunakan phone Khai untuk menghantar mesej iniTing ! satu lagi notification masuk
'Kitaorang hampir mandi sekali tau tadi , jangan jealous uu ! khai ♡︎Mata Hanna sudah berkaca dengan air mata yang hendak mengalir , "Sampai hati awak Khai" - Katanya pada diri sendiri dengan suara yang sebak .
Siapa tidak sedih orang yang kita sayang sanggup buat kita macamni , dahlah tak direstu oleh kedua dua keluarga , dia pula dengan rela terima orang lain tanpa pengetahuan , lagilah sakit , arghh penat . Akhirnya dia terlelap dek kerana penat dengan dugaan yang menimpanya sekarang .
YOU ARE READING
Hael Aaric's Precious
ActionYa memang benar yang dikata orang , jika jodoh milik mereka lari kehujung dunia sekalipun tetap akan bertemu . Kisah mereka bermula kerana dijodohkan oleh kedua orang tua mereka . Namun Hanna sudah mempunyai kekasih hati . Dengan itu dia tidak pern...