ikinci mum - arayış

2 0 0
                                    

Mehmet Güreli – Kimse Bilmez

🎞️

Çünkü insan, insana insanlık yapmaz; ne komiktir ki insan, hiç kimseye hiçbir şeye insanlık yapmaz. İnsanlığını unutmuş medeniyetten yoksun kalmış birer et parçasından öteye geçemez, zaten medeniyet dediğimiz şey de tek dişi kalmış bir canavardır fazlası değildir.

 İnsanlığını unutmuş medeniyetten yoksun kalmış birer et parçasından öteye geçemez, zaten medeniyet dediğimiz şey de tek dişi kalmış bir canavardır fazlası değildir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

MUMLAR MEZARLIĞI

İKİNCİ MUM

"ARAYIŞ"


🕯

         "Sayın Savcı'm," diye otopsideki bulguları anlatmaya başlayan Serkan'a doğru çevirdim kafamı uzun zamandır diktiğim cesetten gözlerimi kaldırarak. "Tarafımdan gerçekleştirilen otopsi sonucunda elde ettiğim bulguları sizinle paylaşmak isterim. Hanımefendi dün akşam saatlerinde yaklaşık 06:00 sularında tek bir kurşunla sırtından vurularak öldürülmüş.

Ellilerinin başlarında olduğunu düşünüyoruz. Herhangi bir darp, yara veya boğuşma izi tespit edilmedi. Kalp, akciğerler, karaciğer, böbrekler, beyin gibi organlarda herhangi bir patoloji de saptanmadı. Organlarında da herhangi bir yaralanma ve anormallik tespit edilmedi. Oldukça sağlıklı bir kadınmış,"

Kafasını sola sağa acıyan gözlerle salladı. "Merminin durumuna gelirsek, kurşun deliği göğsün sağ tarafında sırttan girmiş ve iç organlara, akciğere ulaşarak ölüme sebep olduğunu gösteriyor. Toksikolojiden gelenlere göre de herhangi bir alkol, uyuşturucu veyahut toksik madde de bulunmuyormuş kanında. Yani, ölüm nedeni: Göğsünün sağ tarafına yapılan ateş sonucunda gelişen iç kanama ve akciğer hasarı.  Cesedin üzerinde darp izine rastlanmamış olup ölüm, ateşli silahla yapılan saldırı sonucu meydana gelmiştir."

Derince iç geçirirken bana doğru uzattığı evrakta anlattıklarının adli tutanağa dökülmüş hâlinde gözlerimi hızlıca gezdirdim, hiçbir eksik olmadığını gördüğümde ceketimin yakasında bulunan kaleme uzanıp adımın altına imzamı attım. Geriye henüz kriminalden gelmesi gereken tutanaklar kalmıştı, onlar da geldiğinde en azından kurşun ve cinayet aleti olan silah hakkında biraz olsun bilgi edinebilecektik.

O zamana kadar, kimlik tespiti üzerine odaklanmamız ve hanımefendinin yakınlarının ifadelerine başvurulmalıydı. Alkın'la bunlar üzerine konuşmuş olsak da aklım, orada— o mumda kalmıştı ve düşünmeden de edemiyordum bir türlü. Yıllar sonra, yıllar sonra tam olarak beni bulmuştu; her an alevlenmeye hazır çakılmak üzere olan kibrit çöpüne gelmişti, bir kere daha kırmızı mum benim avuçlarımda kalmıştı.

"Tamamdır Serkan, bir şey olursa Alkın'a ulaşırsın," diye mırıldanarak geriye doğru adımladım ve gözlerimi son kez etrafta gezdirdim içimin ürperdiğini hissederek. Bu ürperti, otopsi odasından kaynaklanmıyordu yalnız, mumların düşünceleri bile bana bu soğukluğu vermeye yetiyordu.

Mumlar MezarlığıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin