NSHLL | 06 ☁️📸

25 9 7
                                    

☁️📸H A P P Y  R E A D I N G📸☁️

JERITAN Sabrina bergema didalam bilik tidurnya. Sabrina terbangun dari tidurnya dengan dada turun naik. Tercungap-cungap dia mengambil nafas. Dia memerhati keadaan sekeliling bilik tidurnya.

Sabrina mengerling jam yang berada di tepi katil. Jam menunjukkan pukul 4 :30 pagi. Jadi dah nak masuk waktu subuh. Sabrina menghela nafas panjang. Kenapa dia mimpikan Asrina dan kenapa dalam mimpinya masih sama, mimpi Asrina kena langgar.

Kenapa mimpi Asrina masih menghantui hidupnya bertahun-tahun. Apa yang Asrina cuba sampaikan sesuatu dalam mimpinya. Kenapa dia masih tidak dapat tangkap apa yang Asrina cuba sampaikan.

Letih fikirannya cuba memikir apa yang Asrina cuba sampai sesuatu dalam mimpinya.

Klik!

Pintu bilik tidur Sabrina dibuka dari luar. Muncul budak comel dihadapan pintu bilik Sabrina. Baby Aulia berdiri di hadapan Sabrina dengan patung beruang ditangannya. Sabrina memberi senyuman kecil ke baby Aulia.

"Come here"

"Sini dengan mummy Sab." panggil Sabrina dengan menepuk pehanya perlahan

Baby Aulia berjalan mendekat kearah Sabrina. Dia memanjat katil Sabrina lalu melabuhkan punggungnya diatas riba Sabrina.

Sabrina memusingkan badan baby Aulia menghadap dirinya. Tangan baby Aulia memeluk erat pinggang Sabrina dan menyebam mukanya didada Sabrina. Sabrina membalas pelukan baby Aulia lalu mengucup sekilas dahi baby Aulia.

"Baby Aulia terjaga dari tidur? baby Aulia tak boleh tidur ye?" tanya Sabrina sambil mengusap badan baby Aulia

Baby Aulia mengangkat kepala dan memandang wajah Sabrina lalu menggelengkan kepala. Tangan baby Aulia naik mengusap pipi putih mulus Sabrina.

"Baby Aulia terjaga sebab dengar mummy Sab menjerit. Mummy Sab sakit ye? sebab tu mummy Sab menangis." jawab baby Aulia sedih, tangannya masih dipipi Sabrina

Sabrina terdiam dan merenung wajah sedih baby Aulia. Dia menjerit kuat sangat ke sampai dia ganggu baby Aulia tidur. Kesian baby Aulia terbangun gara-gara dia.

"Mummy Sab minta maaf sebab mummy Sab ganggu baby Aulia tidur. Maafkan mummy Sab ye? mummy Sab tak menangis lah ni mata masuk habuk" kata Sabrina dengan bersalah dan menatap mata cantik baby Aulia

Baby Aulia menggeleng keras

"Mummy Sab tak ganggu baby Aulia tidur pun. Baby Aulia terjaga sebab nak tidur dengan mummy Sab. Mummy Sab tak ada salah pun, baby Aulia yang ada salah sebab buat mummy Sab penat semalam. Baby Aulia minta maaf ye mummy Sab"

Sabrina menahan sebak didada dan menahan air mata dari terus keluar. Kenapa baby Aulia selalu mengingatkan dia pada Asrina. Wajah baby Aulia sama macam wajah Asrina. Mungkin sebab tu dia selalu teringat dan mimpikan Asrina. Dia rindukan Asrina, dia nak Asrina sentiasa ada dengan dia tapi Asrina pergi dulu tanpa dapat izin dari dia. Asrina cuma tinggalkan baby Aulia yang mirip dengan mukanya. Dia takut jika suatu hari nanti baby Aulia juga tinggalkan dia macam mana Asrina tinggalkan dia.

"No! baby Aulia tak ada salah pun dengan mummy Sab. Mummy Sab penat sebab bekerja bukan sebab penat layan baby Aulia. Tak nak cakap macam tu"

"Mummy Sab sayangkan baby Aulia. Janji dengan mummy Sab yang baby Aulia tak akan tinggal mummy Sab sampai bila-bila" ucap Sabrina sebak

"Baby Aulia pun sayang mummy Sab sangat-sangat. Baby Aulia janji, mummy Sab pun janji jangan tinggalkan baby Aulia juga tau" baby Aulia mengucup pipi Sabrina bertubi-tubi

Air mata Sabrina mengalir jatuh dipipi. Dia tidak dapat tahan sebak didada. Dia teringat semua kenangan dan janji manis Asrina padanya. Kenapa Asrina mungkir semua janjinya pada Sabrina.

"Ish! mummy Sab jangan lah menangis nanti baby Aulia ikut menangis sekali. Nanti mata mummy Sab sakit. Kalau ada uncle Riwan mesti best. Uncle Riwan boleh tolong lapkan air mata mummy Sab. Macam uncle Riwan lap air mata baby Aulia dekat taman semalam"

Tersentak Sabrina mendengar nama Riduwan dari mulut baby Aulia. Tapi betul dia perlukan Riduwan dalam hidupnya. Dia rasa Riduwan lelaki yang mampu sembuhkan semua luka dan traumanya. Dia harap sangat Riduwan jodoh dia sampai bila-bila.

"Dah, jom tidur. Esok mummy Sab nak hantar baby Aulia dekat daddy pastu mummy Sab nak bekerja. Kalau mummy Sab tak pergi kerja nanti kena marah dengan boss mummy Sab"

Baby Aulia memuncungkan bibirnya lalu mengangguk. Dia berbaring disebelah Sabrina. Baby Aulia memeluk erat pinggang Sabrina

"Good night mummy Sab, jangan lupa mimpikan baby Aulia dengan uncle Riwan tau" ucap baby Aulia sambil mengucup pipi Sabrina

Sabrina tergelak kecil dan mengangguk.

"Good night too sayang. Jangan lupa mimpikan mummy Sab juga"

Sabrina mengucup dahi baby Aulia lalu memejamkan matanya. Tak sampai berapa minit terdengar dengkuran kecil dari mulut Sabrina.

TBC

Nur Sabrina : His last Love | HIATUSWhere stories live. Discover now