PERKENALAN

10 1 1
                                    

1. Amira Zulaikha

Umur: 16 tahun

Penampilan: Amira berambut lurus panjang dan suka mengikatnya dalam bentuk ponytail. Dia mempunyai mata coklat yang lembut dan senyuman yang manis, tetapi jarang kelihatan kerana sifat pemalunya.

Perwatakan: Seorang yang rajin, bertanggungjawab, dan agak pemalu. Dia lebih suka menghabiskan masa di perpustakaan berbanding bersosial. Walaupun kelihatan lemah lembut, Amira mempunyai semangat yang kuat dan prinsip yang teguh. Dia sentiasa berusaha memberikan yang terbaik dalam apa sahaja yang dilakukannya.

Minat: Suka membaca novel, bermain piano, dan sangat minat dalam bidang seni lukis. Amira bercita-cita untuk menjadi pelukis terkenal satu hari nanti.

Kelemahan: Amira mudah rasa ragu-ragu dengan dirinya sendiri, terutamanya bila melibatkan perasaan atau orang yang dia suka.

Latar Belakang: Amira berasal daripada keluarga yang sederhana, dan dia amat menghormati ibu bapanya yang bekerja keras untuk membesarkannya.

2. Daniel Iqbal

Umur: 17 tahun

Penampilan: Daniel berambut hitam tebal dengan gaya messy yang menawan. Dia tinggi, berbadan atletik kerana aktif dalam sukan, dan sering memakai jaket kulit atau hoodie yang membuatnya kelihatan lebih 'cool'.

Perwatakan: Seorang pelajar yang terkenal dengan sikap ceria dan suka mengusik, tetapi di sebalik sikapnya itu, dia mempunyai hati yang baik. Daniel kadang-kadang kelihatan seperti tidak serius, tetapi apabila sesuatu perkara penting, dia boleh menjadi sangat bertanggungjawab.

Minat: Suka bermain gitar, bermain bola sepak, dan pandai menulis lirik lagu. Dia bermimpi untuk menjadi seorang pemuzik terkenal, walaupun sering menyembunyikan minat ini daripada rakan-rakannya.

Kelemahan: Dia sering keliru dengan perasaannya sendiri dan takut menunjukkan sisi lemah kepada orang lain. Daniel juga selalu rasa dia perlu memenuhi jangkaan orang di sekelilingnya.

Latar Belakang: Daniel berasal daripada keluarga yang agak berada, tetapi dia jarang merasa dekat dengan keluarganya kerana ibu bapanya sibuk dengan urusan perniagaan.

3. Farah Aisyah (Watak Sokongan)

Umur: 16 tahun

Penampilan: Farah berambut ikal berwarna coklat gelap, dan dia suka bergaya dengan pakaian yang trendy. Matanya besar dan cerah, penuh keyakinan.

Perwatakan: Seorang yang periang, yakin dengan diri sendiri, dan sangat pandai bersosial. Dia suka menolong orang, tetapi boleh menjadi sedikit manipulatif jika dia mahukan sesuatu.

Minat: Aktif dalam kelab tarian sekolah dan sangat suka mencuba fesyen baharu. Dia juga pandai melukis, menjadikan dia pesaing Amira dalam pertandingan tahunan.

Kelemahan: Farah mudah cemburu, dan kadangkala, dia sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan perhatian yang diinginkannya.

CINTA yang TAK PASTIWhere stories live. Discover now