Hi korang maaf laa kalau author dah lama tak update busy sikit..terima kasih yang masih menunggu hihi❤️
Chapter kali ni author saja nak luahkan kat korang,sakitnya bila kita tak dapat nak luah sepenuhnya apa kita rasa pada orang lain..hanya mampu pendam didalam hati.😔
Kayraliana17
AKU DAN DIA [2]Di kedai
Sarah selalunya akan buka kedai jam 5 ptg dan akan tutup pada 1 pagi.tapi sarah akan datang awal sebelum waktu kedai dibuka.sebab nak siap-siapkan barang-barang masakkan.walaupun sarah ada pekerja tapi tak boleh harapkan sepenuhnya pada pekerja kita boss kena jugak turun buat apa patut..
Diana pula akan datang lewat sikit sebab lepas dia habis kerja baru Diana akan ke kedai.biasanya Sarah akan suruh Diana balik rumah terlebih dulu, bersihkan diri baru ke kedai.
Diana ni memang kuat kerja,suka berniaga memang minat Diana dari dulu.tapi sekarang tak sangka dapat bisnes sama-sama dengan cinta hati.makin semangat laa nak cari duit.
Sarah biasa akan duduk di cashier. Jadi setiap customer yang repeat Sarah dan cam muka sorang-sorang.baik lelaki atau perempuan.
Sejak kedai kami buka Sarah perasaan ada sorang mamat ni selalu sangat datang ke kedai kiteorg tau.kadang-kadang sorang kadang dengan kawan.tapi dia memang kerap datang.pastu akan lepak lama kat kedai.Sarah perasan dia selalu tengok-tengok Sarah dari jauh.
Sarah mula laa tak selesa bila dipandang macam tu kan.jadi Sarah buat-buat la busy main fon ke apa.benci betul la bila di perhatikan macam ni .tapi sarah lega la dia takada nak tegur-tegur ke apa.Jujur Sarah malas bila customer yang acah ² nak ajak borak ni..
Bila tengok jee perempuan mula la gatal nak try lagi-lagi lelaki.kadang-kadang terpaksa layankan je tapi nak lebih memang tak laa.
Satu hari tu mamat yang Sarah cerita tu datang lagi..apa kata Sarah namakan dia ni Faiz.. ok faiz datang kali ni dia dah berani nak tegur-tegur Sarah macam mula nak ajak borak laa..
Bila Faiz ni dah siap makan semua dia datang ke cashier untuk bayar..
Tengah Faiz berjalan menuju ke kaunter dia dah berikan senyum terpaling manis pada Sarah.lalu Sarah membalas dengan senyum kerana sudah melihatnya jadi terpaksa la..
Faiz ni boleh dikata kan handsome tinggi putih dan sado sedikit.Tapi Sarah memang bukan senang-senang nak jatuh hati.
"Awak saya nak bayar, berapa ye ??soal faiz
"ok awak..semua sekali rm 22 jawap sarah
Faiz lalu memberi duit ke pada Sarah.
"Terima kasih ucap Sarah
"Sama-sama ²
"Saya memang selalu ke sini kata Faiz
tiberrrrrr 🙄
"ohh yeke selalu? makanan ok sedap tak? soal sarah pada Faiz..Padahal memang Sarah tahu Faiz selalu dtg saja ² buat terkejut haha🤣
"Yee awak selalu, takkan awak tak perasan saya ??soal Faiz.. Alhamdulillah semua sedap-sedap jawap Fiaz
Alamak mamat ni soalan pun dalam hati sarah..
"Mungkin ramai sangat customer jadi saya tak perasan maaf yee "syukur laa sedap terima kasih..jawap sarah
"Kalau saya boleh tahu nama awak apa?
"Aduhh bila nak bla mamat ni..dah makan balik la bebel Sarah dalam hati..😓