7.

1 0 0
                                    


Loro Halftan, a város seregében a „Baltások" néven elhíresült csapatokat irányította, közel száz főt. Nem volt kifejezetten nagy szava a háború stratégiai oldalán, viszont elkötelezett harcos volt, az összes emberével együtt.

- Biztos nem. – mondta végül, pár perc némaság után. – Itt van rám szükség. Persze, tudom én, élőholtak. Egyet legyőzünk, jön helyette kettő. Hiába pakoljuk körbe a várfalat sáncokkal, lándzsákkal meg karókkal. Hiába van száraz árok, és hiába öntjük le őket gyúlékony anyagokkal. Mi híján vagyunk az alapanyagoknak. Ő nem. Szóval itt kell lennem, hogy megvédjem a várost, a lakosait, és támogassam az embereim.

- Tud valamit egy Arathmor nevű helyről? – kérdezte Sorgjall összefont kezekkel.

Loro a fejét ingatta.

- Nem rémlik. De van a városban egy töpre térképkészítő. Él-hal a munkájáért, és számos vidéket megjárt. Ha valaki, akkor ő segíthet ez ügyben.

Megköszöntük az együttműködést, s eljöttünk.

- Miért nem győzted meg őt, hogy jöjjön velünk? – kérdeztem Sargjoll-t.

- Mert igaza van. Nem vonhatunk el a szükségesnél több erőt. Ráadásul kapitányként nem hagyhatja itt az övéit. Nem lett volna szerencsés letörnöm az akaratát, hogy velünk jöjjön.

Visszatértünk Corwin herceghez, hogy közöljük, összeállt a kompánia, s következő nap útra kelünk, vissza Myr Grimdar-ba.

Aznap alaposan felkészültünk az útra. Ki a fegyvereit élesítette, ki varázsfőzeteket pakolt kis rekeszekbe, ki pedig, őrült vigyorral helyezte kéz közelbe a pisztolyba való vasgolyókat. Sorgjall is elment, s csak hosszú idő múlva bukkant fel újra, kezében egy tekerccsel.

- Myr térképe. Van pár mellékút, amelyen észrevétlenül bejuthatunk a városba.

- Honnét van? – érdeklődtem.

- A törptől, akit Loro ajánlott. Sokféle térképe volt, de Arathmor-ról egy sem.

- És tudott mondani róla valamit?

Sorgjall biccentett.

- A fene beléd, akarathajlító! – böffent oda Heskell. – Ne kelljen már mindent harapófogóval kiszedni belőled! Mit mondott a feles?

- Sok rémmese terjeng róla. Állítólag mindenféle elmondhatatlan bestia járja Arathmor utcáit, lakatlan házait. A sok elbeszélés és leírás alapján, a törpe úgy gondolja, hogy nincs fizikai helyzete a városnak, ezért lehet a világ különféle pontjairól odajutni.

- Ezt nem értem. – tárta szét a karját Heskell.

- Ez a térképkészítő mesterek szent grálja, ha a városról tudnának térképet rajzolni, de ez eddig nem sikerült. Mert Arathmor nem egy konkrét város... Arathmor egy létsík.

A Halál csarnokába lépveWhere stories live. Discover now