Ilahi bakis acisi.
Umay sabah okul icin erkenden kalkmis, gunluk islerini hallettikten sonra okula dogru yurumeye baslamisti. Aklinda hala ayni soru vardi. Sarisin cidden Emir'in dedigi gibi zorba miydi?
Fakat dun o kiz Umay'a cok tatli gelmisdi. Aklinda ki dusuncelerden susturmaya calisti. Zaten ona ne ki? O kiz onun hicbirseyiydi, sadece, Umay merakli bir kizdi. Simarik denilen kizin ona bu sekilde davranmasi biraz garibine gitmisti. Her halde bosluguna gelmisdir diye dusundu.
Okulun onunde onu bekleyen Emir'i gorur gormez ona dogru kosmaya basladi Umay. Emir'in sirtina atladiginda gulusmeye basladilar. Umay eglenirken 1 cift gozun ona baktigindan habersizdi.
Evet bu o sarisin kizdi.
Emir ve Umay cocukluk arkadasiydi. Gotleri boklu bezle piti piti yuruduklerinden beri bir birlerini taniyorlardi. Umay Emir'i bi abi olarak benimsemisdi. Emir'de ayni sekilde Umay'i kardesi gibi sevip kollardi. Ona hep cocukluktan beri Cilli derdi.
Emir ve Umay okula girerken sarisin arkalarindan bakarak kalmis ve arkadaslariyla sohbet etmeye basladi. Sarisin'in bu burnu havadaliginin kaynagi babasiydi. Babasi okul sahibiydi, bunu cogu kisi bilmiyo aslinda. Yakin cevresi ve gercekten onun hakkinda ogrenmek isteyen bir kac kisi.
Sarisin arkadas grubunda ki herkesle arasi o kadar iyi degildi tabii ki. Sevmedigi bi kac kisi vardi elbet. Fakat aileleri okula yuklu miktarda bagis yaptiklari icin onlari gruptan uzaklastiramiyordu. Bunu babasi istemisti, fakat o cocuklarin ona karsi tek bir saygisizliklarinda direkt okuldan attirirdi. Bu cocuklar cidden cok agir zorbaydilar. Cetenin basinda sarisin ola bilirdi, fakat sarisin herkesin bildigi gibi zorba degildi. Sadece ona saygisizlik yapanlari zorbalar, gereken cezayi verirdi.
Tek yakin arkadasi Nese'ydi. Nese gercekten ismi gibi Nese'li bir kizdi. O da sarisin gibi bir zorba degildi, sadece hakedeni zorbalardilar. Nese'yle lisenin ilk zamanlarinda tanismislardi. Sarisin her zaman yuz ters bir yuz ifadesiyle gezinirdi. Onu gulerken sadece arkadaslariyla muhabbet ederken gore bilirdin.
Fakat Umay'in sarisina carptigi gun sarisin ne oldu bilmiyordu her dey bi anda oluvermis. Kelimeler agzindan dokulmustu. Umay'da Sarisini ceken biseyler vardi ama tam olarak ne oldugunu kestiremiyordu. Bu konuyu Nese'ylede konusmustu. Arkadasi da anlamamisdi. Umay'in o gun sarisina carpip, ozur dileyip, dosyalari toplamasinda ona yardim etmesi cok hosuna gitmisti. Icinden ne kadarda tatli diye gecirmisti. Umay gittiginde bile arkasindan baka kalmisti.
Sarisin Umay'la konusmak istiyordu. Neden bilmiyordu ama dusunuyordu, belkide bu onlarin arkadas olmasi icin bir isaretdi?
*^*
Sarisin mudur'un odasinin karsisina gecip kayipiyi tiklattiktan sonra iceri gecti. Mudur bey onu gorur gormez ayaga kalkmisti.
"Buyur kizim ne istemistin?" Sarisin masaya yaklasip, masanin onunde ki sandalyelere oturdu. Mudur bey de oturdugunda sarisin konusmaya basladi.
"Bana 12 ler de Umay'in soyadini bulup soyler misiniz rica etsem?" Mudur bey hemen kafa sallayip dosyalari karistirmaya basladi.
"Biliyorsun, Umay sadece tek kisi olmayada bilir. Okulumuz buyuk bir okul o yuzden bir kac tane Umay olucak." Sarisin kafa salladi. Elbette biliyordu. Ustun stalk yeteneklerini konusturarak aradigi Umay'i bulmaya calisicakti. Neden bunu yaptigini oda bilmiyordu. Sadece yapiyordu iste.
Mudur bey 12 lerde tum Umay'lari listesini vermisti. Cok degil 4 kisi vardi sadece. Tesekkur ettikten sonra sinifa dogru ilerledi. Simdi sadece okulun bitmesini beklemeliydi.