Epilogue

1K 34 7
                                    

Senah: Cite sini habis sinilah kak.. apa yg akak ckp tu mmg betol la

Fatin: Akak agak dah.. akak nampak selalu dia dtg masa laki ko takde

Senah: 😔 Maaflah kak kalau akak tak selesa. Maklomlah kita ni berjiran. Tak sedap pulak hati ni bila tekaan akak tu betol. Tadi akak ckp akak pun sama? Akak ada skandal dengan anak sedara gak ke?

Fatin: Eh taklah. Tapi mahram jugaklah cam Senah.

Senah: Akak ngan Amin ke?

Fatin: hihi iye 😷

Senah: Amboi kak. Kalau si Amin tu anak Nah kak.. silap2 Nah pun 2X5 je kak.. 😆

Senah: Hensem. Kerja baguih. Bujang. Eh dia tak nak kawin ke kak?

Fatin: Entahlah Nah.. Pernah gak akak suroh dia kawen. Akak sedar akak ni dah tua Nah. Tapi dia tak nak. Katanya nak jaga akak sampai bila2 Nah..

Senah: Alahai sweetnya 😍 Amin tu berapa umor dia kak?

Fatin: Taon ni dia 43 Nah...

Senah: Ohhh... Dia lebih muda 3 tahun dari Senah je rupanya.. ingatkan dia sebaya anak sedara Nah..

Fatin: Oohhh.. ko dah 46 tahun rupanya ye Senah... Berapa lak umor anak sedara ko tu Senah?

Senah: 28 kak.. dah ada anak dua orang.. kita orang baru 2 tahon skandal kak.

Senah: segan je saya mengaku betul2 kat akak

Fatin: Alah apalah yg ko segan kat akak ni Senah... akak tak kisah pun Nah... kiranya beza ko dengan anak sedara ko ni... mmm... 18 taon la.. samalah macam akak dengan si Amin tu Nah oii.. 😂

Senah: Laaa... ye ke? Kebetulan.. kiranya akak ni skrg... 61 tahon ye kak?

Fatin: Iye Nah.. dah tua dah akak ni Nah..

Senah: Ishh macam tak percaya lak akak dah 61 tahon. Nampak macam awal 50-an..

Fatin: Alah ade ade aje ko ni Nah.. malu akak ko ckp akak yg dah ganyut ni muda camtu

Senah: Betol kak.. ye yelah saya ingat akak ni tak jaoh umur dgn saya. Dah 61 tahon rupanya. Pandai si Amin tu jaga akak ye

Fatin: Biasalah Nah... Dah namanya sayang.. semua produk akak dialah yg support.. vitamin utk akak je penuh kabinet dapor tu..

Senah: Nampak sgt Amin tu syg sgt kat akak eh.. sejak bila akak skandal dgn dia? Sejak arwah laki akak masih ada ke?

Fatin: Ye nah.. sejak laki akak masih ada.. entah dah berapa taon eh.. tak silap masa akak umor 31 taon

Senah: Wah lamanya kak.. sekarang akak dah 61 tahon... jadi dah... 30 tahonlah akak berlakikan anak sendiri? Anak-anak akak yg masih sekolah tu anak Amin ke?

Fatin: Semua 3 org adeknya si Amin tu anak Amin sebenarnya Nah

Senah: Termasuk si Afiq tu ke?

Fatin: Ye nah.. buruk perangaikan akak ni.. ko jgn menyesal lak berkawan dgn akak ni Nah.. bila dah tahu camni..

Senah: Alah.. akak pun pegang rahsia Senah jugak kak... akak dgn Afiq pun skandal jugak ke kak?

Fatin: Hishh ganas betol ko sampai si Afiq pun aku nak sapu.. taklah Nah.. laki akak cuma si Amin tu je.. rumah yg akak dok ni pun si Amin yg beli dulu utk akak sekeluarga...

Senah: Baiknya anak akak... bertuah akak dapat anak sebaik Amin tu

Fatin: itulah.. kdg tu pikir gak tak sia2 akak beranakkan dia dulu.. sampai akak dah tua ni pon, dia sanggop buat apa je utk akak.. kalau dia dah nak tu, sembah sujud kat akak pon dia sanggop Nah...

Senah: Setia betol si Amin tu kat akak ye kak

Fatin: itulah.. sbb tula walau apa yg akak ngan dia wat ni salah.. tapi lau dah cam ratu dia layan akak.. akak sanggop jadi bini dia sampai mati Nah..

Aku tersenyum meletakkan handphone ibu di meja tepi katilnya. Puas aku baca perbualannya dengan jiran kami, kak Senah. Baru ku tahu, anak saudara kak Senah yang selalu ku lihat datang dengan Proton Persona merah itu rupa-rupanya menjalinkan skandal dengan makcik kandungnya sendiri.

Memang sesuai sangatlah ibu dan kak Senah itu berkawan. Biarlah, sekurang-kurangnya ibu tidak bosan menjadi surirumah kerana ada rakan surirumah yang sekepala dengannya untuk dia berbual dan saling bertukar cerita juga saling menyimpan rahsia.

Sejak kami berpindah tinggal di rumah yang ku beli itu, memang ibu rapat dengan kak Senah. Namun tidak sangka pula selepas beberapa tahun menjadi jirannya, ibu dan kak Senah boleh pula saling berkongsi rahsia mereka. Nampaknya mereka sudah saling percaya sesama mereka.

Aku lihat ibu sudah terlena di bawah ketiak ku. Tubuh gempalnya yang berkemban kain batik lusuhnya itu memeluk ku.

Aku tatap wajah ibu. Bertahun sudah ku hidup memujanya sebagai ratu. Membelanya dengan penuh ketaatan seorang anak kepada ibunya. Yang segala makan pakainya ku jaga. Juga penampilannya yang kadangkala melampaui usianya. Ibu semakin ayu wajahnya walau pun dirinya sudah semakin berusia.

Jika dahulu, akulah budak nafsunya. Namun peningkatan usianya semakin menurunkan tahap syahwatnya. Membuatkan kini dirinya pula yang menjadi hamba nafsu ku. Yang sentiasa ku sembah dan puja sebagai ratu hingga segala keinginan nafsu ku ibu turuti seakan aku ini suaminya.

Tidak akan aku abaikan ibu yang telah melahirkan aku dan membesarkan aku sejak kecil. Aku harap ketaatan aku kepadanya akan kekal mengikat kasih aku bersamanya hingga ke akhir hayatnya. Kerana dialah wanita yang layak ku sembah sebagai ratu. Sesungguhnya syurga ku berada di telapak kaki ibu yang menjadi ratu ku.

Ibu... engkaulah ratu hati ku..

The End

RatuWhere stories live. Discover now