1. BÖLÜM

89 12 4
                                    

22/11/24

Yağan yağmur, yere dökülen kurumuş yapraklar artık sonbaharın geldiğini hatırlatıyordu. Meryem'in öğütleri eşliğinde okula yürürken aklında daha başka şeyler vardı Zeynep'in. Okulunu düşünüyordu mesela, nasıl olurdu? Ya da olur muydu? Hevesi bu seferde kursağında bir düğüm olarak mı kalırdı.

"Kendine dikkat et emi kara kuzum. Etliye sütlüye bulaşma. Dersini dinlediğinle kal" başını salladı Zeynep. Burada ayrılacaklardı. Meryem'in yanağına bir öpücük kondurup el sallayarak uzaklaştı. Meryem ise onu duaları ile korumaya devam ediyordu. Kızına bir zarar gelmesinden hep korkardı, onu koruyamadığı yavrusunun yerine de göz bebeği gibi korumaya çalışırdı.

Okula doğru yürürken durmadan kendisini kontrol ediyor nasıl yürüyeceğini bile heyecandan şaşırıyordu Zeynep. Okulun kapısından içeriye girince sanki başka bir medeniyete girmiş gibi hissetti. Kızlar özgürce giyiniyor, konuşuyor ve daha nicelerini yapıyorlardı. Hiçbir zaman tesettürlü olmaktan şikayet etmemişti Zeynep. Aksine, hoşuna da giderdi ama hiç renkli giyinmemişti mesela. Siyah, Bordo, gri başka renk yok muydu dünyada? Babasına göre yoktu...

Çekingen adımlar atarken birkaç kişinin bakışını üzerinde hissetti. Bu gerilmesine sebep olmuştu. Müdürün odasına daha hızlı adımlarla çıkmaya başladı. Kapıyı çaldı içeriden ses gelince hemen içeriye girdi.

Sınıfını ve birkaç gerekli bilgiyi daha öğrendikten sonra çıktı. Sınıfı üst kattaydı yavaş adımlarla merdivenleri çıktı ve sınıfın önünde durdu.
Heyecanını yenmeye çalıştı. Kreş ya da İlkokul yoktu bir anda kendini lisede son senede olarak bulmuştu. İçini ferahlatması için dua okuduktan sonra kapıyı çaldı. Hocanın olduğunu tahmin ettiği ses girmesini söyleyince yeni hayatına açılan kapıyı aralamıştı.

"Özür dilerim geç kaldığım için" diye mırıldandı. Hoca gülümsedi ona. Tahtada birkaç tane matematik işlemi vardı. Göz gezdirince gülümsedi Zeynep. Matematik en sevdiği şeydi. Sınıfa dönünce birkaç kişi haricinde herkesin ona dik dik baktığını gördü. Sanki çöpmüş gibi bakıyorlardı Zeynep'e ister istemez huzursuz oluyordu. "Sorun değil canım. Hoş geldin, sana bir yer bulalım" deyip etrafa bakındı hoca.

"Sinan'ın yanı boş, bak şu uyuyan çocuk" dedi parmağı ile cam kenarında olan sırayı göstererek. Zeynep başıyla onaylayıp oraya doğru yürüdü ve çantasını kenara bırakıp oturdu.

"İsmin ne senin?" Dedi hoca elinde bir kalem sallarken. "Zeynep, Zeynep Tezel" Sinan çok yakınından gelen seslerden şüphe edecek ki uyanmıştı. Kafasını kaldırınca yanında birinin oturduğunu gördü ve ofladı. Korktuğu başına gelmiş yanına birisi oturmuştu.

"Necdet hoca zeki olduğunu söyledi ama yine de sınıfa yetişmek için çalışman gerekiyor. Sana bir soru soracağım, bakalım hangi seviyedesin..." Deyip elinde salladığı kalem ile tahtaya bir soru yazmaya başladı.

Zeynep pür dikkat tahtaya yazılan soruya bakarken Sinan konuşmaya başladı

"Niye benim yanıma oturdun yer mi yok?"

"Yok, her yer dolu" diye cevap veri hala tahtaya bakarken. Sinan önüne dönerken "Ben ne alaka ya " diye söylendi ve kafasını tekrar sıraya koyup uyumaya çalıştı ama olmuyordu, uykusu bir defa kaçmıştı.

"Bakalım çözebilecek misin? Eğer çözersen alkışlarım gerçekten "

Hoca tahtanın önünden çekilirken Zeynep dikkatle soruya sınıftakiler de dikkatle Zeynep'e baktılar.
"Küresel geometri sorusu " dedi Zeynep hocaya bakarak.  "Tahtaya gelebilir miyim?" Onayladı hoca. Zeynep ayağa kalkıp tahtaya geçtiğinde hocadan kalemi alıp soruyu çözmeye başladı.

Hem anlatıp hem soruyu çözdü Zeynep. Sinan ise ömründe bir kere bile görmediği küresel üçgenin alanının nasıl hesaplandığını dinledi. Zeynep kalemi tekrar hocaya uzatınca hoca kalemi alıp masaya bıraktı ve Zeynep'i alkışlamaya başladı. Diğer öğrenciler şaşkınca baktılar Zeynep'e. Bu kadar zeki olmasını beklemiyorlardı.

"Tebrik ederim Zeynep. Ama bu ileri bir konu nereden öğrendin sen bunu? Okul dışında başka bir çalışma yöntemin mi var?"

"Yok! Sadece kitaptan baktıklarım" deyip yerine oturdu Zeynep. Parmakları ile mütemadiyen oynuyor bazen ellerine tırnaklarını batırıp korkusunu yenmeye çalışıyordu. Zira, her an bir yerden babası çıkacak diye ödü kopuyordu. Daha önce yaşamamış değildi.

Ders bittiğinde herkes yavaş yavaş sınıftan çıktı.
Zeynep bir başına iki büklüm kalmıştı sırasında.

Sinan ve diğerleri sınıftan çıkıp bir köşeye çekildi. Eda oflayarak "Bir ilahiyatçımız eksikti dimi? Tam deli Hastanesi'ne döndü okul" diye söylendi. Işık ise tam tersini söyleyerek

"Ne alaka Eda? Ben bile yapamazdım o soruyu zeki kız belli. Zaten herkes bakışıylarıyla yedi kızı. Oda çekindi doğal olarak " dedi. Diğerleri ise yorum yapmıyor sadece oturuyorlardı. Eda buna gözlerini devirdi.

"Siz bir yorum yapmıyor musunuz?" Dedi yan yana dizilen erkeklere bakıp. " İnsanların hayatını bilmeden yorum yapma" diye uyarır bir tonda mırıldandı Sinan. Herkes sustu ama Eda bu durumdan pek hoşnut değildi.

Okul çıkışında toplanıp börekçiye gitmeye karar verdiler. Zeynep çantasını toplayıp telaşla dışarıya çıktı. Kapıdan çıkınca karşısında tahmin ettiği gibi babasını gördü.

"Zeynep çocuğum hadi saat kaç oldu?" Diye söylendi Naim. "Baba vakit gelince çıktım" dedi Zeynep ama Naim onu dinlemeden önden önden yürümeye başladı.

"Annem nerede?" Diye sordu Zeynep. Cevap vermedi Naim. Birkez daha sordu yine cevap yok
Annesine birşey olsa muhakkak söylerdi lakin kendisi birşey yapmışsa ağzını bıçak açmazdı.

"Baba..." Dedi Zeynep biçare bir şekilde.

"Zeynep! Ömür törpüsüsün ha, anası kılıklı. Anan evde cezasını çekti şimdi de yemek hazırlıyor oldu mu?" Diye azarladı.

Kimi babasının yokluğundan şikayetçi olurdu kimi varlığından.... Zeynep ise her ikisinden. Babam gelmesin diye dua ederdi bazen, zulmü bitsin de annesi de oda rahat etsin diye. Cesur bir kızdı lakin bu cesareti ayağına bağ olacak diye çok korkuyordu.

Arkasından gelenlerden haberi olmadan yürüdü bütün yolu.
Eda dikkatle Zeynep ve Naim'e bakıp Işık'ın kulağına fısıldadı.

"Sence kim bu adam takke makke?"

"Bilmem" dedi Işık masum bir şekilde "babasıdır herhalde" diye ekledi. "Valla kocası bile olabilir" dedi Eda ama Işık hemen "Ayıp" diye uyardı onu.

Naber canolarrr?
Bu kadardı yeni bölümde görüşelim
Yorum yazmayı unutmayın olar mıı???
💋💐💝

HARE • SİNZEYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin