5.

43 3 1
                                    

Ik werd wakker van zacht gesnik. Ik gaapte en keek naast me. Victoria's schouders schokte. Ik nam aan dat zij aan het huilen was. Goed kon ik het niet zien. Voorzichtig stond ik op uit mijn bed. Ik wist dat de ena laatste tralie slapper was dan derest. Daarom liep ik erheen en zetten mijn handen rondom de gehate tralies. Ik twijfelde geen moment. De tralies boog ik opzij en stapte erdoor.

Mijn voetstappen galmde door onze cellen. Ik liep recht op Victoria af. Ze draaide haar hoofd naar me om, maar keerde die weer terug. Ongemakkelijk stond ik naast haar bed, maar ik ging toch maar zitten. Ik legde mijn hand op haar arm. Mijn wijsvingers kon ik geheel om haar arm doen.

Ze keek er even naar en kwam toen omhoog. Ze ging naast me zitten in kleermakerszit. Tranen liepen nogsteeds over haar wangen. Ik legde mijn ene hand iets boven haar knie. Even verstrakte ze, maar al gauw ontspande ze zich. Ik ging langzaam met mijn hand naar haar wang. Ze volgde nauwkeurig mijn hand met haar ogen. Ik veegde haar tranen weg. Ze glimlachte zwak.

Ze snikte voor het laatst. Daarna nestelde ze zich tegen me aan. Heel even schrok ik maar toen sloeg ik een arm om haar heen en duwde haar nog iets dichter op me. Ik voelde haar zuchten.

"Je kan me alles vertellen jaa?" fluisterde ik. Ik voelde haar 'jaa' knikken tegen mijn borstkast. Langzaam begon ze te spreken. "Waarom doe je al dit?" Vroeg ze zachtjes. Ik keek naar beneden. "Nieuw zijn is niet makkelijk" antwoordde ik haar simpel. "Dus je doet dit alleen maar om dat ik een 'nieuweling' ben?" Er klonk een soort teleurstelling in haar stem. Ze rechtte haar rug. "Nee" antwoordde ik haar. En het was waar. Normaal gesproken ben ik niet zo geïnteresseerd in mensen, en doe ik niks voor ze. Koud en kil noemde ooit iemand mij.

Ik keek naar haar. "Red je het zo?". Ze schudde uit haar gedachte. "Jaa tuurlijk" glimlachte ze. Ze haalde een hand door haar haar. "Dankjewel Zayn" fluisterde ze. Ze legde haar hand zachtjes op mijn kaak en duwde een kusje op mijn andere wang. En ze ging weer onder de dekens liggen. Ik stond op en liep de tralies door. Toen verboog ik ze weer terug. Ik stapte mijn bed in.

Ik lag naar het plafond te staren en dacht aan haar. Ik keek naar de zijkant. Ze lag met haar rug naar mij toe. Ze leek alweer te slapen.

Wat ik niet wist, is dat zij ook aan mij dacht.

____________________
Aah lief he. Zijn ze denken jullie een goed stelletje ?
❤️&💬.
Doeii

ExitWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu