Pov Eva
We hebben Mechels gebeld en we hebben besloten dat Bram en Juliette bij ons komen wonen totdat we hun vader hebben gevonden. We zoeken kleren voor Bram wat kuffels en speelgoed bij elkaar en stoppen dat in tassen en daarna in de auto. Dan zoeken we de spullen van Juliette kleren, luiers, speentjes, flesjes, fruithapjes, pap, knuffeltjes, wipstoeltje en dekentjes en stoppen dat ook in tassen en daarna in de auto. Ook nemen we zwitsal mee en het badje van Juliette. In De Ponti staat nog wel een wiegje op zolder dat ik had gekocht stiekem voor mijn kindje toen ik zwanger was. Nu kan het wiegje nog gebruikt worden. Ik stop Juliette in haar maxi-cosi en draag die naar de auto en Wolfs tilt Bram op. Hij zet Bram in het autostoeltje die nog in onze auto stond en gaat achter het stuur zitten en ik zet de maxi-cosi in de auto en maak hem vast en ga dan op de bijrijderstoel zitten. We zijn bij De Ponti en brengen eerst Juliette en Bram naar binnen en gaan dan alle spulletjes naar binnen brengen. We besluiten dat Bram een eigen kamertje krijgt omdat we toch ruimte zat hebben en dat Juliette bij mij op de kamer komt omdat ze nog zo jong is. We brengen de spullen die naar boven moeten naar boven en zetten beneden de spullen die daar blijven netjes neer. Ik ga naar zolder als we alles klaar hebben en loop naar het wiegje toe. Ik had het onder een zeil verstopt zodat Wolfs het niet zou vinden en tegen de stof. Ik haal het zeil eraf en de zon valt er precies op zodat hij er nog mooier uitziet. Het wiegje is best licht dus ik til het naar beneden en zet het op mijn kamer neer. Ik haal wat dekentjes van zolder en maak het bedje op. De dekentjes hebben randjes kant en het soort gordijntje dat er boven hangt is ook van kant. Ik leg het lichtroze dekentje van Juliette zelf er ook in zodat je weet dat het van een meisje is. Ik loop naar beneden en zie dat Bram tv kijkt en Juliette ligt in het wipstoeltje die op tafel staat en Wolfs is aan het koken. 'Eef. Ik zat eens te denken. Waar slaapt Juliette? We hebben geen bedje voor haar.' zegt hij. 'Ze kan vast wel in mijn bed.' zeg ik. Vanavond als we Bram en Juliette naar bed brengen ziet hij vanzelf wel het wiegje. 'Bram. Kom je even mee naar boven? Dan kun je jouw kamer zien.' zeg ik tegen Bram. Ik zet de tv uit en pak zijn handje. We lopen samen naar boven toe. 'Kijk. Hier slapen Juliette en ik.' zeg ik als we langs mijn kamer komen. 'En hier slaapt Floris. En dit is jouw kamer.' zeg ik als we langs Wolfs' kamer zijn gelopen en bij zijn kamer zijn gekomen. Ik doe de deur open en loop met Bram naar binnen. 'Wow.' zegt Bram verbaasd. Brams speelgoed zit in een bak, zijn eigen deken ligt over het hemelbed, hij heeft een eigen badkamer en inloopkast waar zijn kleren al liggen en als het licht uit is, is er in het hemelbed sterretjes verlichting. 'Mooi.' zegt hij. Ik ben blij dat hij het mooi vind. 'Eef, Bram. We gaan eten!' roept Wolfs vanuit de keuken. 'Kom Bram dan gaan we naar beneden lekker eten.' zeg ik tegen hem en ik til hem op. Ik loop naar beneden met Bram op mijn arm. 'Pannekoekies!' roept Bram blij. Wolfs heeft pannenkoeken gebakken voor Bram. Ik zet Bram op de stoel met een stapel kussens anders komt hij er niet bovenuit en we hebben geen kinderstoel en ik zet Juliette met het wipstoeltje op de tafel naast mij zodat ik haar in de gaten kan houden. Ik pak snel 3 borden en van elk bestek 3 en een onderzetter. Wolfs zet de stapel pannenkoeken op tafel en ik pak snel nog suiker, stroop en poedersuiker. Bram zit naast Wolfs en ik zit tegenover Bram. Wolfs legt op ieder bord een pannenkoek en doet poedersuiker op Brams pannenkoek. Bram zit heerlijk te smullen. 'Wolfs, zullen we vanavond naar de ikea gaan? Dan kunnen we nog wat spullen kopen voor Brams kamer en voor Juliette zodat ze hun eigen plekje hebben.' vraag ik. Ik heb wel zin om te gaan en Bram vind het vast ook geweldig. 'Ja gezellig. Dan leggen we zo meteen Bram en Juliette op bed en maken wij een lijstje en dan maken we ze wakker en gaan we.' zegt hij enthousiast. Gelukkig hij is het er mee eens. De pannenkoeken zijn op en iedereen zit vol. Ik geef Juliette de fles terwijl Wolfs Bram alvast naar bed brengt en wij straks samen Juliette naar bed kunnen brengen. Ik geef haar alvast een schone luier en doe haar pyjama'tje aan. Ik loop naar boven en Wolfs komt net Brams kamer uit. 'Hij is erg moe en slaapt al.' zegt Wolfs. Ik glimlach. We lopen mijn kamer in en ik leg Juliette in het wiegje. Wolfs mond staat open van verbazing. 'Huh... wat... hoe...wiegje...' stamelt hij. 'Die had ik al gekocht van toen ik zwanger was van Peer.' zeg ik. Hij is helemaal verbaasd. 'Zullen we een lijstje gaan maken?' vraag ik en ik loop langs hem heen. Ik loop naar beneden en hoor dat Wolfs achter mij aan komt. Ik ga aan de keukentafel zitten nadat ik pen en papier heb gepakt. Ik schrijf een paar dingen op die sowieso moeten komen zoals wat leuke posters en lijstjes voor Brams kamer, een commode voor Juliette, een box en nog wat spullen. 'Wolfs. Weet jij nog iets?' vraag ik nadat ik hem het lijstje heb laten zien. Hij schrijft nog een paar dingetjes op en dan zijn we klaar. Ik pak alvast de maxi-cosi en leg het dekentje erin. Dan loop ik naar boven waar Wolfs ook al is om Bram om te kleden en uit bed te halen. Ik loop naar mijn slaapkamer en haal Juliette uit bed, ik verschoon haar luier en trek haar schone kleertjes aan. Dan loop ik naar beneden en doe Juliette in de maxi-cosi ik maak snel een flesje klaar en leg die in de kinderwagen waar de maxi-cosi aan vast kan en gelijk een buggy aanzit waar Bram in kan die we mee hebben genomen vanuit hun huis. Wolfs komt naar beneden met Bram op zijn arm en ik maak ook voor hem een flesje klaar maar dan met chocomel en leg die bij het flesje van Juliette. Ik pak mijn portemonnee en leg die er ook bij. Wolfs en ik lopen naar buiten met de kinderwagen en Bram en Juliette. We zetten de kinderwagen in de auto en zetten Bram en Juliette ook in de auto en stappen in. Op naar de ikea.
JE LEEST
de zaak komt dichterbij
FanfictionEva en Wolfs hebben een zaak maar het komt dichter bij hun gevoelens dan ze hadden verwacht. Kunnen ze de zaak oplossen en laten ze zich niet misleiden door hun gevoelens?